درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی

منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی بسیار متنوع و گسترده هستند. درجامعه امروزی با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و به تبع گسترده شدن ارتباطات بین انسان ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بیش از پیش افزایش یافته است. به همین علت بیشتر افراد در جایگاه های مختلف شغلی و اجتماعی، به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. برای یادگیری زبان انگلیسی که یک پروسه طولانی و زمانبر است، روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد از جمله شرکت در کلاس های آموزشگاه زبان، شرکت درکلاس زبان آنلاین، روش های خودآموز زبان و… . بسیاری توانایی شرکت در کلاس های آموزشگاه ها چه آنلاین و چه حضوری را ندارند زیرا هم وقت کافی ندارند هم هزینه ی زیادی صرف میکنند به همین دلیل روش های خودآموز زبان را ترجیح می دهند.یکی از مهمترین گام های یادگیری زبان در روش های خودآموز، انتخاب منابع آموزشی مناسب است. منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی، با توجه به سطح، سن وهدف هر فرد متفاوت است.

مهمترین منابع مکمل در یادگیری زبان انگلیسی

کتاب

یکی از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی “کتاب” است. اهمیت کتاب مناسب در میزان یادگیری زبان انگلیسی برکسی پوشیده نیست. یکی از سوالات رایج در این باره این است که بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی چه کتابی می باشد؟ در واقع این سوال جواب قاطع و مشخصی ندارد؛ چرا؟ چون که بهترین کتاب باید متناسب با سطح و سن و نوع یادگیری و حتی هدف شما باشد که برای هر شخصی با توجه به این معیارها متفاوت است. یک کتاب مکمل مناسب باید هر چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی   Reading, Speaking, Writing, Lestening  را شامل بشود. کتاب های زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که در ادامه برخی از بهترین کتاب ها را در این زمینه  معرفی میکنیم.

Top Notch

سری کتاب های تاپ ناچ از برترین کتاب های حوزه آموزش زبان انگلیسی می باشند. این سری کتاب ها اولین بار در سال 2006 توسط انتشارات لگومن چاپ شدند که شامل چهار کتاب در چهار سطح A1, B1, B2,C1 می باشد. کتاب های Top notch دیدگاه ساده ای به مفاهیم تعلیمی زبان مانند تلفظ صحیح و گرامر و لغات دارند و بیشتر سعی می کنند مفاهیم کاربردی را آموزش دهند و شخص را به انجام .مکالمات ساده سوق دهند

Four Corners

مجموعه آموزشی زبان انگلیسی فور کرنرز برای یادگیری هر مهارت چهارگانه زبان [ Reading, Speaking, Writing, Lestening] از مبتدی تا پیشرفته در چهار سطح در نظر گرفته شده و توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است. این کتاب ها در واقع با ارائه واژه های کلیدی و پرکاربرد و همچنین برنامه ها و تمرین های درسی مناسب برای یادگیری دستور زبان، سعی دارد تا مکالمات زبان آموز را بهبود ببخشد.

English Grammar in use

اگر شما زبان آموزی هستید که می خواهید گرامر و دستور زبان انگلیسی را برای کنکور، آیلتس و تافل یا نوشتن و صحبت کردن یاد بگیرید، این کتاب بهترین گزینه ممکن برای شما می باشد. نویسنده این کتاب ریموند مورفی می باشد و توسط انتشارات دانشگاه کمبریج انگلستان منتشر شده است. این کتاب پر فروش ترین و معروف ترین کتاب در زمینه آموزش دستور زبان و گرامر انگلیسی در جهان می باشد. مجموعه کتاب های in use در سه نسخه مبتدی و مقدماتی و پیشرفته تدوین شده اند که با آموزش ها و تمرین های متنوع زبان آموز را از هرگونه کتاب دستور زبان دیگری بی نیاز می کند. کتاب های آموزشی و کاربردی دیگری مانند اینترچینج، کانکت، Inside Reading,1100 Words نیز طرفداران زیادی دارند.

اپلیکیشن و نرم افزار

یکی دیگر از منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی اپلیکیشن ها و نرم افزار های آموزشی می باشند.  اپلیکیشن ها در واقع جایگزینی برای کلاس های طولانی آموزشگاه ها می باشند و تنها کافی است که یک گوشی هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت را داشته باشید و با نصب یک اپلیکیشن مناسب، یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را شروع کنید. خوبی نرم افزار و اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی  این است که همیشه و در هر زمان و مکانی همراه شما هستند و استفاده از آن ها به نسبت سایر منابع  بسیار راحت تر و در دسترس تر است. البته که هیچ اپ و نرم افزاری وجود ندارد که همه ی مهارت های زبان را به صورت کامل به شما آموزش دهد. باید در کنار این برنامه ها، کتاب ها و سایر منابع آموزش زبان را نیز به کار ببرید.

این کار [ استفاده همزمان نرم افزارها و سایر روش های آموزشی ] موجب می شود که  فرایند یادگیری زبان بسیار موثر تر واقع شود و سرعت  یادگیری زبان آموز افزایش یابد.  اپ ها و نرم افزار های آموزش زبان به بی اثر بودن مشهور شده اند اما در واقع همه آن ها اینگونه نیستند و اپ های  زیادی  در این زمینه وجود دارند که واقعا جواب گوی نیاز کاربران و زبان آموزان در اکثر نقاط جهان بوده اند. به عنوان مثال اپ هایی مانند Memrise, Busuu و… به خاطر کارکرد و نتیجه ی موثر و خوبی که در زمینه یادگیری زبان داشته اند، در میان  کاربران اکثر نقاط جهان، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. البته شما می توانید بسته به نیاز یا اشکالی که دارید اپ های متفاوتی را استفاده کنید که در ادامه به معرفی برخی از این اپلیکیشن ها می پردازیم.

Memrise

اپلیکیشن ممرایز یکی از اپ های پرطرفدار یادگیری زبان انگلیسی در یک دهه گذشته بوده است. در حال حاضر در دنیا بیش از 35میلیون نفر کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن دوره های مختلف و متنوعی برای زبان آموزان دارد که یکی از دوره های پرکاربرد و جذاب و البته بسیار پرطرفدار این برنامه دوره های یادگیری لغات آن است. برای استفاده از اپ ممرایز ابتدا باید در سایت آن ثبت نام کنید. البته اگر حساب کاربری گوگل یا فیسبوک داشته باشید، می توانید با همان حساب وارد این اپلیکیشن شوید. بعد از ثبت نام در سایت باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دوره های آموزشی مربوط به آن را برای شما بیاورد.این نرم افزار بیشتر در بین دانشجو هایی که برای آزمون های تافل و آیلتس و کارشناسی ارشد مطالعه می کنند کاربرد دارد.

Preply

اپلیکیشن Preply در واقع یک پلتفرم آنلاین می باشد که از طریق ویدئوچت آنلاین و به صورت رو در رو زبان آموزان را به معلم های متخصص زبان متصل می کند و می تواند یکی از بهترین منابع مکمل یادگیری زبان انگلیسی باشد. در این برنامه شما با توجه به شرایط خود مثل کشور مبدا، هزینه و… معلم خصوصی خود را انتخاب می کنید. این اپلیکیشن در ابتدا از شما سوالاتی در باره زندگی شخصی تان می پرسد تا یافتن معلم خصوصی مناسب را برای شما آسان تر کند. همچنین این اپلیکیشن در ابتدا از اعضای جدید آزمون تعیین سطح میگیرد. سپس بر اساس آن تعیین می کند که شما به چند ساعت مطالعه و آموزش نیاز دارید. این برنامه برخلاف سایر اپ ها که بیشتر در زمینه یادگیری واژگان، مهارت خواندن و املا کار می کنند، بیشتر روی مکالمه یا Speaking زبان آموز کار می کند. هزینه کلاس های آن بین 2 تا 100 دلار در ساعت می باشد. البته اگر شما از نحوه آموزش درس راضی نباشید، می توانید پول خود را پس بگیرید زیرا تا زمانی که شما درس را تایید نکنید پول به معلم شما واریز نمی شود.

Busuu

اپلیکیشن Busuu جزو آن سری اپ هایی است که مهارت های زبان را مرحله به مرحله و طی درس هایی جداگانه به شما تعلیم می دهند. این برنامه بی شک در میان بهترین اپلیکیشن های رایگان اموزش زبان می باشد. Busuu تقریبا روندی مشابه Memrise دارد اما نکته مهمی که بوسو دارد موضوعی بودن درس های آن است. یکی از مزیت های بوسو این است که اگر در درک عبارت یا قاعده گرامری مشکلی برای زبان آموز پیش بیاید، میان شما و یک کاربر انگلیسی زبان [یا هر زبان دیگری که در حال آموزش هستید] ارتباط برقرار می کند تا مشکل شما را رفع کند. البته در کنار استفاده از اپلیکیشن ها می توانید از کانال ها و وبسایت های آموزشی موجود در فضای مجازی هم استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید در کانال تلگرامی دکتر منوچهرزاده عضو شوید و از روش پازلینگ ایشان برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید که خیلی ساده و کاربردی، در 20 جلسه و روزی نیم ساعت می تواند مثمر ثمر باشد.

دیدن فیلم

دیدن فیلم با زیرنویس یکی از راه های تقویت یادگیری زبان انگلیسی می باشد. البته نه با زیر نویس فارسی بلکه با زیرنویس انگلیسی، زیرا باعث تقویت مهارت های زبانی می شود. همچنین تماشای فیلم علاوه بر تقویت مهارت های زبانی، باعث تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری می شود و همچنین شنیدن مکالمه های داخل فیلم به یادگیری تلفظ صحیح کلمات کمک می کند.

پادکست و فایل های صوتی

شما می توانید در هر زمینه ای که علاقه دارید ورزشی، سیاسی، علمی و فناوری، آرایش و زیبایی و… پادکست ها و فایل های صوتی که در یوتیوب و گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی وجود دارند را گوش دهید. شاید در ابتدا به خاطر به کار بردن کلمات و عبارت های عامیانه کمی سخت و بسیاری از جملات برایتان نامفهوم باشد، اما پس از مدتی بطور چشمگیری در زمینه Listening و حتی Speaking پیشرفت خواهید کرد.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن