آموزشگاه زبان

ویژگی های بهترین آموزشگاه زبان

آموزشگاه زبان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این سوالی است که برای هر فردی که می خواهد در کلاس زبان انگلیسی شرکت کند، به وجود می آید. این سوال در واقع شامل فاکتور های گوناگونی می باشد. بسیاری از افراد تجربه رفتن به آموزشگاه های زبان و شرکت در این کلاس ها را داشته اند. اما برخی به دلایلی یا از همان ابتدا و یا پس از چند جلسه از استاد راضی نبوده اند و یا اینکه از استاد راضی بوده اند اما از فضای موسسه زبان خوششان نیامده است. یا اینکه برخی دیگر از منابع و پکیج آموزشی زبان که آموزشگاه به آن ها ارائه داده راضی نبوده اند. به همین دلیل انتخاب آموزشگاه زبان مناسب برای زبان آموزان همیشه مسئله ی مهمی محسوب می شود. در ادامه ویژگی ها و معیار های مهم یک آموزشگاه زبان خوب را برای تان توضیح خواهیم داد.

ویژگی های بهترین آموزشگاه زبان

در شهر های مختلف آموزشگاه های زبان متعددی وجود دارند؛ اما مسئله این است که بتوانیم بهترین آن ها را انتخاب کنیم و در کلاس های آن شرکت کنیم. یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب و مناسب باید دارای اساتید با سواد و به روز باشد، یا اینکه فضای مناسبی برای زبان آموزان مهیا کند. به غیر از این ها موارد دیگری نیز وجود دارند که باید در انتخاب آموزشگاه زبان به آن ها توجه نمود. در ادامه این ویژگی ها را برای تان توضیح خواهیم داد.

استاد مناسب

اولین مورد مهم برای سنجش خوب بودن یک آموزشگاه زبان مناسب، بهره گیری از اساتید خوب و به روز می باشد. اینکه فردی در صحبت کردن به یک زبان تسلط داشته باشد و به راحتی ارتباط برقرار کند، مبنی بر این نیست که می تواند آن را تدریس کند. حتی فردی که به زبان مادری خود حرف می زند قاعدتا دلیلی بر این نیست که بتواند آن را تدریس کند همانگونه که همه ی ما توانایی تدریس زبان فارسی را نداریم. در واقع استاد زبان باید  سواد کافی جهت بررسی بخش های مختلف زبان را داشته باشد و بر هر چهار مهارت زبان انگلیسی و نحوه تدریس آن ها مسلط باشد.

به علاوه  باید استادی به روز باشد و همیشه شیوه های نوین آموزش زبان انگلیسی را بداند. در کنار اینها او باید بتواند فضای کلاس را کنترل کند و فضایی صمیمی و فعال را در کلاس ایجاد کند تا زبان آموزان احساس بی حوصلگی نکنند. همچنین یک آموزشگاه خوب سالانه باید نظرسنجی هایی را برای میزان رضایت زبان آموزان از اساتید و نحوه درس دادن آن ها برگزار کند تا معیاری درست برای سنجش اساتید از لحاظ علمی، اخلاقی و  مهارت تدریس کردن در اختیار داشته باشند و بتوانند آن را در اختیار ورودی های جدید بگذارند.

فضای مناسب

داشتن فضای مناسب و دوستانه و همچنین آرام، مهم ترین شاخصه یک  آموزشگاه زبان می باشد. چنین فضایی می تواند استرس و اضطراب زبان آموزان را تا حد زیادی کاهش دهد. در واقع فضای آموزشی آموزشگاه باید طوری باشد که زبان آموزان احساس راحتی داشته باشند و بتوانند در آرامش مطالب را یاد بگیرند. بسیاری آموزشگاه های ما که در سطح شهر ها وجود دارند، محیطی پر تنش دارند که شامل رفت و آمد های زیاد، گفت و گوهای بلند خارج از کلاس ها و… می شود که این موارد خود باعث اضطراب و استرس زبان آموزان می شوند. به همین علت یک آموزشگاه زبان مناسب باید محیط آموزشی آن از محیط اداری اش جدا باشد تا شلوغی ها و رفت و آمد ها بر کلاس ها تاثیر نگذارد. علاوه بر اینها باید دکوراسیون و طراحی داخل کلاس ها و همچنین محیط بیرون کلاس ها، طراحی جذاب و آرامش دهنده داشته باشد تا ساعاتی که زبان آموزان در آن جا حضور دارند حس خوشایندی به آن ها دست بدهد و از فضای آن لذت ببرند.

هم کلاسی های خوب و هم سطح

یکی دیگر از اصول و معیار های مهم یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب این است که سطح سواد زبان آموزان یک کلاس در یک حد باشد و شما باید زبان را در کنار کسانی یاد بگیرید که سطح دانش و مهارت هایشان در حد شما باشد. برای این کار باید هر آموزشگاه موفقی قبل از ثبت نام افراد از آن ها آزمون تعیین سطح بگیرد تا افراد هم  سطح را در یک کلاس قرار دهد.  البته شما باید بدانید که هدف از شرکت در آزمون تعیین سطح، کسب نمره بالا نیست و نیازی به مطالعه ساعات زیاد نیست. در واقع این آزمون  صرفا برای این است که آموزشگاه بداند شما در چه سطحی از زبان قرار دارید و بر اساس آن به شما آموزش بدهد. اگر چنانچه آموزشی در سطح بالاتر و یا پایین تر از سطح شما باشد، پس از مدتی از آن دلسرد می شوید و اشتیاق تان را برای ادامه کلاس ها از دست می دهید که اغلب زبان آموزان در چنین حالتی کلاس ها را رها می کنند.

ابزار آموزشی مدرن و مناسب

واقعیتی که وجود دارد این است که تکنولوژی تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش زبان هم از این قاعده مستثنی نیست و ابزار ها  و مواد آموزشی خاص خود را دارد. آموزشگاه زبان مدرن و مناسب، برای کلاس ها از پروژکتور و سیستم های به روز برای انتقال مطالب استفاده می کند. در واقع مدرس زبان باید با استفاده از فناوری های به روز کلاس خود را هدایت کند که این کار باعث یادگیری سرگرم کننده و موثر می شود. یا این که برای وقت های تعطیلی یا در زمان نقل مکان آموزشگاه، می توانند از طریق اسکایپ یا سایر رسانه های مجازی کلاس ها را تشکیل دهند تا زبان آموزان از دوره آموزشی خود عقب نیفتند. همچنین اساتید می توانند نکات آموزشی اضافی خود را به صورت ویدیو هایی در کانال یا گروه آموزشگاه برای زبان آموزان بگذارند.

منابع آموزشی

معمولا منابع آموزشی آموزشگاه ها برای آموزش زبان انگلیسی با هم فرق دارد و بسته به آموزشگاه و استاد های آن منابع مختلفی را ارائه می دهند. بهترین ویژگی یک منبع مناسب این است که کتاب باید از زبان مولفش چگونگی و نحوه تدریس و تکنیک های لازم را توضیح داده باشد تا مدرس زبان بر اساس آن جلو برود و کتاب را براساس توصیه های مولفش تدریس کند. زیرا هرچه استادان بتوانند با فکر و شیوه مولف کتاب ارتباط برقرار کنند و با آن آشنایی داشته باشند بهتر می توانند مطالب را به زبان آموزان انتقال دهند و در یادگیری آن ها نقش مهمی خواهد داشت. به عنوان مثال سری کتاب های Four corners به همین شیوه عمل کرده اند و برای راهنمایی اساتید، در teacher’s book نکات و شیوه های لازم را توضیح داده اند. این کار یکی از دلایل موفقیت این کتاب ها بوده است. پس آموزشگاه زبان معتبر و خوب یا باید کتاب ها و جزوه های تالیفی خود را داشته باشد و یا اینکه از منابعی معتبر که دارای روش و شیوه تدریس مشخص می باشند استفاده کند.

فعالیت های فوق برنامه

برنامه آموزشی یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب باید فقط مختص به ساعات کلاسی نباشد. در واقع یک آموزشگاه زبان مناسب باید در ساعت های خارج کلاس نیز تمرین های مناسب و کارآمد را به زبان آموزانش ارائه دهد. این کار در پروسه یادگیری زبان می تواند بسیار موثر باشد. یا اینکه می تواند با برگزاری کارگاه های آموزشی و کلاس های گفتمان آزاد، فرصتی برای گفت و گو و صحبت کردن زبان آموزان  با یکدیگر را ایجاد کند که این کار می تواند نقش زیادی در پیشرفت مهارت مکالمه زبان آن ها داشته باشد. شرکت در این کارگاه ها به زبان آموزان فرصت تبادل نظر و اشتراک گذاری تجربیات را می دهد.

سیستم ارزشیابی

یک آموزشگاه زبان خوب نباید آزمون ها و ارزشیابی هایش برای زبان آموزان استرس زا و اضطراب آور باشند. در واقع این آموزشگاه ها باید آزمون های میان دوره و پایان دوره ای را طبق استاندارد های بین المللی تدوین کنند. همچنین می توانند به جای امتحانات پرحجم و استرس زای آخر ترم، از امتحانات کوتاه دوره و کنفرانس ها و یا از جلسات مکالمه و گفتمان برای ارزشیابی استفاده کنند که می توانند بسیار موثر تر و مفید ترواقع شوند. این کار باعث می شود که زبان آموز به جای اینکه به دنبال نمره بالا گرفتن باشد، به دنبال یادگیری اصولی و کاربردی دروس باشد. یا به عبارتی فرد به دنبال یادگیری واقعی اصول و مهارت های زبان باشد.

مشتری مداری آموزشگاه

در نهایت آخرین معیار ما برای سنجش یک آموزشگاه زبان خوب مشتری مداری آن است. در واقع میزان توجهی که در ابتدای ثبت نام مدیران و مشاوران یک آموزشگاه به زبان آموزان دارند و میزان تلاشی که جهت رفع سوالات و ابهامات آن ها  به کار می برند را می توانیم معیاری برای سنجش آن آموزشگاه به کار ببریم. همچنین باید در ابتدا با دادن مشاوره های صحیح و مناسب اهداف زبان آموز را بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنند و بتوانند مسیر پیش روی او را برایش روشن نمایند.

در اینجا ما ویژگی ها و معیار های یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب را برای شما توضیح دادیم و شما می توانید بر اساس این مطالب آموزشگاه مناسب خود را پیدا کنید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه فرمایید.  

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود