درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

6مورد از موارد اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

6مورد از موارد اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی امروزه به زبان بین المللی در جهان شناخته شده است و در سطح گسترده ای از جهان زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که زبان انگلیسی از گذشته تا به امروز تغییرات چشمگیری داشته است زبان ها در مرحله اول(پیدایش) باهم وجه اشتراک های زیادی داشته اند و این تقسیمات باعث شده که هر کشور و هر منطقه زبان مخصوص خود را داشته باشند. برای همین هر زبان در جهان برای خود جایگاه جداگانه ای دارند که امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد . امروزه در بسیاری از کشورها به ویژه نوجوان ها و بچه ها از اهمیت یادگیری زبان آگاه شده اند وبا استفاده از برنامه ها یا از طریق بازی به یادگیری می پردازند. 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی دلایل فراوانی دارد که در جهان به شیوه های مختلفی آموزش داده میشود. با توجه به اینکه زبان انگلیسی در بسیاری از کسب و کارها و در اغلب کشورها استفاده می شود یکی از دلایل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی انسان ها است که راهی برای ارتباط گرفتن با شرکت ها، کشورها باشد  ودر زبان انگلیسی ظهور گویش های متفاوت باعث تکامل این زبان شده است که آمریکا،انگلیس، بریتانیا هر کدامشان  از شیوه ی خود برای صحبت کردن استفاده می کنند. در دنیای مدرن باید همه ی انسان برای صحبت کردن با انسان های دیگر در کشورهای مختلف حداقل زبان بین المللی را یاد گرفته باشند .

در کل یاد گرفتن زبان جدید برای هر انسانی لذت بخش و زیبا است ولی زبان انگلیسی برای ارتباط گرفتن با بیشتر کشورها و مردمانش الزامی است.

دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

دلایل یادگیری زبان انگلیسی شامل:

  1.  مهاجرت
  2. آزمون های ورودی
  3. شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی
  4. تماشای فیلم و سریال
  5. دسترسی به دانشگاه های مطرح دنیا
  6. استخدام
  7. سفر کردن
  8. ارتباط در دنیای مجازی

مهاجرت

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در مهاجرت برای تمام زبان آموزان و افراد دیگر که حتی یک بار تصمیم به مهاجرت به یک کشور را داشته اند الزامی است. انگلیسی، زبانی برای مهاجرت کردن است، بی‌شک اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، انگلیسی مهم‌ترین راهی است که شما را به دیگر کشور‌های موجود در سراسر دنیا سوق می‌دهد.

یا  اگر قصد گرفتن ویزای تحصیلی دارید، شرط اصلی تمامی دانشگاه‌های انگلیسی زبان، اخذ نمرات قابل قبول در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس و تافل می‌باشد. زبان انگلیسی نه تنها در ویزای تحصیلی تاثیربسیاری دارد بلکه اگر قصد مهاجرت کاری را داشته باشید می‌توانید با نمرات قابل قبول خود، کارفرمایان در دیگر کشور‌ها را به جذب خودتان در شرکت‌های شان، مشغول به کار شوید و با توجه به اینکه کشورهای مهاجر پذیر دنیا مانند کشورهای حوزه اسکاندیناوی و کانادا غالبا به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

آزمون های ورودی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در آزمون های ورودی در ایران برای داوطلبین کنکورهای مختلف روشن و بدیهی است.

قبول شدن در آزمون‌های ورودی تا حد زیادی وابسته به دانش زبان انگلیسی دانشجویان و دانش‌آموزان دارد.  توجه به ضعف زبان آموزان در این موضوع درسی، با تقویت هرچه بیشتر خودتان در این درس می توانید با ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا به رتبه ای قابل قبول دست یابید.

شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی

 همانطور که می دانید رویدادهای بزرگ مانند ورزشی، کنفرانس های بین المللی، معرفی محصولات برند و … به زبان انگلیسی برگزار می شود. به همین دلیل تمام افراد حاضر در این جلسات و تمایندگان باید بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. حتی ممکن است که شغل شما به گونه ای باشد که در آینده نیاز به حضور در این سبک جلسات پیدا کنید برای همین شروع یادگیری زبان انگلیسی از همین لحظه می تواند در آینده شغلی شما تاثیر فراوانی داشته باشد.

پس برای ارتباط برقرار کردن در دنیا بهتر است که زبان انگلیسی را یادگرفته باشید و هرچه زودتر شروع به یادگیری کنید بیشتر به نفع شماست.

تماشای فیلم و سریال

محبوب ترین فیلم ها ی دنیا در هالیوود ساخته شده است و هر ساله آثار شگفت انگیزی در سینمای انگلیسی زبان ارائه می شود و بسیاری از افراد مختلف آن ها را دنبال می کنند اما متاسفانه به دلیل ندانستن زبان انگلیسی نمی توانند خبرها را دنبال کنند و زمانی که یک فیلم یا سریال منتشر می شود باید مدتی صبر کنند تا زیرنویس آماده و آپلود شود که این انتظار برای برخی از افراد اذیت کننده است.

با یادگیری زبان انگلیسی دیگر حتی نیازنیست به دنبال زیرنویس فارسی فیلم ها یا سریال ها باشید و بعد از انتشار می توانید سریعا به تماشای آن بنشینید یکی دیگر از سرگرمی های روزمره همه زبان آموزان  گوش دادن به موزیک است.

هم خوانی با خواننده موردعلاقه تان نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی دارید و در صورتی که دانش کافی در این زبان داشته باشید می توانید با خواننده مورد علاقه خود همخوانی کنید و بارها و بارها آن را گوش دهید درحالی که متوجه معنی آن می شوید.

دسترسی به دانشگاه های مطرح دنیا

زبان انگلیسی در دانشگاه های بزرگ دنیا به عنوان زبان آموزش در نظر گرفته سده است به این دلیل در دانشگاه های مطرح دنیا، دانشجویان از کشورهای مختلف پذیرش می شوند و زبان ارتباط و مشترک آن ها انگلیسی است.

اگر تصمیم گرفته اید که در دانشگاه های بزرگ دنیا مانند آکسفورد، کمبریج، هاروارد و… پذیرش بگیرید لازم است که به زبان انگلیسی مسلط باشید.

در نتیجه بهتر است برای این تصمیمتان از همین الان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید تا سطج زبان خودتان را بالا ببرید.

استخدام

یکی دیگر از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی استخدام در شرکت های دنیا است که این کار نیاز به تسلط داشتن زبان انگلیسی دارد و این موضوع و استعداد یک امتیاز برای همه ی افراد است. اگر سطح زبان انگلیسی شما بالا باشد برای درخواست های شغلی خارج از کشور امتیاز ویژه ای خواهید گرفت و این شانس مهاجرت را برای همه ی افراد افزایش می دهد.

البته ناگفته هم نماند که از زبان انگلیسی به نام زبان تجارت یاد می کنند و چنانچه هدف افراد این است که یک تاجر بین المللی و مطرح شوید ضروری است که بتوانید که زبان انگلیسی روان صحبت کنید.

سفر کردن

با یادگیری زبان انگلیسی نه تنها می توانید به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، بریتانیا و… بلکه به بسیاری از کشورهای دیگر نیز می توانید سفر کنید. نکته جالب این است که بیشتر از 60 کشور انگلیسی زبان در کل جهان وجود دارد.

همچنین در بسیاری از شهرهای اروپایی، انگلیسی زبان دوم و غیررسمی این شهرها است و گردشگران و توریست های زیادی از زبان انگلیسی برای برقرای ارتباط با شهروندان آن شهرها استفاده می کنند. اهمیت زبان انگلیسی در سفرهای خارجی موضوعی انکار ناپذیر است.

ارتباط در دنیای مجازی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای مجازی بسیار حائر اهمیت است، بیشتر اطلاعات موجود در فضای مجازی به زبان انگلیسی می‌باشد و کسی که با این زبان آشنایی نداشته ‌باشد در این دنیای پر انرژی و پرتحرک بی‌سواد محسوب می‌شود. با توجه به جریان سریع مبادلات اقتصادی به سمت دنیای مجازی و حجم زیاد اطلاعات موجود در این فضای بزرگ، به جرات می‌توان گفت اقتصادی که به این سمت سوق نیابد یا دانشجویی که از این فضای پر پتانسیل استفاده نکند در زمینه کاری خود دچار مشکلات بزرگی می‌شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله ما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را برای زبان آموزان و افراد دیگر بازگو کرده ایم و این دلایل یادگیری زبان انگلیسی فقط یه تعداد از دلایل بوده است و دلایل زیادتری وجود دارد که شما را به یادگیری زبان انگلیسی سوق دهد و هر نفر دلیل خود را دارد که در حال آموزش و یادگیری است.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن