درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

مدرک A1 زبان انگلیسی چیست؟

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

مدرک A1 زبان انگلیسی چیست؟

مدرک A1 زبان انگلیسی اولین و مبتدی ترین آزمون سطح زبان انگلیسی در سیستم CEFR می باشد. استاندارد  CEFR در حال حاضر رایج ترین استاندارد بین المللی برای تعیین سطح میزان توانایی زبان آموزان می باشد و به 6 سطح از A1  تا C2 تقسیم بندی می شود. سطح A1 مربوط به افرادی است که دانش زبانی شان در سطح ابتدایی می باشد و در حد رفع نیاز روزمره شان می توانند از زبان انگلیسی استفاده کنند. تشخیص میزان مهارت هر فرد در زبان انگلیسی  کار راحتی نیست؛ زیرا باید معیار های زیادی را در نظر بگیریم و هرکسی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. البته منظور ما تشخیص فردی که چند کلمه زبان انگلیسی صحبت می کند از فردی انگلیسی زبان نیست بلکه تشخیص و سطح بندی افرادی است که در بین این دو طیف قرار می گیرند. در ادامه به معرفی استاندارد CEFR و همچنین معرفی کامل مدرک A1 زبان انگلیسی می پردازیم.

استاندارد بین المللی CEFR

CEFR  در واقع مخفف عبارت Common European Framework of Reference می باشد و به معنای چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها می باشد. در حال حاضر استاندارد CEFR رایج ترین استاندارد برای تعیین سطح میزان توانایی زبان آموزان می باشد. این استاندارد در واقع شیوه ای برای سنجش و ارزیابی مهارت های چهارگانه زبان افراد می باشد که در ابتدا در سال 1989 معرفی شد و بعد ها در سال 2001 توسط شورای اروپا به منظور استاندارد سازی مهارت زبان افراد در سراسر جهان،  همه ی سطوح زبان CEFR را بار دیگر تدوین نمودند.

این استاندارد در واقع تعیین می کند افرادی که زبان  جدیدی را یاد گرفته اند در چه سطحی هستند و تا چه میزانی می توانند از این توانایی استفاده کنند و با افراد ارتباط برقرار می کنند. استاندارد CEFR زبان آموزان را در سه سطح کلی که هر کدام شامل دو بخش 1 و 2 می شوند تقسیم بندی می کند. این سطوح شامل سطح A (سطح مبتدی یا Beginner)، سطح B (سطح متوسط یا  Intermediate) و سطح C (سطح حرفه ای یا  Advanced) می باشد. استاندارد CEFR در این سطح بندی توانایی افراد در همه مهارت های زبان یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن وصحبت کردن یا مکالمه زبان  را در نظر می گیرد و بر اساس آن افراد را سطح بندی می کند. به طور کلی سطوح یادگیری زبان انگلیسی بر اساس استاندارد CEFR شامل A1, A2, B1, B2, C1, C2 می باشد. ما در این مقاله به معرفی  مدرک A1 زبان انگلیسی می پردازیم.

سطح A1یا  Beginnerزبان انگلیسی

فردی که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی نموده و هیچ زمینه یا دانش قبلی از این زبان ندارد، در سطح A1 قرار می گیرد. در واقع این سطح اولین قدم برای افرادی است که می خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این دوره به هیچگونه پیش نیازی احتیاج ندارد و بیشتر افراد بالای ده سال در این دوره شرکت می کنند. شخصی که مدرک A1 زبان انگلیسی را دریافت کرده است در واقع دارای تسلط اولیه بر این زبان می باشد و باید بتواند سوالات ساده ای مانند مسائل روزمره، محل زندگی، خانواده و… را بپرسد و پاسخ دهد. همچنین اگر شخصی آهسته و شمرده شمرده صحبت کند باید بتواند با او ارتباط برقرار کند. زبان آموزانی که در سطح A1 زبان انگلیسی هستند، معمولا دایره لغات شان بسیار کم است و در مکالمات شان مکث و ایست زیادی دارند. هر فرد برای دریافت مدرک A1 زبان انگلیسی به طور میانگین به 1 الی 6 ماه آموزش پیوسته و با برنامه نیازمند می باشد.

مفاهیمی که با گذراندن دوره آموزشی A1 در آموزشگاه زبان باید بدانید شامل، سلام و احوال پرسی، معرفی خود، مکالماتی ساده مانند گفتن زمان یا مکان، بیان علایق و توصیف اعمال و کار ها می باشد. همچنین باید واژگان مربوط به  روز های هفته و ماه ها، اعداد، کشور و ملیت ها، انواع رنگ ها، اعضای بدن، خانواده و دوستان، غذا و نوشیدنی ها و لباس  و اشیاء خانگی را یاد بگیرد. در موضوعات گرامری نیز باید کلمات سوالی، صفت و ضمایر ملکی و مفعولی، زمان های حال و گذشته و آینده، انواع جملات امری یا الزامی، حروف ربط و غیره را در پایان دوره یاد گرفته باشد. همچنین دوره هایی که باید در دوره A1 بگذرانید، شامل دوره های انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان، دوره های آمادگی کمبریج برای کودکان و بزرگسالان و همچنین دوره های آمادگی آپتیس برای بزرگسالان می باشد و در نهایت آزمون ارزیابی سطح A1 زبان انگلیسی، آزمون آپتیس می باشد.

کتاب مناسب برای تدریس در دوره  A1

کتاب مناسب برای دوره A1 زبان انگلیسی که در اکثر آموزشگاه ها از آن استفاده می شود و متد نوین دانشگاه کمبریج  در آن به کار برده شده، کتاب Touch stone1 می باشد. از مزیت های این کتاب این است که افراد، همه ی مهارت ها و نکات زبان انگلیسی را همراه با مکالمه می آموزند. این ویژگی سبب تقویت speakingو تقویت listening  افراد زبان آموز در همان مراحل اولیه یادگیری زبان  می شود و افراد در همان ابتدای یادگیری زبان انگلیسی می توانند هرچند اندک اما با افراد ارتباط برقرار کنند. این توانایی برقراری ارتباط و مکالمه کردن هر چند که ضعیف و اندک می باشد اما تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه زبان آموزان برای مراحل بعدی یادگیری دارد. البته در این دوره در کنار کتاب Touch stone از کتاب Oxford word skills نیز به عنوان کتاب کمکی نیز استفاده می شود.

سطح مهارت های زبان آموز پس از دریافت مدرک A1 زبان انگلیسی

پس از گذراندن دوره A1 زبان انگلیسی باید یک سری توانایی ها و مهارت های مربوط زبان انگلیسی در زبان آموزان  تقویت شود و در پایان دوره A1   باید پیشرفت هایی در این زمینه داشته باشند. در ادامه میزان پیشرفت لازم در هر کدام از مهارت های چهار گانه زبان را در پایان دوره A1 برای شما توضیح خواهیم داد.

مهارت خواندن یا  Reading

مهارت Reading یک زبان آموز در پایان سطح  A1 زبان  انگلیسی باید در حد خواندن متن های کوتاه و  ساده مانند یادداشت ها و پوستر ها و کاتالوگ ها باشد یا حداقل بتواند معنا و مفهوم آن ها را درک کند. حتی اگر لازم باشد برای  انجام این کار مطالعه مجدد داشته باشد. همچنین باید اعلامیه ها  و نامه های کوتاه را به  دلیل متن ساده ای که دارند بتوانند بخوانند و درک نمایند. به طور کلی در پایان این دوره، شما باید اطلاعات مربوط به مشاغل را بخوانید و درک نمایید و در کنار آن توصیف های ساده و کوتاه از مسائل روزمره را درک کنید.

مهارت نوشتن یا  Writing

درپایان یک دوره A1 زبان انگلیسی در بخش مهارت Writing ، باید یک زبان آموز پیام های انگلیسی پایه را بتواند بنویسد. برای نمونه  باید به راحتی فرم های حاوی  اطلاعات شخصی مانند ملیت و نام و آدرس و شغل یا تحصیلات را پر کند. همچنین باید شرح کوتاه و مختصری از علاقه مندی های خود، کار های روزمره و نامه های کوتاه و کارت های تبریک و کارت پستال را  بتواند بنویسد. یا به طور کلی شخص زبان آموز باید یاد بگیرد یک پرسشنامه با مشخصات شخصی را پر کند، درباره علایق و  روزمرگی های خود توضیحاتی هر چند مختصر را بنویسد و همچنین شرح کوتاهی از وقایع و اتفاقات گذشته را بنویسد.

مهارت شنیداری یا Listening

در بخش مهارت های شنیداری، زبان آموزان سطح A1 زبان انگلیسی باید صحبت های آهسته و ساده و واضح افراد را درک کنند و جمله ها و واژه هایی  را که راجع به خود شان، خانواده و نزدیکان و محیط اطراف شان  می شنوند را تشخیص دهند و درک نمایند. همچنین در کنار این ها باید بتوانند جهت ها و اعداد و سایر کلمات رایج و ابتدایی را درک کنند. به طور کلی در پایان این دوره زبان آموز باید  آدرس های ساده برای رفتن از یک مسیر به مسیر دیگر را درک کند، یا اینکه بتواند درباره ی سرگرمی ها و علاقه مندی هایش اطلاعاتی کسب کند و همچنین اعداد مختلف مربوط به قیمت ها، زمان و غیره را یاد بگیرد.

مهارت صحبت کردن یا Speaking

از نظر صحبت کردن و توانایی مکالمه، زبان آموزانی که سطح A1 را به پایان رسانده اند باید بتوانند در سطوح پایه با سایر افراد انگلیسی زبان تعامل داشته باشند و ارتباط برقرار کنند. این افراد باید توانایی انتقال اطلاعات اولیه و مشخصات فردی خود را داشته باشند و بتوانند هر چند به صورت محدود، درباره ی شرایط زندگی خود، علاقه مندی ها و سایر مسائل روزمره صحبت کنند. همچنین باید بتوانند زمان یا مکان اتفاقات را توضیح دهند و به صورت ساده بگویند که چه زمانی و چگونه آن اتفاق روی داده است. یا اینکه بتوانند توضیحاتی راجع به حال و اوضاع خود ارائه دهند و یا حتی بتوانند با افراد مختلف قرار ملاقات تنظیم کنند.

کلام آخر

در این مقاله درباره سیستم تعیین سطح استاندارد بین المللی CERF صحبت کردیم و سطح بندی های  آن را به طور مختصر توضیح دادیم. همچنین به طور تخصصی تر، مدرک A1 زبان انگلیسی را تعریف کردیم و مدت زمان لازم برای گذراندن این دوره و کتاب مناسب برای تدریس آن و مهارت هایی که باید در پایان دوره یاد گرفته باشید را برای شما شرح دادیم. در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم که برای کسب  اطلاعات و مطالب بیشتر در این باره و همچنین درباره سایر موضوعات مربوط به زبان انگلیسی، به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه کنید و از نکات و مطالب موجود در سایت استفاده کنید. 

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن