درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس بسیار زیاد است. آزمون آیلتس امتحان زبان انگلیسی است که دارای اعتبار بین المللی است. آزمون آیلتس از سری واژه هایی برداشته شده است که به معنی نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی می باشد. آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در سراسر جهان است که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان مرکز آیلتس استرالیا شورای فرهنگی بریتانیا برگزار می‌شود. این آزمون دارای چند بخش است که شامل شنیداری و خوانداری، نوشتن مکالمه است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی برای موفقیت در قسمت مکالمه آزمون آیلتس بپردازیم. در ابتدا به معرفی آزمون آیلتس و اهمیت این آزمون می پردازیم و بعد از آن به بررسی دقیق نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس خواهیم پرداخت. طبیعی است که وقتی می خواهید به کشور دیگر مهاجرت کنید باید بتوانید در حد نیاز از مکالمه و برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور بر بیاید از سوی دیگر کسی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگر را دارد باید به زبان کشور مسلط باشد تا در کلاس های درس مفاهیم را عمیقا درک کند از سوی دیگر در بسیاری از کشورها دوره دکترا تنها به انگلیسی برگزار می شود.

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس برای موفق شدن

شما برای اینکه بتوانید نمره بسیار بالایی در آزمون شفاهی به دست آورید باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید که در ادامه به بررسی نکات می پردازیم.

روان بودن در صحبت کردن

 یکی از نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس روان صحبت کردن شما به زبان انگلیسی است. این روان صحبت کردن شامل عدم وجود مکث و همچنین یکپارچه بودن مسائل مطرح شده می باشد. راه های مختلفی برای نداشتن مکث وجود دارد یکی از بهترین راه ها استفاده از عبارات و کلماتی است که جاهای خالی یا همان مکث ها را پر می کنند. این کلمات و عبارات می‌تواند برای شما وقت بخرند این تکنیک به این معنی است که زمانی که فرد مصاحبه کننده از شما سوال پرسید شما به جای اینکه مکث کنید و به سوال فکر کنید می توانید از یک جمله عمومی استفاده کنید و در حین گفتن جمله عمومی به سوال فکر کنید بنابراین زمانی که سوال سخت پرسیده می شود و شما پاسخ نمی دانید می توانید از این جمله ها استفاده کنید با این کار شما می توانید در صورت رعایت نکات های تلفظی نمره کامل را کسب کنید ناگفته نماند زمانی که سوالات آسان پرسیده می شود نیز می توانید از این جملات استفاده کنید.

کلمات

یکی از مواردی که برای مصاحبه کننده آزمون شفاهی آیلتس بسیار مهم است انتخاب واژگان و همچنین تنوع و سطح آنهاست. نکته ای که آن را فرد در این آزمون در نظر می گیرد این است که آیا این کلمات در جایگاه مناسب و با کیفیت و موقعیت مناسب استفاده شده است یا خیر.

  • در مورد جایگاه منظور همان بخش گرامری است که با لغات در ارتباط هستند.
  • در مورد کیفیت، منظور تلفظ صحیح یا تکیه گاه کلمات است. ناگفته نماند در تلفظ کلمات لهجه اصلا مهم نیست و فقط تلفظ درست کلمات بدون در نظر گرفتن لهجه مهم است
  • ·          در مورد موقعیت کلمات در آزمون شفاهی منظور رسمی یا غیررسمی بودن عبارات است شما باید قبل از استفاده از اصطلاحات و ضرب المثل ها کاربرد آنها را بدانید.
دوباره از فرد آزمون گیرنده سوال بپرسید

اگر در آزمون شفاهی آیلتس سوالی را متوجه نشدید و برایتان سوالی واضح نبود از مصاحبه‌کننده سوال بپرسید خجالت نکشید زیرا سوال پرسیدن امتیاز از شما کم نمی کند و مشکلی ندارد ولی اگر نتوانید به سوال پاسخ دهید و یا پاسخ اشتباه دهید امتیاز از شما کسر خواهد شد.

قبل از آزمون شفاهی آیلتس تمام نمونه سوالات این آزمون را مطالعه کنید

به طور معمول در این آزمون از مباحث روزمره مثل کار، تحصیل، خانواده از شما سوال می پرسند ولی سعی کنید تمام نمونه سوالات دوره های پیشین را مطالعه کنید و همچنین همانطور که گفته شد در آزمون های آزمایشی شرکت کنید البته ناگفته نماند که شما از سادگی سوالات آزمون تعجب می کنید و فقط باید اعتماد به نفس کافی داشته باشید سعی کنید قبل از آزمون شفاهی واژگان مناسب را در ذهن خود مرور کنید.

گرامر

در قسمت گرامر دو موضوع مطرح است اولین موضوعی که در قسمت گرامر آزمون شفاهی آیلتس مطرح است این است که جملات شما از نظر گرامری صحیح باشد که این امر منطقی است و اگر جملات شما صحیح نباشد نشان نمره شما در این قسمت از دست می‌رود. برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کتاب کلاس و تمرین های بسیار زیادی وجود دارد البته ناگفته نماند که شما می‌توانید از دوره آنلاین آیلتس نیز استفاده کنید.

در روز آزمون رسمی باشید

آزمون آیلتس یک ازمون بین المللی و رسمی است بنابراین در روز آزمون شفاهی کاملاً جدی و رسمی باشید و فکر کنید که قرار است یک مصاحبه شغلی انجام دهید شما به هیچ وجه نباید با برگزارکننده آزمون شوخی کنید زیرا ممکن است از شما امتیاز کم کند و بهتر است در این موارد هم محتاط باشید.

اگر اشتباه کردید نترسید

اگر در پاسخ به سوالات اشتباه کردید وحشت نکنید چون باعث می شود اعتماد به نفس خودتان را از دست بدهید و نتوانید به بقیه سوالات پاسخ درست بدهید. زمانی که اشتباه کردید سعی کنید پاسخ خود را تصحیح کنید و اگر نمی توانید تصحیح کنید به صحبت کردن خود ادامه دهید زیرا به خاطر چند اشتباه امتیاز زیادی از دست نمیدهید ولی اگر به خاطر آن چند اشتباه وحشت کنید و نتوانید به آن پاسخ بدهید باعث میشود که کل امتیاز خود را از دست بدهید.

از پاسخ های های کوتاه خودداری کنید

تا اینجا متوجه شدید که آزمون شفاهی های دارای سه بخش است و ما در این قسمت نباید پاسخ کوتاه بدهیم چون ممکن است آزمون گیرنده فکر کند که شما دانش و کافی ندارید و نمی توانید از موارد گوناگونی صحبت کنید.

از سرعت مناسب در آزمون استفاده کنید

یکی دیگر از نکات ضروری درآزمون شفاهی آیلتس این است که از بیش از حد سریع صحبت کردن خودداری کنید زیرا ممکن است در این صورت صحبت سریع باعث اشتباهاتی شود همچنین بسیار آهسته صحبت نکنید چرا که ممکن است فرد آزمون گیرنده فکر کند که شما تسلطی ندارید سعی کنید با سرعتی بسیار مناسب صحبت کنید که هیچ کدام از این مشکلات پیش نیاید.

مدارک لازم برای آزمون شفاهی

همراه داشتن اصل گذرنامه الزامی است. متقاضیان مشمول نظام وظیفه باید کارت ملی و نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل همراه داشته باشند در خصوص متقاضیان آزمون زیر ۱۸ سال همراه داشتن فرم تعهد والدین در روز آزمون الزامی است. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از آزمون آیلتس به سایت دکتر منوچهر زاده نیز مراجعه کنید.

اطلاعات روز آزمون

  • حضور متقاضیان ۲۰دقیقه پیش از زمان تعیین شده ضروری می باشد
  • روز آزمون شفاهی از داوطلبان عکس گرفته می‌شود و همین عکس در کارنامه داوطلبان قرار خواهد گرفت از خواهشمندیم از به کار بردن لنز رنگی که در تشخیص چهره ایجاد اشکال کند خودداری کنید.
  • وسایل شخصی متقاضیان محترم مطابق قانون پیش از برگزاری آزمون از آنها اخذ خواهد شد و پس از به پایان رسیدن آزمون به آنها تحویل داده خواهد شد.
  • از همراه داشتن وسایل غیر ضروری خودداری کنید.
  • همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی  در محل ازمون ممنوع میباشد و در صورت مشاهده برخورد قانونی میشود.

مکالمه آزمون آیلتس

این قسمت از آزمون آیلتس به صورت شفاهی برگزار می شود و زمان این آزمون شفاهی بین ۱۰تا ۱۵ دقیقه است. آزمون شفاهی دارای ۳ بخش است:

در بخش اول آزمون شفاهی آیلتس باید به سوالات عمومی و شخصی پاسخ بدهند این سوالات در زمینه محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علاقمندی میباشد این بخش دقیقه طول می کشد.

در بخش دوم آزمون شفاهی آیلتس موضوعی در اختیار فرد قرار داده می شود زمانی که موضوع در اختیار فرد قرار داده می شود به مدت یک دقیقه می تواند به آن فکر کند و مطالب خود را یادداشت کند. بعد از گذشت یک دقیقه باید به مدت یک دقیقه باید درباره آن موضوع صحبت کنید.

بخش سوم آزمون شفاهی فرد باید به مدت چهار یا پنج دقیقه با فرد مصاحبه کننده در مورد موضوع بخش دوم صحبت کند.

موفقیت در آزمون شفاهی آیلتس

همانطور که می‌دانید برای موفقیت در این آزمون نیاز به تمرین و تلاش زیاد دارید شما برای موفقیت کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید. شما میتوانید با ثبت نام در کلاس های آنلاین زبان انگلیسی و دوره های مکالمه موسسه زبان و آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید و همچنین کتاب ها و نمونه آزمون های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید تهیه کنید. آزمون آزمایشی آیلتس یک آزمون می باشد که توسط موسسه مختلف برگزار می شود هزینه آزمون اصلی آیلتس زیاد است و آزمون های آزمایشی طراحی شده اند که شما قبل از پرداخت هزینه های سنگین آزمون آیلتس اصلی بتوانید سطح زبان خود را بسنجید تمام موسسات تلاش میکنند تا این آزمون را شبیه به آزمون اصلی برگزار کنند که این شبیه سازی بسیار مهم است و باعث می‌شود افراد با آن موقعیت بیشتر آشنا شوند و پیشنهاد می کنیم برای آمادگی در آزمون شفاهی آیلتس حتما ابتدا اقدام به ثبت نام در آزمون های آزمایشی آیلتس بکنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن