درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه

اگر تصمیم گرفته اید که به طور خود آموز زبان در خانه مشغول به یادگیری شوید میتوان با هدف داشتن و برنامه ریزی به بهترین روش ها به یادگیری بپردازید به یاد داشته باشید که داشتن هدف در این راه به شما خیلی کمک خواهد کرد. بهترین روش یادگیری زبان این است که اگر یک کلمه یا گرامرجدید یاد گرفتید در 24 آینده هم یک بار دیگر نیز مرور کنید حداقل روزانه 5 ساعت تمرین کنید بهتر است یک ساعت را برای لغت و یک ساعت را برای مکالمات ساده در رو به روی آینه صحبت کردن و یک ساعت انگلیسی گوش کنید و یک ساعت را به خواندن متن های انگلیسی اختصاص دهید توجه داشته باشید که این یک ساعت ها بدون اینکه مشغول کار دیگری شوید است و باید تمرکز زیادی داشته باشید و اگر میخواهید زودتر یه زبان مسلط شوید باید زمان بیشتری بگذارید.

تفسیر و خلاصه نویسی یکی از روش های جدید است که در یادگیری سریع زبان به شما کمک میکند برای این کار کافیه هر زمان که چند خط پاراگراف را مطالعه کردید در حد 3 یا 4 خط آن را خلاصه نویسی کنید. سعی کنید که گوش و زبانتان را به انگلیسی عادت دهید هر روز در هر شرایطی که شده به یک یا دو مکالمه انگلیسی گوش دهید و مطالعه کنید نگذارید که بدنتان از عادت کردن به شنیدن زبان انگلیسی غافل شود وبا صدای بلند متن ها را بخوانید و صحبت کنید و با خودتان صحبت کنید برای مثال در حال کارهای روزانه هستید میتوانید با خودتان به تنهایی صحبت کنید و همانطور که می دانید شما به صورت خودآموز زبان در حال یادگیری هستید پس باید سعی کنید با کسی که انگلیسی است یا بلد است چت کنید و صحبت کنید و این را به یاد داشته باشید که از اشتباه کردن نترسید و یادگیری زبان را به سرگرمی تبدیل کنید برای خودتان که این روش بهترین راه برای مطالعه و یادگیری است.

روش های تاثیرگذار برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

این روش ها عبارت است از:

  1. غرق در زبان انگلیسی شوید
  2. پیدا کردن دوست
  3. پیدا کردن منابع معتبر
  4. انجام دادن بازی
  5. گوش دادن به رادیو
  6. خواندن کتاب
  7. حرف زدن با خود

غرق در زبان انگلیسی شوید

حال که ما در محیطی نیستیم که انگلیسی زبان باشد پس باید خودمان محیط زندگیمان را با زبان انگلیسی آشنا کنیم. در زندگی روزمره خودتان تا جایی که می‌توانید از زبان انگلیسی استفاده کنید، مثلا لیست خرید روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، شروع به مطالعه روزنامه‌های انگلیسی زبان کنید، اخبار انگلیسی رادیو و تلویزیون را دنبال کنید و خاطرات روزانه‌تان را انگلیسی بنویسید. اگر دقت کرده باشید شما با انجام این کارها به‌خوبی می‌توانید تمامی مهارت‌های مهم زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید.

پیدا کردن دوست

بهترین روش یادگیری زبان درخانه، پیدا کردن یک دوست است که بتوانید با او تمرین و صحبت کنید. اول از همه او یک شریک در مطالعات شما است و می تواند به شما انگیزه دهد و شما را نسبت به وظایف مطالعاتی تان مسئولیت پذیرتر کند.

همچنین اگر به برنامه تان واقعا پایبند باشید به پیشرفت زیادی دست پیدا می کنید و دوم این که مطالعه با افراد دیگر باعث می شود تا مهارت های زبان انگلیسی را با او تمرین کنید. مطمئنا می توانید به زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید اما اگر با یک شخص دیگر نیز مکالمه داشته باشید یاد خواهید گرفت که چگونه با یک نفر مکالمه داشته باشید و استرستان نیز کمتر می شود به این دلیل که شما این تمرین را انجام داده اید.

پیدا کردن منابع معتبر

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان در خانه مطالعه و استفاده از محتویات آموزشی ضروری است اما این دلیل کافی نیست که ما از هر منبع آموزشی بتوانیم استفاده کنیم همیشه در انتخاب منابع آموزشی مورد نیازتان، به اعتبار و صحت این منابع توجه کنید و سعی کنید منابعی را انتخاب کنید که از نظر تولید محتوای آموزشی در بهترین سطح قرار دارند و مورد تایید مراجع آموزشی معتبر هستند. این منابع شامل کتاب، مقالات، پادکست ها و ویدئو های آموزشی می شوند.

انجام دادن بازی

انجام بازی های رایانه ای به زبان انگلیسی، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه است. وقتی صحبت از یادگیری زبان است، اغلب مردم حتی به بازی های رایانه ای فکر هم نمی کنند، در حالی که بازی های تک نفره یا گروهی آنلاین یک راه خیلی پرکاربرد برای تقویت چهار مهارت زبان هستند. بازی های تک نفره بیشتر اوقات تخیلی هستند و شامل استفاده از جادو و کشتن هیولاها هستند و در آن‌ها در نهایت به یک قهرمان بزرگ تبدیل می شوید. چون مکالمات این بازی ها خیلی زیاد هستند، با بازی کردن حتی یکی از آنها دایره ی لغات تان بزرگ تر می شود. هم چنین برای یادگیری مشتاق می شوید، چون برای اینکه بتوانید بازی را تمام کنید باید به تمام دیالوگ ها گوش کنید و آنها را بفهمید.

معروف ترین بازی های تک نفره :

  • Legend of Zelda
  • Final fantasy
  • Dragon quest

بازی گروهی:

  • Word of Warcraft

گوش دادن به رادیو

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان در خانه این است که به رادیوهای انگلیسی گوش دهید. می توانید برنامه ها و رادیو ها را آنلاین دنبال کنید به این دلیل این امکان را به شما می دهد که هر کجا که هستید مهارت های شنیداری خود را تقویت کنید حتی هنگامی که در اتوبوس هستید یا در حال ظرف شستن هستید در همه حالت می توانید مهارت های خود را تقویت کنید .

مثال:

  • بی بی سی
  • وی او ای

خواندن کتاب

مطالعه کردن برای همه ی مهارت ها مناسب است و فقط برای تقویت درک درک مطلب نیست بلکه می تواند سرگرمی بسیار مفیدی برای وقت های خالی تان باشد. می توانید کتاب هایی که شما را به وجد می آورد را بخوانید، کتاب های زیادی وجود دارند که می توانید از بین این همه کتاب، کتاب مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید.

مثال:

  • کتاب زندگی نامه ی استیو جابز
  • مجموعه های هری پاتر
  • قلعه حیوانات
  • چارلی و کارخانه ی شکلات سازی

حرف زدن با خود

در بسیاری از مقاله ها برای تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی این روش را می بینید به این دلیل است بسیار روش مفیدی برای زبان آموزان است این کار باعث می شود که اعتماد به نفس تان بالا برود می توانید مکالمه ای که خودتان دوست دارید را بارها بارها در ذهن تان جلوی آینه تمرین کنید یا با صدای بلند صحبت کنید تا استرستان کمتر شود یا هنگامی که رو به روی آینه با خود صحبت می کنید همان موقع با گوشی صدای خود را ضبط کنید که بعد از تمام شدن مکالمه و صحبت هایتان به آن گوش دهید و چندین بار به صدای خود گوش دهید ببینید صدای تان واقعا به چه شکل است یا تلفظ کلمه هایتان درست است و شروع به اصلاح ایرادات خود کنید و دفعه ی بعدی که این کار را دوباره انجام دادید اشتباهات قبلی را تکرار نکنید.

سخن آخر

حال شما می توانید با روش هایی که گفته شده است در بالا شروع به یادگیری زبان کنید و هر روز این تمرینات را انجام دهید تا بعد ها که می بینید چه پیشرفت شگرفی کرده اید و دوباره از انجام دادن این تمرینات لذت می برید و سعی کنید که یادگیری زبان را برای خود تبدیل به یک مشکل نکنید و فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، با صدای بلند ترانه بخوانید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید و فراموش نکنید که روش های گفته شده بهترین روش ها ی یادگیری زبان در خانه است.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن