درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

همه چیز درباره آزمون زبان GRE

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

همه چیز درباره آزمون زبان GRE

شاید برای شما نیز سوال باشد که آزمون زبان GRE چیست و چطور پیش‌نیاز اقدامات مهاجرتی، دریافت اپلای و پذیرش تحصیلات دوره ارشد و دکترا در آمریکا و بسیاری از کشورها است. در این مقاله، قصد داریم جزییات و نحوه برگزاری آزمون GRE را بررسی کرده و منابع این آزمون را مرور کنیم.

اگر می‌خواهید از به‌روزترین اطلاعات درباره این آزمون اطلاع یابید، تا پایان همراه ما باشید.

آزمون زبان GRE چیست؟

یکی از آزمون‌های مطرح زبان، آزمون GRE است که مخفف Graduate Record Examination می‌باشد. این آزمون دو نوع سابجکت و جنرال دارد. رایج‌ترین نوع GRE همان جنرال یا عمومی آن است. مدارس کسب و کار در سراسر جهان، رتبه این آزمون را برای ورودی مدنظر قرار می‌دهند. رتبه این آزمون معادل رتبه GMAT اهمیت دارد.

مدت زمان پاسخ‌گویی به این آزمون که دارای 6 بخش مختلف است، حدود 3:45 است. موضوع سوالات این 6 بخش، شامل سوالات verbal، Analytical Writing و quantitative است.

آزمون زبان GRE به دو صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌شود. در ایران اکثر آزمون‌ها به شکل رایانه‌ای است، مگر آزمون سابجکت، مدنظرتان باشد که صرفا کاغذی برگزار می‌شود.

در ادامه، با جزئیات آزمون GRE آشنا خواهید شد.

بخش‌های مختلف آزمون جی آر ای General

آزمون GRE دارای سه بخش اصلی است. نمره شما در هر کدام از این بخش‌ها، برای پذیرش در رشته‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه، قصد داریم نسبت به بررسی بخش‌های مختلف این آزمون مهم اطلاعاتی را ارائه کنیم.

  1. بخش Verbal Reasoning یا درک مطلب

    یکی از بخش‌های مهم در آزمون زبان GRE درک مطلب است. 40 سوال برای پاسخ‌گویی به شما ارائه می‌شود که دارای دو بخش 20 سوالی است. مدت زمان لازم جهت پاسخگویی به Verbal Reasoning حدود 30 دقیقه است.

    در صورت پاسخ‌گویی مطلوب می‌توانید 130 تا 170 نمره از این بخش دریافت کنید. جالب است بدانید که این بخش در سال‌های ابتدایی برگزاری آزمون، با تمرکز بر روی دایره لغات، مترادف و متضاد ارائه می‌شد. اما پس از مدتی با اعمال تغییرات در سیاست‌های سازمان برگزارکننده آزمون، از آگوست سال 2011، سیاست‌ها به اهمیت درک مطلب و برداشت صحیح از مطالعه مطلب، تغییر یافت. این سیاست گذاری تا امروز پابرجا است.

  2. بخش Analytical Writing Assessment یا نگارش تحلیلی

    به شرکت کنندگان آزمون زبان GRE تعداد 2 سوال اختصاص داده می‌شود تا در طول مدت زمان 60 دقیقه نسبت به پاسخ‌گویی آن اقدام شود. در صورت پاسخ‌گویی به این سوالات 6 نمره دریافت خواهید کرد.

    جالب است بدانید که این بخش دارای دو نوع سبک سوال است؛ Issue writing و Argument writing دو بخش مهم رایتینگ است.

    • Argument writing

    یکی از بخش‌های پرچالش آزمون زبان GRE همین بخش است. متفاوت بودن سبک سوالات نیازمند تمرین و آموزش زبان به نحوی متفاوت از آزمون‌های تافل و آیلتس است. شما در این بخش با یک پاراگراف از نویسنده مواجه می‌شوید که شواهد و تحلیل‌هایی در آن بیان شده است و در نهایت، توسط نویسنده یک نتیجه گیری صورت گرفته! آزمون دهنده باید با توجه به استدلال‌های موجود و شواهد بیان شده توسط نویسنده، با نتیجه گیری او مخالفت کرده و دلایل‌ را در قالب یک متن ذکر کند. این تمام کاری است که باید با دقت و تخصص انجام دهید.

    • Issue writing

    اگر با Task2 آزمون آیلتس، آشنایی کافی داشته باشید، جای هیچ نگرانی نیست. Issue Writing نیز مانند همان بخش از آزمون است. پاسخ‌گویی به این بخش از آزمون رایتینگ، 30 دقیقه زمان دارد و شما باید پاسختان را تایپ کنید. اطلاع از این موضوع به شما کمک می‌کند تا آمادگی تایپ با سرعت مطلوب را کسب نمایید.

  3. بخش Quantitative Reasoning یا استدلال ریاضی

    یکی از حساس‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های آزمون زبان GRE همین بخش استدلال ریاضی است. این بخش از دو سری سوال 20 تایی تشکیل شده است که در مجموع 40 سوال به شما ارائه می‌گردد. مدت زمان پاسخ‌گویی به تمامی سوالات حدود 70 دقیقه است و نمره قابل دریافت از آن، بین 130 الی 170 است.

    شاید تصور شما از سوالات استدلالی ریاضی، وجود سوالات بسیار پیچیده در زمینه ریاضیات باشد. اما بهتر است بدانید که سطح سوالات ریاضی این بخش از آزمون زبان GRE، مطابق با سطح ریاضیات دوران پیش دانشگاهی و دبیرستان ایران است!

    در نظام آموزشی کنونی، این سوالات مطابق با ریاضیات پایه 9 تا 12 محسوب می‌شود. جالب است بدانید که استفاده از ماشین حساب در این بخش آزمون بلامانع است، اما توجه کنید که سرعت عمل در پاسخ‌گویی، درک تحلیل‌های ریاضی و توضیح استدلال‌ها بهترین راه برای موفقیت در این بخش آزمون است.

    چگونگی آزمون زبان GRE جنرال

    اطلاع از روند برگزاری و چگونگی رویدادهای روز آزمون به شما کمک می‌کند تا بدون استرس با خیالی آسوده خودتان را برای آن آماده کنید. در زمان شروع آزمون، سوالات رایتینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و 60 دقیقه زمان دارید تا به سوالات پاسخ دهید. پس از 1 ساعت از زمان شروع آزمون، سوالات بخش واژگان یا ریاضی به شما ارائه می‌شود که برای هر کدام 60 و 70 دقیقه زمان در اختیارتان قرار داده می‌شود. ترتیب ارائه سوالات بخش واژگان و ریاضی چندان مشخص نیست و کاملا سلیقه‌ای ارائه می‌شود. آزمون جنرال GRE در تمام ماه‌های سال برگزار می‌شود.

هزینه آزمون زبان GRE

آزمون GRE با هزینه حدود 150 دلار برگزار می‌شود. اگر به هر دلیلی امکان آماده شدن برای آزمون در تاریخ مشخص را ندارید، باید 50 دلار برای تغییر تاریخ آزمون هزینه کنید. پس حتما در این خصوص با برنامه ریزی پیش‌روی کنید.

نحوه ارائه سوالات و نمره دهی آزمون زبان GRE

نحوه نمره دهی در آزمون GRE بسیار جالب است. دو بخش بدون نمره برای آزمون زبان جی آر ای وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. جالب است بدانید که هر آزمون دهنده، در GRE تنها با یکی از این دو بخش مواجه خواهد شد و امکان وجود هر دو بخش در یک آزمون وجود ندارد.

1- سوالات بدون نمره  Unscored

سوالات Unscored شامل سوالاتی می‌شود که از بخش Quantitative Reasoning و Verbal Reasoning در بین سایر سوالات قرار گرفته‌اند. آزمون دهنده هیچ اطلاعی از محل این سوالات ندارد. در واقع، پاسخ دادن به این سوالات اصلا برای‌تان محاسبه نخواهد شد. برخی افراد تلاش می‌کنند تا سوالات بدون نمره را کشف کنند و زمان زیادی برای این حدسیات صرف می‌کنند. در حالی‌که تحت هیچ شرایطی حذف سوالات با توجه به سختی و آسانی آن توصیه نمی‌شود.

2- سوالات بدون نمره Research

سوالات بدون نمره Research در محل مشخصی قرار دارند. معمولا انتهای برگه سوالات می‌‌توانید سوالات بدون نمره را مشاهده کنید. یک کادر مشخص در انتها وجود دارد که سوالات این‌چنینی در آن قرار گرفته و آزمون دهنده از بدون نمره بودن آن مطلع است.

بخش‌های مختلف آزمون جی آر ای Subject

آزمون GRE سابجکت برای بررسی آمادگی آکادمیک شما برگزار می‌شود. 200 الی 900 نمره می‌توانید از این آزمون دریافت کنید. مفاد آزمون برای رشته‌هایی مثل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی و فیزیک کاربردی است. این آزمون به صورت کاغذی برگزار می‌شود و ماه‌های برگزاری آن نیز محدود به سپتامبر، اکتبر و آپریل است. نمره منفی در این آزمون نیز لحاظ می‌شود.

چگونه برای آزمون زبان GRE آمادگی پیدا کنید؟

جهت ایجاد آمادگی شرکت در آزمون GRE لازم است تا منابع معرفی شده برای شرکت در این آزمون را تهیه کنید. مطالعه نمونه سوالات و تست‌ها، مطالعه منابع معرفی شده می‌تواند آمادگی شرکت در آزمون را ایجاد کند. در ادامه برخی از منابع مهم و کاربردی را معرفی می‌کنیم:

  • Official Guide To the GRE Revised General Test
  • ‌Barron’s GRE with online test
  • Practice Book for the PBT GRE General Test
  • Magoosh Complete guide to the GRE
  • GRE Verbal Reasoning by ETS
  • GRE Math Convention
  • GRE Math review
  • GRE overview Analytical Writing
  • Magoosh Complete Guide to GRE Math formulas

ثبت نام در آزمون GRE چگونه است؟

ثبت نام این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود. با مراجعه به سامانه ets.sanjesh.org تمام اطلاعات لازم برای ثبت نام و پرداخت هزینه این آزمون ارائه شده است.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
مطالب مرتبـــط

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن