درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

بهترین روش برای یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی چیست؟

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین روش برای یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی  همواره یکی از دغدغه‌‌های زبان‌آموزان در سراسر دنیا است. بهترین روش یادگیری لغت حفظ و یادگیری لغات جدید است، برای این که زبان آموزان به راحتی بتوانند  به زبان انگلیسی صحبت و آن را درک کنند و همچنین، نمرات قابل قبولی در هر ۴ مهارت آزمون آیلتس و دیگر آزمون‌های زبان انگیسی کسب کنند، باید دایره لغات وسیعی داشته باشند.

دانستن معنای لغت به تنهایی کافی نیست بلکه زبان آموزان باید کاربرد آن‌ را در جمله بدانند و لغات هم معنی و متضاد آن را نیز به یاد بسپارند، اما همانطور که همه ما تجربه کرده‌ایم یادگیری لغات انگلیسی با این دامنه وسیع و فراریت بالای آن کار مشکلی است به این دلیل همواره به دنبال راه‌هایی هستیم که بتوانیم لغات جدید را سریع‌تر و موثرتر حفظ کنیم. در این مقاله ما چند روش موثر، سریع و آسان را ارائه‌ کرده‌ایم که می‌تواند در به خاطر سپردن لغات زبان انگلیسی و استفاده از آن‌ها در هر ۴ مهارت زبان انگلیسی به زبان آموزان کمک و آن را لذت بخش‌تر کند.

کامل ترین روش یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی

این روش ها عبارت اند از:

  1. جمله سازی
  2. ضبط کردن صدا
  3. درست کردن فلش کارت
  4. نوشتن
  5. استفاده از اپلیکیشن ها
  6. تماشای فیلم و سریال
  7. تمرین کردن با دیگران

جمله سازی

ساختن جمله به زبان آموز کمک می‌کند تا واژه ای را که آموخته اید در جمله به کار ببرید و موقعیت استفاده از آن را به خاطر بسپارید. شاید بتوان گفت این بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی است.

ضبط کردن صدا

یکی از یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی که اخیرا در میان زبان‌آموزان بسیار رایج شده است، ضبط کردن واژه‌ها و معانی آن‌ها برای یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی با زبان خودشان است. با شنیدن لغت با صدای خود، با صدای بلند و احساس حرکت دهان خود، مغز شما حتی بیشتر از روش قبل درگیر یادگیری می‌شود.
اگر شما در گذشته لغاتی را حفظ کرده‌اید، اما برای مدت زمان زیادی آن را تمرین یا دوره نکرده‌اید، وقتی دوباره آن کلمات را می‌بینید ممکن است برای شما آشنا باشند اما سخت است که معانیاش را به یادآورید. بنابراین، از یک دوربین، موبایل یا وب‌کم خود استفاده کنید تا تمرین لغات جدید و استفاده از آنها در جملاتی که ساخته‌اید را ضبط کنید و در زمان‌های بیکاری یا حتی زمانی که مشغول انجام فعالیت‌هایی هستید که مغزتان را درگیر نمی‌کند، به آن گوش دهید تا بارها برای شما تکرار شود.

درست کردن فلش کارت

فلش کارت ها  یکی از محبوب ترین روش های یادگیری واژگان جدید هستند. فلش کارت به دسته ای از کارت ها گفته می شود که بر روی یک طرف آنها لغت جدید و بر روی طرف دیگر معنی آن لغت نوشته شده است. همانطور که می دانید عمل تمرین مکرر و تکرار واژگان در فرایند یادگیری واژگان جدید نقش مهمی دارد. فلش کارت ها این فرایند را برای زبان آموزان ساده تر کرده اند. استفاده از فلش کارت به دو صورت است در روش اول زبان آموز هر یک از لغاتی که کی خواهد یاد بگیرد را بر روی یک کارت کوچکی می نویسد و معنی آن لغت را به همرا ه نکات ضروری در پشت کارت می نویسد و هر روز تعدادی از آن کارت ها را مرور می کند. در روش دوم زبان آموزان از فلش کارت های موجود در بازار استفاده می کند اما ایراد بزرگی که استفاده از این فلش کارت ها دارد این است هنگام مطالعه زبان آموزان بیشتر حواسش معطوف به طراحی و رنگ آمیزی این کارت ها شده و کمتر به لغت مورد نظر توجه می کنند در حالت کلی استفاده از فلش کارت ها فقط به زبان آموزانی پیشنهاد می شود که بسیار منظم و دقیق هستند و هر ماه یک یا دو بار تمام فلش کارت ها را مرور می کنند.

نوشتن

نوشتن به زبان انگلیسی بهترین روش یادگیری لغت است روش مناسبی برای گنجاندن لغات جدید در دایره یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی شما است. به طور مثال شما می توانید با 10 کلمه ای که امروز یاد گرفتید یک داستان بنویسید یا  کارهایی که در طول روزمره انجام داده اید را با این کلمات تخیلیش کنید. اصلا مهم نیست که داستان واقعی و باور پذیر به نظر برسد بنابر این از خلاقیت قوه ی تخیل خود استفاده کنید. اگر می ترسید که اشتباه بنویسید اشکالی ندارد و اشتباه بنویسید اصلا به فکر این نباشید، فقط به فکر این باشید که بنویسید و بنویسید.

استفاده از اپلیکیشن ها

اپلیکیشن‌ها امروزه هر کاری را برای انسان ها آسان کرده‌اند. به طور مثال دیگر نیازی نیست که به آژانس تلفنی زنگ بزنیم یا برای سفارش غذا و میوه از خانه بیرون برویم، اپلیکیشن‌ها این کارها را برای ما انجام می‌دهند. برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی هم همگام با دیگر برنامه‌ها پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و می‌توانند نیازهای یادگیری ما در حوزه زبان انگلیسی را بدون نیاز به کلاس رفع کنند. استفاده از اپلیکیشن‌ها با هدف یادگیری لغات زبان انگلیسی هم می‌تواند فواید زیادی از جمله در دسترس بودن، ارزان بودن و… را داشته باشد. در ادامه بهترین اپلیکیشن‌ برای یادگیری زبان انگلیسی را برایتان معرفی کرده‌ایم.

معرفی این برنامه ها:

  • Learn English vocabulary
  • Vocabulary builder- test prep
  • Word up
  • Vocabulary.com
  • Duolingo
  • Drops
  • Busuu
  • Memrise

تماشای فیلم و سریال

برای یادگیری کلمات انگلیسی از طریق فیلم، سریال یا انیمیشن، توصیه‌ی ما استفاده از زیرنویس انگلیسی است. این کار ممکن است در ابتدا سخت باشد و شما مجبور باشید که چندین بار برای چک کردن معنی لغت، فیلم را نگه دارید اما رفته رفته عادت خواهید کرد. اگر می‌خواهید لذت دیدن فیلم را از دست ندهید، ابتدا با خیال راحت فیلم را با زیرنویس فارسی یا به صورت دوبله شده ببینید و سپس دفعه‌ی بعد زیرنویس انگلیسی را بر روی آن قرار دهید. اگر به کلمه‌ای برخوردید که مفهومش را نمی‌دانید، سعی کنید ابتدا معنی‌اش را حدس بزنید و بعد به دیکشنری رجوع کنید. نیازی نیست که همه‌ی کلمات را در داخل دفترچه‌ی خود بنویسید. کافیست صرفا به معنی کلمات نگاه بیندازید. مطمئن باشید بعدا باز هم به آن کلمه بر خواهید خورد .بر این موضوع توجه داشته باشید که باید فیلمی را انتخاب کنید که مناسب سطح شما باشد. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنید چون هم فیلم، هم انیمیشن و هم سریال دارد و هم همه‌ی آن‌ها سطح‌بندی شده‌اند. در کنار این موارد، فیلم‌های داخل اپ زبانشناس دارای زیرنویس انگلیسی و فارسی هم‌زمان هستند.

تمرین کردن با دیگران

بهترین روش یادگیری لغات و آموزش، زمانی است که با دیگران تمرین کنید، هم باعث سرگرمی شما  می شود و هم یادگیری را برای شما آسان تر می کند. گروهی از دوستانتان که با همدیگر یک هدف مشترک دارید به طور مثال همه ی شما قرار است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید، یا سفر توریستی به یک کشور انگلیسی زبان داشته باشید و.. دور هم جمع کنید، چه به صورت حضوری و چه در قالب گروه های مجازی تلگرام یا اسکایپ و … شروع به مکالمه و بحث به زبان انگلیسی در مورد موضوعات مختلف کنید. نه تنها دایره واژگان خود را گسترش می دهید بلکه می توانید از همدیگر برای رفع اشکال کمک بگیرید.

به شدت این روش را به همه ی زبان آموزان  پیشنهاد می کنیم در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و شروع به چت کردن با آنها کنید. این روش بسیار تاثیر گذار است.

سخن آخر

در این مقاله بهترین روش‌ یادگیری لغت انگلیسی را برایتان بازگو کردیم. حال کافی است که نکاتی که در بالا ارائه شده است را اعمال نمایید تا ببینید چگونه ‌می‌توانید لغات انگلیسی را به آسانی و اصولی یاد بگیرید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن