درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

صفر تا صد آزمون آیلتس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

صفر تا صد آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از مهم ترین آزمون های ارزیابی زبان در سال های اخیر است. آیلتس مخفف (International English Language Testing System ) است که در آن مهارت speaking ( مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی )،writing ( مهارت نوشتاری به زبان انگلیسی )، listening ( مهارت شنیدن به زبان انگلیسی )، reading ( مهارت درک مطلب به زبان انگلیسی )، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در سال های اخیر در کنار مدارک دیگری چون TOEFL، PTE و غیره، IELTS محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. به طوری که سالانه بیش از 2 میلیون نفر در این آزمون ثبت نام و شرکت می کنند. این مدرک، سطح زبان انگلیسی شما را برای کارفرما یا دانشگاه های مورد نظر شما مبرهن می کند.
در این مقاله قصد داریم 8 کلیدی طلایی آزمون آیلتس را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از این مرحله به راحتی و با موفقیت عبور کنید.

دایره لغات (vocabulary) را افزایش دهید!

در هر چهار skill آزمون آیلتس و تافل، درک و فهمیدن مطالب از نقاط کلیدی است که مسیر را برای شما هموار می سازد. لذا با افزایش مهارت شما در این حیطه، در هر چهار مهارت ارتقا پیدا می کنید. کتاب ها و مراجع بسیاری برای لغات ضروری که باید بلد باشید وجود دارند اما سعی کنید اولویت خود را به لغات آکادمیک بدهید. به خاطر داشته باشید استفاده از مترادف های آکادمیک به جای کلمات عامیانه که همه آن ها را بلد هستند، نمره آیلتس شما را افزایش می دهد. همچنین، استفاده از اصطلاحات آکادمیک، در ارتقا سطح نوشته شما تاثیر بسزایی دارد. کتاب های بسیاری همچون 504 essential words ,1100 essential words ,essential words for IELTS … در این باب می توانند به شما یاری برسانند.

نوشتن را تمرین کنید!

بسیاری از ما به علت آن که پیش از آزمون آیلتس تجربه ی نوشتن متون آکادمیک انگلیسی نداشتیم، در این قسمت مشکل داریم. معمولا مهارت writing آیلتس دارای دو بخش است که هر کدام مد نطر دارند که نگارش آکادمیک و حرفه ای انجام دهید. تجزیه تحلیل نمودارها، گراف ها، مقایسه و غیره، از مجموعه سوالات متداول در آزمون آیلتس هستند؛ با استفاده از تکنیک های نوشتاری و دیدن نمونه های رایتینگ های صحیح، مهارت خود را افزایش دهید و پس از بررسی اجمالی، شروع به نوشتن کنید. در نوشته ها سعی کنید لغات جدید را جایگزین لغاتی کنید که قبل تر استفاده می کردید. مثلا به جای تکرار I think اصطلاح as far as I concerned جایگزین کنید. کتاب هایی چون academic words for IELTS, Idioms and Phrasal verbs, English idiom in use و … می تواند حائز ثمر باشد.

معجزه فیلم و موسیقی!

یکی از ارزان ترین و سرگرم کننده ترین راه ها، استفاده از فیلم های انگلیسی برای یادگیری زبان است. هر فیلمی را که دوست دارید در ابتدا با زیرنویس و سپس بدون زیرنویس نگاه کنید. با لغات و اصطلاحات روزمره و تلفظ درست کلمات آشنا می شوید. این کار، به صورت نا خود آگاه تاثیر فوق العاده ای بر روی مهارت شنیداری یا همان listening شما می شود. سعی کنید متن (lyrics) موسیقی هایی که گوش می دهید را بنویسید و در نهایت به متن اصلی مراجعه کنید و ببینید نوشته های شما چقدر با متن شعر اصلی تطابق دارد. معمولا برای سطح مبتدی و متوسط کتاب های tactics پیشنهاد می شود.

تکنیک صحبت در آیینه!

با خود بلند بلند به زبان انگلیسی رو به روی آیینه صحبت کنید تا در امتحان مشکلی نداشته باشید. می توانید صدای خود را ضبط کنید و ایرادات خود را پس از گوش دادن دوباره متوجه شوید. این کار به صورت معجزه آسا، مهارت شما را در speaking یا همان صحبت کردن به زبان انگلیسی، افزایش می دهد. صحبت کردن با افراد بومی و کلاس های فری دیسکاشن
(free discussion) نیز همیشه به متقاضیان، پیشنهاد می شود.

برای درک مطلب وقت بگذارید!

بارها دانشجویان از شرایط امتحان راضی بودند و ادعا داشتند که می توانستند رتبه دلخواه خود را کسب کنند. اما در قسمت ریدینگ تایم نیاوردند. در این قسمت باز کلید طلایی شماره 1 وارد می شود! وقتی شما بتوانید مفهوم متن را از طریق دانش جامع خود در لغات درک کنید دیگر در این قسمت مشکل زمان نخواهید داشت. با تکنیک اسکیم کردن متن ( روزنامه وار خواندن متن ) حداقل می توانید به سوال هایی که از شما می خواهند بهترین عنوان را برای متن به دست آورید، را به راحتی پاسخ دهید. سعی کنید در برنامه خود حداقل یک بار در روز، متن دل بخواهی را بخوانید. بر روی دانستن تمام لغات متن پا فشاری نکنید. با استفاده از مترادف ها و مفهوم کلی جمله، می توانید بسیاری از کلمات را حدس بزنید. قرار نیست شما کل دیکشنری را حفظ باشید!

زمان را مدیریت کنید!

آزمون های آزمایشی بسیاری را شرکت کنید و اولویت خود را، اعمال زمان بندی تنظیم کنید. برای هر قسمت تایم مربوطه را اختصاص دهید. چه بسا متقاضیان بسیاری فقط برای کمبود وقت، به اتمام سوالات نرسیدند و مجبور شدند یک بار دیگر امتحان دهند.کنترل استرس، همراه داشتن ساعت مچی، تسلط به مباحث و غیره می تواند به شما در مدیریت زمان کمک بسیاری انجام دهد.

استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی!

استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی، به صورت کلی باعث آشنایی بیشتر شما با کلمات مترادف و متضاد می شود. این کار باعث می شود به جای آنکه شما در هر جست و جو یک کلمه را فرا بگیرید، چندین کلمه را یاد بگیرید و با نحوه جمله سازی با آن کلمه آشنا شوید.

یا دستور زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید!

گرامر یکی از مجموعه دانسته هایی است که در همه مهارت ها کاربرد دارد. استفاده درست از افعال و جمله سازی صحیح در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب به کمک شما می آید. در نتیجه اصلا دست کم نگیرید و برایش وقت بزارید. با توجه به سطح دانش زبان انگلیسی خود کتاب های مناسب را انتخاب کنید، تمرین کنید و در مهارت های خود استفاده نمایید.
قطعا تنها 8 کلید طلایی وجود ندارد و می توان صد ها کلید طلایی برای موفقیت در آزمون آیلتس در نظر گرفت؛ اما موارد ذکر شده، به شما کمک خواهد کرد تا اصول اولیه را درست بنا کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن