درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

چگونگی برگزاری کلاس های آیلتس و نکات مربوط به آن ها

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

چگونگی برگزاری کلاس های آیلتس و نکات مربوط به آن ها

بسیاری از دانشجویان با شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره قبولی در این آزمون آینده خود را رقم می زنند. بیشتر دانشگاه های انگلیسی زبان برای پذیرش متقاضیان، از آنها مدرک آیلتس درخواست می کنند؛ متقاضیان هم برای دریافت مدرک آیلتس و برگزاری کلاس های آیلتس اقدام می کنند. این مدرک فقط دو سال اعتبار دارد، اما با دریافت این مدرک مهارت شما به سطح پیشرفته ای از زبان انگلیسی می رسد و مزایای بسیار زیادی براس شما دارد، به خصوص اگر می خواهید در یک کشور انگلیسی زبان به زندگی و تحصیل بپردازید.

شروع آموزش برای گرفتن مدرک آیلتس

مهم ترین شرط برای گرفتن مدرک آیلتس، نحوه آمادگی شما برای این آزمون است. در ادامه به روش های بسیار مهم برای گرفتن مدرک آیلتس اشاره می کنیم. این موارد شامل:

  • خود آموز آیلتس
  • معلم خصوصی برای دریافت مدرک آیلتس
  • ثبت نام و برگزاری کلاس های آیلتس

خود آموز آیلتس

این روش زمانی کارآمد است که شما بصورت حرفه ای زبان انگلیسی را آموزش دیده اید و با تمامی راه و روش گرفتن مدرک آیلتس و چهاربخش مهارت اصلی زبان انگلیسی آشنا هستید. ولی اگر آموزش ندیده اید باید در برگزاری کلاس های آیلتس بصورت حضوری، خصوصی یا آنلاین شرکت کنید و زبان خود را به سطح خوبی برسانید و به راحتی در آزمون آیلتس ثبت نام کنید.

معلم خصوصی برای دریافت مدرک آیلتس

شما می توانید با معلم خصوصی دوره های آیلتس زبان انگلیسی تضمینی خود را به بهترین نحو بگذرانید. البته معلم خصوصی شما باید معلمی موفق و باتجربه باشد و سبک آموزش و یادگیری به زبان آموزان خود را بلد باشد. یک معلم باتجربه راه و روش گرفتن مدرک آیلتس تضمینی را میداند و نقاط قوت و ضعف شما را پیدا می کند و شما در مسیر درست یادگیری کمک می کند.

ثبت نام و برگزاری کلاس های آیلتس

امروزه در بیشتر شهرهای ایران بهترین آموزشگاه زبان وجود دارد که می توانند نقطه شروعی برای برای دریافت مدرک آیلتس باشند. البته این روش هزینه کمتری نسبت به دوره های خصوصی با معلم خصوصی را دارد ولی کلاس زبان انگلیسی با زبان آموزان دیگری هم تشکیل می شود. یادتان باشد قبل از ثبت نام در آموزشگاه یا موسسه آموزشی زبان از معتبر بودن آن و اساتید آن آموزشگاه مطمئن شوید.

بخش های برگزاری کلاس های آیلتس

آزمون آیلتس دارای 4 بخش است که در ادامه به توضیحات آن میپردازیم:

بخش رایتینگ (Writing) یا نوشتاری

بخش رایتینگ برای دو نوع آیلتس متفاوت است. در این بخش از چهار مهارت آیلتس دو متن برای نگارش داده می شود که متن اول آن به مدت بیست دقیقه و متن دوم چهل دقیقه زمان به شما داده می شود. متن اول دارای نمودارهای استدلالی و ریاضیاتی می باشد که حداقل باید شامل 150 کلمه باشد و متن دوم بصورت توصیفی و انشا است که کلمه های آن باید شامل 250 باشد.

بخش لیسنینگ (Listening) یا شنیداری

این بخش هم برای آکادمیک و هم برای جنرال یا عمومی یکسان است. بخش لیسنینگ از چهار قسمت تشکیل شده است و هر کدام دارای ده سوال می باشد. شما 30 دقیقه زمان برای کسب اطلاعات و 10 دقیقه زمان برای وارد کردن اطلاعات دارید که جمعا 40 دقیقه زمان دارید. برای تقویت listening دو بخش اول برای موضوعات عمومی و بخش دوم برای موضوعات آکادمیک می باشد.

بخش ریدینگ (Reading) یا خواندن

این بخش هم در دو نوع آیلتس متفاوت است. فرق این بخش در این دو نوع، در موضوع آن است. سه متن بلند در اختیار داوطلبان قرار میدهند که جمعا 60 دقیقه زمان برای این سه بخش و 40 سوال در اختیار داوطلبان قرار می دهند. سوالات شامل تستی،چهار گزینه ای، جواب کوتاه و غیره می باشد.

بخش اسپیکینگ (Speaking) یا گفتاری

این بخش از آزمون آیلتس بین دو نوع یکسان است. سوالاتی از متقاضیان پرسیده می شود و باید به این سوالات پاسخ دهند و این پاسخ ها برای سنجش بعدی ضبط می شود. اینقسمت شامل سه بخش است که در کل 11 تا 14 دقیقه زمان می برد. در بخش اول درباره موضوعاتی از شما سوال پرسیده می شود که داوطلب با آن آشنایی دارد که 5 دقیقه زمان میبرد. بخش دوم که مدت زمان آن 3 تا 4 دقیقه است که باید در مورد موضوعاتی صحبت می کنند و در بخش سوم نوع سوال ها عمیق تر می شود و در مورد آن سوالاتی پرسیده می شود که مدت زمان آن 4 تا 5 دقیقه است.

همه چیز درباره آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می شود. آزمون آکادمیک توانایی زبان انگلیسی متقاضیان را می سنجد که میخواهند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان به پایان برسانند. شرط پذیرفته شدن در این دانشگاه کسب نمره قابل قبول در امتحان آکادمیک می باشد.

آزمون جنرال ترینینگ آیلتس دانسته های متقاضیان را در سطحی وسیع تر می سنجد. این آزمون برای کسانی مناسب است که می خواهندد تحصیلات پیش دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان ادامه دهند و یا بری کسانی که می خواهند دوره کوتاه مدت کاری یا به منظور یافتن فرصت های شغلی به این کشورها سفر می کنند. آزمون جنرال ترینینگ از جمله مدارکی است که برای مهاجرت به کشورهای نیوزلند، کانادا و استرالیا از متقاضیان خواسته می شود.   

در آزمون آیلتس مهارت شنیدن(Listening)، نوشتن(Writing)، خواندن(Reading) و صحبت کردن(Speaking) در قسمت های جداگانه ای مورد سنجش قرار می گیرد. مهارت صحبت کردن و شنیداری امتحان آکادمیک و جنرال ترینینگ متقاضیان به شکل کاملا مشابهی صورت می گیرد، هریک از این دو گروه سوالات مجزایی در بخش های نوشتن و خواندن دریافت می کنند. البته نوع امتحان برعهده متقاضی می باشد و داوطلبان باید موقع ثبت نام حتما نوع امتحان خود را در فرم ثبت نام درج کنند. سه قسمت هر امتحان در یک روز برگزار می شود ولی قسمت مصاحبه امکان دارد در طول قبل یا بعد از آزمون برگزار شود.

مصاحبه آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از چهار قسمت تشکیل شده است، بخش اسپیکینگ (Speaking) جدا از سه بخش دیگر آزمون گرفته می شود و بصورت مصاحبه و حضوری می باشد، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این بخش از آزمون یک هفته قبل یا بعد از آزمون آیلتس برگزار می شود و مدت زمان آن بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد که در سه بخش آن سوالاتی از شما پرسیده می شود. معمولا و در برخی از موارد مصاحبه آزمون آیلتس سه یا چهار روز پس از آزمون کتبی برگزار می شود، یادتان باشد حدود ده دقیقه  قبل از شروع آزمون کتبی، ایمیلی برای شما ارسال می شود مبنی بر تعیین زمان مصاحبه آزمون آیلتس می باشد و اگر به ایمیل جواب ندهید، خود موسسه برای شما زمان مصاحبه را تعیین می کند و امکان تغییر وجود ندارد و در صورت عدم حضور، به هیچ وجه زمان مجدد برای شما تعیین نخواهد شد.     

سوالات متداول

چه کسانی به مدرک آیلتس نیاز دارند؟

کسانی که قصد تحصیل در کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند و انگلستان را دارندد. افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان، نیوزیلند، کانادا و استرالیا را دارند. افرادی که قصد تحصیل یا کار را در آمریکا، انگلستان و استرالیا دارند.

امتحان مصاحبه چگونه برگزار می شود؟

هر کدام از متقاضیان بصورت حضوری و رودررو و با شخص امتحان گیرنده مصاحبه خواهد کرد و مصاحبه آنها برای ارزیابی ضبط خواهد شد.

زمان و نحوه اعلام نتیجه آزمون به چه صورت است؟

براساس مقررات آزمون آیلتس، نتیجه آزمون سیزده روز بعد از آزمون مصاحبه اعلام می شود. نتیجه آزمون بر روی وب سایت آیلتس قابل مشاهده است.

متقاضیان برای روز آزمون چه چیزهایی باید همراه خود داشته باشند؟

همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت الزامی است، درصورت نداشتن پاسپورت می توانید شناسنامه را همراه خود ببرید. از بردن وسایل اضافی خودداری کنید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن