درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
1
دوره دوزبانه‌شو یک و دو
9,800,000 8,820,000تومان
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

کاربرد مدرک تافل

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

کاربرد مدرک تافل

یکی از آزمون‌های مهم زبان انگلیسی در سطح جهانی، آزمون تافل است. این مدرک معتبر زبان انگلیسی، در گذشته نیز مورد توجه بوده است. معمولا زبان آموزان برای دریافت مدرک تافل تلاش می‌کنند و دوره‌های بسیار زیادی را می‌گذرانند تا مهارت لازم جهت شرکت در آزمون تافل را کسب کنند. کاربرد تافل بسیار زیاد است. معمولا کشورهایی مثل آمریکا ارزش بسیار زیادی برای مدرک تافل قائل می‌شوند. بیشتر دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش، درخواست مدرک تافل می‌کنند. این مدرک تا حدی اهمیت دارد که می‌تواند عاملی برای پذیرش مهاجرت افراد در پوزیشن‌های شغلی و تحصیلی شود.

اگر شما نیز تمایل دارید تا اطلاعاتی در خصوص کاربرد مدرک تافل و نحوه اقدام جهت دریافت آن کسب کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مدرک تافل چیست؟

TOFEL یکی از آزمون‌های بین المللی سنجش مهارت زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این آزمون با دارا بودن 4 بخش اصلی می‌تواند عملکرد شما و دانش‌تان در حوزه زبان انگلیسی را بررسی کند. این 4 بخش شامل خواندن Reading، شنیدن Listening، صحبت کردن Speaking و نوشتن Writing می‌شود. دانش‌جویان برای کسب امتیازات لازم جهت پذیرش در دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و کشورهای مختلف، باید نمره حداقلی را کسب کنند تا همه چیز مطابق میل‌شان اتفاق افتد.

در صورتی که نیاز به آزمون مجدد احساس می‌کنید تا رتبه بهتری کسب نمایید، لازم است تا 12 روز پس از انجام آزمون قبلی، ثبت نام مجدد در آزمون تافل را انجام دهید. یادتان باشد که هر بار آزمون، هزینه زیادی از شما اخذ می‌کند؛ پس بهترین کار، ایجاد آمادگی کافی برای شرکت در آزمون و سپس، ثبت نام در آن است.

چگونگی ثبت نام و برگزاری آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل لازم است تا وارد سایت ETS شوید. سپس، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اطلاعات‌تان را وارد نمایید. بعد از این مرحله، پرداخت را انجام دهید و مکان برگزاری آزمون و زمان آن را از میان گزینه‌های ارائه شده انتخاب کنید.

پرداخت باید از طریق کارت‌های اعتباری PayPal, MasterCard انجام شود. در صورت عدم دارا بودن این کارت‌ها می‌توانید گیفت کارت مخصوص تهیه کنید یا از طریق موسسات زبان اقدام به ثبت نام کنید.

جالب است بدانید که آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و هیچ نیازی به سفر خارجی و شرکت در امتحان ندارید. این آزمون معمولا در شهرهایی مثل تهران، زنجان، ارومیه، تبریز، آمل و… اجرا می‌شود.

تمامی بخش‌های آزمون تافل در یک روز برگزار می‌شود و شما نمی‌توانید دو روز مختلف اقدام به آزمون بخش‌های مدنظر کنید. مدت زمان کل آزمون حدود 3 ساعت است که پس از دو ساعت اولیه، 10 دقیقه استراحت وجود دارد تا برای پاسخ‌گویی به سوالات Speaking آماده شوید.

کاربرد مدرک تافل

اطلاع از کاربرد مدرک تافل به شما انگیزه کافی برای شروع تمرین و آموزش برای شرکت در آزمون می‌بخشد. با اطلاع از کاربرد مدرک تافل می‌توانید به راحتی مطالعه را آغاز کنید و در کلاس‌های مربوطه شرکت داشته باشید. این روزها کاربرد مدرک تافل بیشتر از آیلتس است و در مقایسه با آیلتس چند پله جلوتر است.

کاربرد مدرک تافل در ایران

شاید تصورتان از کاربرد مدرک تافل، تنها برای خارج ایران باشد. اما جالب است بدانید که این مدرک زبان می‌تواند در داخل ایران نیز کاربرد داشته باشد. دانشجویانی که متقاضی شرکت در تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا هستند، در صورتی که مدرک تافل داشته باشند، نیازی به گذراندن برخی دوره‌ها و آزمون‌هایی مثل MSRT , TOLIMO , MHLE  ندارند. از سوی دیگر، بسیاری از موسسات کاریابی، با تکیه بر اولویت قرار دادن افرادی که دارای مدرک تافل هستند، امکان شرکت در مصاحبه برخی سازمان‌ها و شرکت‌های بین المللی را برای‌شان فراهم می‌کنند.

همین موضوع موجب می‌شود که فرد دارای مدرک تافل، بسیار جلوتر از سایر هم رده‌های خود قرار بگیرد. تسلط به زبان انگلیسی با دارا بودن مدرک تافل، تضمین کننده فرصت‌های شغلی بسیار عالی است.

کاربرد مدرک تافل برای مهاجرت

تافل یکی از معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در سراسر جهان محسوب می‌شود. کاربرد مدرک تافل برای مهاجرت تاحدی است که 130 کشور نسبت به پذیرش افراد دارای مدرک تافل، اولویت قائل می‌شوند. به همین دلیل، اگر متقاضی مهاجرت به کشور دیگری هستید، باید نمره حداقلی مدنظر آن کشور را اخذ کنید تا مدرک تافل شما، یک امتیاز خاص برای مهاجرت درنظر گرفته شود.

کاربرد مدرک تافل برای تحصیلات

این روزها که بازار فرار مغزها و انتقال دانشجویان و حتی دانش آموزان به خارج از کشور داغ است، ضرورت دریافت مدرک TOFEL برای گرفتن پذیرش در بسیاری از موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها وجود دارد. 9000 کالج مطرح در سراسر جهان این مدرک را به عنوان یکی از مدارک مهم زبان انگلیسی قبول دارند.

یادتان باشد که تفاوت سلیقه در نظام هر موسسه آموزشی و دانشگاه می‌تواند شرایط متفاوتی را برای ارائه بورسیه یا پذیرش دانشجو از خارج کشور ایجاد کند. پس حتما پیش از اقدام جهت دریافت مدرک تافل و انجام آزمون، شرایط دانشگاه یا کالج مدنظرتان را بررسی کنید.

کاربرد مدرک تافل برای پذیرش کاری

بسیاری از افراد برای مهاجرت، روش شغلی را انتخاب می‌کنند. به این ترتیب، بر اساس تخصص، تجربیات کاری و موارد این‌چنینی رزومه‌ای تهیه می‌کنند تا امکان مهاجرت برای‌شان فراهم شود. کاربرد مدرک تافل در این حوزه نیز بسیار جدی است. اکثر صاحبان کسب و کار و شرکت‌های بزرگ برای پذیرش افرد، نمره حداقلی تافل را ملاک قرار می‌دهند. اگر شما از هر لحاظ تاپ باشید، اما نمره آزمون تافل‌ تان مورد نظر شرکت یا موسسه مدنظر نباشد، امکان مهاجرت برای‌تان فراهم نمی‌شود.

کاربرد مدرک تافل در تدریس

اگر بخواهید برای تدریس زبان انگلیسی در ایران و برخی کشورهای دیگر اقدام کنید، دارا بودن مدرک تافل به شما کمک می‌کند تا اولویت بالایی داشته باشید. تافل نشان دهنده تسلط و تخصص شما در مکالمه، نوشتار و شنیدار و گفتار انگلیسی است.

فردی که مدرک تافل دریافت می‌کند، قطعا از آمادگی بالایی در زبان انگلیسی برخوردار است و تنها با گذراندن کلاس‌های مربوط به تدریس، می‌تواند برای این کار اقدام کند. یادتان باشد که مدرک تافل تنها 2 سال اعتبار دارد و در صورت نیاز به استخدام یا هر اقدام دیگری، باید هرچه سریع‌تر اقدام کنید و سابقه درخشانی بسازید.

نمره آزمون تافل

قطعا همه تلاش برگزار کنندگان آزمون تافل، کسب اطلاعات در خصوص توانمندی شما در یادگیری زبان انگلیسی است. نمره آزمون تافل مشخص می‌کند که سطح زبان شما چیست و چه اندازه می‌توانید در این زمینه بدون مشکل عمل کنید.‌

نمره زیر 80 کار را برای ورود به دانشگاه‌های انگلیسی زبان مشکل می‌کند. دانشگاه‌ها براساس کیفیت و عملکرد، قوانین سخت گیرانه‌ای در این حوزه دارند. قوانین مهاجرت هر کشور نیز، نمره خاصی را مورد تایید می‌داند.

نمره بین 80 تا 90 رنج متوسط محسوب می‌شود و معمولا برای پذیرش در دوره‌های ارشد و دکترا مشکلی وجود ندارد. نمرات 90 الی 100 سطح خوبی است که حتی برای پذیرش پست دکترا به عنوان دستیار اساتید نیز مشکلی وجود ندارد و پذیرش خواهید شد.

نمرات 100 تا 120 نیز نمرات بالای تافل محسوب می‌شوند و معمولا بالاترین امتیاز ورود به کشور، کار یا دانشگاه را دریافت می‌کنند.

آمادگی آزمون تافل

شاید باتوجه به کاربرد تافل، انگیزه زیادی برای شرکت در این آزمون به دست آورده باشید. اما بهتر است بدانید که اطلاع از برخی نکات می‌تواند گام مهمی برای‌تان باشد. در بخش شنیداری آزمون تافل، از لهجه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ پس تحت هیچ شرایطی تمرکزتان را بر روی یک لحظه خاص نگذارید. تقویت تایپ برای بخش رایتینگ تافل اهمیت زیادی دارد. چرا که ریسک بروز مشکل و تاخیر در پاسخ‌گویی و ازدست دادن نمره را کاهش می‌دهد. با رعایت این نکات می‌توانید تجربه خوبی از آزمون تافل کسب کنید. برای آمادگی بیشتر باید منابع آزمون را مطالعه کنید و در کلاس‌های مختص آزمون تافل شرکت کنید تا بر روی هر 4 بخش این آزمون مسلط شوید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
مطالب مرتبـــط

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن