درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

همان طور که می دانید کیفیت کلاس زبان و تاثیری که در میزان یادگیری سریع زبان افراد دارد مهم است، هزینه یادگیری زبان انگلیسی نیز اهمیت دارد. به شیوه ای که آموزشگاه زبان های متفاوت با توجه به انواع کلاس هایی که برگذار می کنند از جمله آنلاین، خصوصی و گروهی رنج قیمت متفاوتی برای هرکدام درنظر گرفته اند البته این نکته ناگفته نماند که هزینه کلاس های زبان در شهرهای مختلف با هم  نیز متفاوت بوده و نمی توان آن ها را با هم مقایسه کرد به خصوص که قیمت ها در کلان شهرها و مخصوصا تهران نیز به نسبت شهرهای کوچکتر نیز بیشتر است. بهترین هزینه یادگیری زبان انگلیسی  و همچنین تدریس آن الزاما ارزانترین‌ قیمت پیشنهادی نیست بلکه دانش و تجربه استاد مورد نظر نیز بسیار مهم است. پس بهترین پیشنهاد برای شما پیدا کردن اساتید مجربی است که نرخ تدریس مناسب تری داشته باشند ارزان یا گران بودن هزینه تدریس خصوصی زبان، ملاک مهمی برای انتخاب استاد زبان انگلیسی نیست چرا که اگر استادتان را صرفا با توجه به ارزان قیمت بودن انتخاب کنیم مسلما در نهایت نتیجه دلخواه را نخواهیم گرفت. پس در ادامه مقاله انواع مختلف هزینه یادگیری زبان انگلیسی و همچنین تدریس زبان انگلیسی را با هم مشاهده می کنیم.

هزینه یادگیری زبان انگلیسی به چه صورت است؟

در این مورد باید بگوییم که یادگیری زبان انگلیسی گاهی اوقات می تواند بسیار هزینه بر باشد. همان طور که قبل از این به شما گفتم عوامل متفاوتی در یادگیری زبان تاثیرگذار هستند و اگر مدت زمان یادگیری یک زبان نیز طولانی شود هزینه یادگیری زبان انگلیسی نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به این که بسیاری از نرم افزارها و وب سایت ها امروزه به زبان انگلیسی طراحی شده اند و می شوند و باید از هر چند نفر، یک نفر به این زبان آشنا باشد، آموختن آن جزو یکی از مهم ترین مهارت ها برای یافتن شغل مناسبتان است. حتی در صورتی که قصد تحصیل و تحقیق در ایران داشته باشید برای مطالعه ی بسیاری از منابع نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید.

هزینه کلاس های زبان

هزینه یادگیری زبان انگلیسی بستگی به کلاس های خصوصی یا نیمه خصوصی بودن آن و تعداد زبان آموزان هر کلاس و همچنین آنلاین یا حضوری بودن و سطح کلاس متفاوت است. به عنوان نمونه، قیمت کلاس زبان انگلیسی برای آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل بیشتر از کلاس های عادی  و آموزشگاه ها یا کلاس آنلاین زبان است و اگر سطح زبان آموز بالاتر باشد هزینه ی تدریس زبان انگلیسی نیز ساعتی بیشتر می شود. سابقه ی تدریس مدرس زبان نیز بر قیمت معلم خصوصی زبان انگلیسی تأثیر می گذارد و بسته به میزان سابقه ی مدرس و سطح دانشجو، هزینه کلاس های خصوصی زبان انگلیسی می تواند از جلسه ای 40 هزار تومان تا جلسه ای 150 هزار تومان به بالا متغیر است. هزینه کلاس زبان انگلیسی خصوصی فشرده بیشتر از کلاس های عادی است به این دلیل مدرس برای این کلاس ها نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد تا در کمترین زمان، بیشترین مطالب آموزشی را در اختیار شما قرار دهد. هزینه کلاس خصوصی زبان انگلیسی بیشتر از کلاس های عمومی و گروهی است و هزینه کلاس های خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و مجازی بیست تا سی درصد کمتر از کلاس حضوری است. همان طور که نیز می دانید هزینه یادگیری زبان انگلیسی حضوری به دلایل مختلفی گران تر از یادگیری آنلاین است.

هزینه ی زمانی یادگیری زبان انگلیسی

وقتی که صحبت از هزینه یادگیری زبان انگلیسی به وسط می آید اولین مفهومی که به ذهن زبان آموزان می رسد هزینه مالی و پولی یادگیری زبان است و این بسیار طبیعی است برای هر انسانی  ولی از شما می خواهم برای یک لحظه از یک دیدگاه وسیع تر به این موضوع نگاه کرده و هزینه ای که بابت منابع و زمان می کنید را نیز در نظر بگیرید. شاید برای شما جالب باشد ولی بر خلاف بیشتر زبان های دنیا ما در زبان انگلیسی برای صرف زمان از فعل Spend  به معنی خرج کردن استفاده می کنیم. در زبان انگلیسی پر هزینه ترین چیزی که یک فرد می تواند هزینه کند نیز زمان است. شاید برای بسیاری از شما این طرز تفکر بسیار خنده دار برسد ولی در مسیر یادگیری زبان بسیار مفید و کارآمد است. پس هر چقدر زمان زیادی را بخواهید برای آموزش نیز هزینه یادگیری زبان انگلیسی افزایش می یابد.

مقایسه هزینه یادگیری زبان در آموزشگاه ها با یادگیری زبان آنلاین

هزینه یادگیری زبان انگلیسی حضوری با هزینه یادگیری زبان انگلیسی آنلان متفاوت است و ممکن است کلاس زبان حضوری گران تر از کلاس آنلاین زبان باشد. آموزشگاه های زبان با امکانات و ساختار خاصی که برای کلاس در نظر گرفته اند، کلاس ها را برگزار می کنند. همه ی این ساختار ها توسط زبان آموزان بررسی می شود و ناگفته نماند که این امکانات و ساختار هزینه بر هستند. اما به طور کلی هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین کمتر است به این دلیل کلاس آنلاین گزینه مقرون به صرفه تری است و همچنین به دلیل هزینه کمتر که برگزاری این کلاس ها دارد، می توانید از آموزش با کیفیت که با صرف هزینه کمتر بهره مند شوید و همچنین هزینه رفت و آمد شما نیز کمتر می شود یعنی نه تنها شهریه کمتر است بلکه بسیاری از هزینه های اضافی مثل حمل و نقل و ابزار های برگزاری دوره، در یک برنامه آنلاین حذف می شود حتی می توانید کلاس های خود را ضبط کنید و هر موقع که یادتان رفت دوباره به تماشای کلاس ها بپردازید اما کلاس حضوری این خصوصیات را ندارند.

 در کلاس های حضوری با ارائه برنامه ها، راه اندازی ساختمان و داشتن کارکنان در محل مورد نیاز برای حمایت از زبان آموزان در همه زمینه ها نیازمند هزینه هایی است که کاملا هم ضروری هستند. به طور معمول این هزینه ها در نرخ های شهریه دانش آموزان لحاظ می شود. طیف گسترده ای از گزینه ها وجود دارند که قیمت آن ها به شدت متفاوت است. اما با این حال توجه به این نکته مهم است که هزینه یادگیری زبان انگلیسی آنلاین هنوز هم چندان پایین نیست. بسیاری از زبان آموزان با این فرض که هزینه یادگیری زبان انگلیسی آنلاین بسیار ارزان خواهد بود، به جستجوی کلاس زبان انگلیسی می پردازند و اعلب متوجه می شوند که شهریه هنوز نسبتا بالا است و شگفت زده می شوند اما هزینه آن مناسب تر و کمی کمتر از کلاس زبان حضوری است پس اول باید شرایط خود را بسنجید بعد تصمیم در شرکت کلاس های حضوری یا آنلاین بگیرید.

افزایش پیدا کردن هزینه ی یادگیری زبان انگلیسی بر اساس مدت زمان دوره

این یک روند طبیعی است که هر چقدر کلاس های شما بیشتر شود شما موظف هستید هزینه ی بیشتر نیز پرداخت بکنید، بسیاری از آموزشگاه ها و اساتید اعلام می کنند که شما با ده هفته کلاس به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد این کار ممکن است ولی به این سادگی نیست. یادگیری زبان انگلیسی نیاز به زمان و تمرین مستمر دارد. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط زبان شناس های دانشگاه آکسفورد یادگیری زبان انگلیسی حداقل 1 سال زمان می برد. البته همین مدت زمان نیز به زبان آموز و شرایط محیطی او بستگی دارد.

افزایش هزینه در کلاس های زبان انگلیسی

هزینه کلاس زبان انگلیسی خصوصی در صورت برگزاری آن در آموزشگاه ها افزایش می یابد به این دلیل آموزشگاه به عنوان واسطه در درصدی از قیمت معلم خصوصی زبان انگلیسی سهیم است. بنابراین، هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل مطمئنا به صرفه تر است و دانشجو در انتخاب ساعت و روز کلاس اختیارات بیشتری دارد. قیمت کلاس خصوصی زبان انگلیسی بسته به تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است و با افزایش تعداد جلسه قیمت هر جلسه به طور متوسط کاهش می یابد. به ازای هر یک نفری که به تعداد دانشجویان یک کلاس عمومی یا گروهی اضافه می شود به هزینه کلاس زبان انگلیسی خصوصی حدود 20 هزارتومان افزوده می شود البته ممکن است این هزینه هر سال بیشتر شود و شاید حال که این مقاله را می خوانید بیشتر نیز شده باشد .

شیوه ی تدریس نیز در قیمت معلم خصوصی زبان انگلیسی مؤثر است و استفاده از شیوه های interactive  و مدرن نسبت به شیوه های قدیمی هزینه ی بیشتری دارد. اما نکته جالب این جا است که این هزینه یادگیری زبان انگلیسی در شهر های بزرگ، قیمت تدریس زبان انگلیسی ساعتی چه در آموزشگاه ها و چه به صورت خصوصی به علت بالا رفتن هزینه ها بیشتر است و بیشتر نیز می شود. هر کلاس آموزشی و هر آموزشگاهی بر اساس سابقه و شهرت خود نرخ های متفاوتی برای زبان آموزان می گزارند. از آن جایی که می دانم هزینه یادگیری زبان انگلیسی حضوری با توجه به سطح زبان آموزان بین 200 تا 350 هزار تومان است البته ناگفته نماند این هزینه ممکن است کم یا زیاد شود. همچنین هزینه یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین از 70 تا 180 هم است و این نیز بستگی به سطح زبان آموزان دارد. پس هزینه یادگیری زبان انگلیسی بستگی به موقعیت و سطح خودتان دارد مدام در حاب تغییر است.

سخن آخر

همان طور که در مقاله بالا گفته شد هزینه دوره های زبان انگلیسی از یک کشور به کشور دیگر و از شهری به شهری دیگر متفاوت است. بنابراین بهتر است برای حضور در دوره های زبان انگلیسی ابتدا شرایط محیطی خود را بررسی کرده سپس به دنبال بهترین گزینه برای خود باشید. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا رنج هزینه یادگیری زبان انگلیسی و تفاوت آن ها را برای شما بازگو کنیم.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن