درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

آزمون ماک آیلتس

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس یکی از راه های کمکی برای قبولی در آزمون آیلتس می باشد. امروزه با بیشتر شدن مهاجرت ها مخصوصا مهاجرت های کاری و تحصیلی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبرزبان مثل آیلتس و تافل و دیگر مدرک های زبان بیش از پیش افزایش یافته است. به همین دلیل در حال حاضر در کشور چندین آموزشگاه معتبر راه اندازی شده اند که می توانند این مدرک ها را ارائه دهند. شما برای اینکه بتوانید در هر آزمونی چه کنکور، چه آزمون آیلتس و تافل و چه امتحانات دانشگاه موفق شوید، به یکسری آزمون آزمایشی مانند آزمون ماک آیلتس، کنکورهای آزمایشی و… جهت سنجش خود نیاز دارید تا بتوانید اولا آشنایی نسبی با آزمون مورد نظر پیدا کنید و ثانیا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید تا بر اساس آن نقاط ضعف و قوت، بتوانید برنامه ای بهتر و دقیق تر برای ادامه مطالعات بچینید و آن نقاط ضعف را برطرف کنید.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک آیلتس یا همان آزمون شبیه سازی شده آیلتس، دقیقا مثل آزمون آیلتس می باشد و شامل بخش های Speaking, Writing, Reading, Lestening می باشد و از لحاظ سختی و آسانی و همچنین زمان بندی  نیز مشابه آن است و نمره یکسانی نیز دارند. این آزمون نیز به صورت حضوری برگزار می شود و از لحاظ  زمان بندی دقیقا مانند آزمون اصلی آیلتس می باشند و تقریبا به مدت 3تا 4 ساعت طول می کشند و تصحیح آن توسط مدرس و مصححی که به آزمون آیلتس و زبان انگلیسی مسلط می باشد انجام می شود. به همین دلیل آزمون های ماک آیلتس یک راهکار عالی جهت آمادگی برای آزمون آیلتس و موفقیت در این آزمون می باشند. انجام دادن این آزمون ها به شما کمک می کند که سریع تر و بهتر بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و برای آزمون اصلی آیلتس آن نقاط ضعف را برطرف نمایید. آموزشگاه زبان که که آزمون ماک آیلتس را برگزار می کنند معمولا جواب تست ها و نمره ها را سریع تر از آزمون اصلی در اختیار زبان آموز قرار می دهند (حدود 3 روز)؛ به همین علت شما می توانید آزمون های ماک را در بازه ی زمانی کوتاه چندین بار انجام دهید و میزان پیشرفت خود را مشاهده کنید.

ساختار آزمون ماک آیلتس

آزمون آیلتس خودش در واقع دارای دو بخش اصلی جنرال وآکادمیک می باشد پس آزمون ماک هم شامل دو بخش آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک می باشد. ساختار کلی آزمون ماک برای هر کدام از بخش های جنرال و آکادمیک همانند آزمون اصلی آیلتس از چهار بخش  Speaking, Writing, Reading, Lestening تشکیل شده است. در این آزمون همانند آزمون اصلی قسمت آکادمیک و جنرال شان در دو بخش ریدینگ و تسک 1 رایتینگ با هم متفاوت است.

مزایای آزمون های ماک آیلتس

قبل از اینکه بخواهیم درباره مزایای آزمون های ماک صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم که اصلا چرا باید آزمون ماک را انجام دهیم. در واقع آزمون های ماک سه کاربرد دارند:

  • آشنایی با شیوه و نوع سوالات و آزمون
  • آمادگی برای آزمون اصلی
  • به عنوان تعیین سطح  و شناسایی سطح سواد خود به جهت  انتخاب درست کلاس و نحوه مناسب مطالعه

مهم ترین مزایای آزمون ماک آیلتس

کاهش هزینه:

دوره آیلتس زبان انگلیسی در واقع دوره های پر هزینه ای برای افراد زبان آموز می باشند مثل هزینه ی کلاس های آیلتس و همچنین هزینه مربوط به آزمون آیلتس که واقعا هزینه بردار هستند به همین علت باید افراد طوری برنامه ریزی کنند تا حد ممکن بتوانند همان بار اول در آزمون اصلی قبول بشوند. درست است که شرکت در آزمون های ماک آیلتس به مانند آزمون اصلی آیلتس هزینه هایی دارد اما این هزینه در مقایسه با هزینه ای که برای آزمون اصلی آیلتس که آزمونی بین المللی است و هزینه های آن با ارز محاسبه می شود،  قابل مقایسه نیست. شما می توانید با شرکت در این آزمون ها و ارزیابی درست خود، از وضعیت و نقاط ضعف و قوت خود مطلع شوید و مشکلات خود را در آزمون اصلی برطرف کنید و نمره دلخواه تان را به دست بیاورید به این ترتیب احتمال قبولی شما در آزمون اصلی آیلتس افزایش یافته ریسک قبول نشدن تان کمتر می شود و هزینه تان هدر نرفته است.

کاهش استرس:

با انجام آزمون های ماک آیلتس، زبان  آموز با شرایط و حال و هوای جلسه اصلی آزمون آشنا می شود و در جلسه اصلی کمتر دچار استرس و اضطراب می شود. همچنین با روبرو شدن با سوالات آزمون ماک ترس و اضطرابش کاهش می یابد  وبرای آزمون اصلی آیلتس  اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و مسلط تر  در جلسه آزمون حاضر می شود.

نحوه صحیح آزمون دادن:

با شرکت در آزمون های ماک آیلتس می توانید با حالت های مختلف در جلسه امتحان برخورد کنید و رفتار درست و متقابل با آن ها  را برنامه ریزی نمایید. به عنوان مثال شما در آزمون اولی که شرکت می کنید بعد از دو ساعت احساس خواب آلودگی می کنید و تمرکز تان به شدت کاهش پیدا می کند و در جهت رفع این مشکل راه ها و شیوه های مختلفی را امتحان خواهید کرد تا در روز آزمون اصلی دیگر چنین مشکلی برای تان پیش نیاید و اگر هم پیش آمد راه مقابله با آن را بلد باشید. یا شما با انجام این آزمون ها به این نکته پی می برید که به عنوان مثال استعداد و توانایی شما در بخش ریدینگ نسبت به بخش رایتینگ بیشتر است پس این اطلاعات به شما می فهماند که باید در روز آزمون تایم و تمرکز بیشتری را به رایتینگ اختصاص دهید و بهتر است که بخش ریدینگ را در تایم پایانی آزمون  انجام دهید.

آشنایی با شیوه و زمان سوالات آزمون آیلتس:

فردی که برای اولین بار می خواهد در آزمون آیلتس شرکت کند قاعدتا شناخت کافی و مناسبی از این آزمون ندارد به همین علت بهترین راهکار برای چنین شخصی این است که در آزمون  ماک آیلتس شرکت کند. شما می توانید با شرکت در این آزمون ها با سوالات هر کدام از بخش های رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ آشنا شوید و بفهمید که در هر بخش کدام قسمت ها مهم تر هستند و سوالات بیشتری از آن ها برای امتحان می آید. همچنین موضوع دیگری که دارای اهمیت زیادی است این است که چگونه بتوانیم زمان را  در جلسه اصلی آزمون آیلتس مدیریت کنیم. شما با شرکت در آزمون های ماک می توانید شیوه ها و راهکار های مختلف مدیریت زمان را تمرین کنید و اینکه چگونه با سرعت زیاد و همچنین با دقت بالا و بدون اشتباه به سوالات جواب دهید و دچار اشتباه نشوید. با چنین اطلاعاتی شما می توانید در جلسه آزمون بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. هر تعداد آزمون ماک بیشتری انجام دهید بهتر می توانید زمان خود را در جلسه آزمون مدیریت کنید.

رصد کردن گام به گام پیشرفت:

شما می توانید با انجام دادن آزمون های ماک متعدد، نمره خود را هر بار با دفعه قبل مقایسه کنید و ببینید که این آزمون نسبت به آزمون قبلی پیشرفت کرده اید یا خیر. هنگامی که  پیشرفت خود را مشاهده می کنید و می بینید که مرحله به مرحله و آزمون به آزمون نمرات بالاتری کسب کرده اید، یک نوع انگیزه مضاعفی را در شما به وجود می آورد و باعث تقویت اعتماد به نفس تان می شود اما در مقابل اگر این آزمون نسبت به آزمون قبلی پسرفت کرده باشید یا نتایج آزمون های تان نوسانی و سینوسی باشد یعنی شما هنوز یک سری مشکل دارید و باید آن ها را برطرف کنید و اصلاحاتی را در برنامه و کلاس های درسی تان باید انجام دهید.

بهترین زمان برای انجام آزمون ماک

درست است که شرکت در آزمون ماک به شما در نتیجه گیری در آزمون اصلی آیلتس کمک شایانی می کند اما باید این آزمون های آزمایشی را در زمان مناسب انجام دهید. بهترین زمان ممکن، یکی ابتدای شروع مطالعات شماست؛ زیرا شما را با آزمون آشنا می کند و چهارچوب و کلیات آزمون را به شما می شناساند. همچنین در انتخاب روش صحیح مطالعه و انتخاب درست کلاس ها به شما کمک می کند. آزمون بعدی بهتر است در اواسط مطالعات شما صورت گیرد تا شما را از میزان پیشرفت و همچنین از مشکلات و نواقصی که دارید مطلع کند و در ادامه بتوانید آن ها را برطرف کنید. آزمون ماک بعدی شما باید سه هفته قبل از آزمون اصلی آیلتس صورت گیرد. چون نمره ای که در این آزمون می گیرید به نمره ای که در آزمون اصلی خواهید گرفت بسیار نزدیک خواهد بود و شما را از سطح نهایی خود مطلع می کند. همچنین زمان کافی را برای رفع اشکالات نهایی و نواقصتان خواهید داشت و می دانید که در این زمان باقی مانده  باید چه قسمت هایی را پوشش دهید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن