درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

یکی از بهترین راه‌های یادگیری وتقویت زبان انگلیسی، استفاده از موسیقی به زبان انگلیسی است. با کمک آهنگ‌های زبان انگلیسی می‌توانید دایره لغات، گرامر و چهار مهارت زبان انگلیسی که شامل اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را تقویت کرد؛ البته باید بدانید صرفا گوش کردن به آهنگ نمی تواند زبان شما را تقویت کند. برای آن که بتوانید از آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان استفاده کنید، باید آهنگ‌های مناسبی انتخاب کنید. همچنین گوش دادن به آهنگ‌های بهترین خواننده‌ها نیز به یادگیری و تقویت زبان کمک می‌کند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

  • از آنجایی که ترانه ها توسط افراد بومی خوانده میشود پس در تلفظ و لهجه تغییری مشاهده نمیشود به همین دلیل شما میتوانید با لهجه و تلفظ افراد انگلیسی زبان به خوبی آشنا شوید.
  • شما میتوانید در هر مکان و زمانی آهنگ مورد علاقه خود را در موبایلتان گوش دهید. یعنی نیازی نیست که با خود کتاب همراه داشته باشید یا به وسیله ی خاصی نیاز پیدا کنید.
  • موسیقی ها در ذهن ثبت می شوند چون ناخودآگاه در ذهن شما میماند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در جایی آهنگی خوانده میشد، شما تا مدت ها با خودتان آن را تکرار میکردید.
  • در موسیقی از کلمات مختلفی استفاده میشود به همین دلیل شما میتوانید کلمه های جدیدی را بیاموزید و بعد ها در جملات از آن استفاده کنید.

نکاتی موثر برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

آهنگ های موردعلاقه خود را گوش کنید

چند آهنگ که برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است را دانلود کنید و سپس آهنگی را انتخاب کنید که برای شما جذاب تر است زیرا اگر موسیقی برای شما دلنشین نباشد زود خسته خواهید شد. آهنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و آن را در دفعات مختلف گوش کنید.

منابع خوب را برای گوش دادن به موسیقی پیدا کنید

منابع مناسب موسیقی را بشناسید. برای مثال به وب سایت هایی مانند Vimeo و یوتیوب سر بزنید. بهتر است برای یادگیری موسیقی های مناسبی با ریتم آرام را انتخاب کنید. همچنین می توانید به وب سایت Spotify بروید و در آن سایت عضو شوید تا به آهنگ و موسیقی های زیادی دسترسی داشته باشید.

موسیقی را به همراه متن انگلیسی آهنگ داشته باشید

برای یادگیری بهتر، زمانی را به یادگیری متن ترانه ها اختصاص دهید. سایت هایی مثل Smartlyrice.com و Lyrics.com برای متن آهنگ بسیار مناسب هستند. شما می توانید به راحتی به این سایت ها مراجعه کنید. این سایت ها منابع غنی از متن ترانه و آهنگ های مختلف هستند. Music English مجموعه ای از ویدیوهای یوتیوب می باشند که دارای زیر نویس هستند.

از ترجمه آهنگ به زبان فارسی استفاده کنید

ممکن است کلماتی را در متن آهنگ را بشنوید که معنی آن را نمیدانید . به همین دلیل شما میتوانید به ترجمه آهنگ مراجعه کنید و معنی کلمه مورد نظر را پبدا کنید . البته یک دور متن فارسی آهنگ را بخوانید تا متوجه شوید موضوع آهنگ چیست.

آهنگ را حفظ کنید

اگر شما به متن آهنگ تسلط کامل داشته باشید میتوانید حتی آن را از حفظ بخوانید همان طور که آهنگ های فارسی را حفظ میکنید. اگر بتوانید بدون نگاه کردن به متن  آهنگ  آن را از حفظ  بخوانید یعنی گام بلندی رو به جلو برداشته‌اید. پس شما می‌توانید از لغات و عبارات در حرف زدن عادی خود هم بهره ببرید.

همراه آهنگ بخوانید

روی آهنگ کار کنید تا بتوانید با آن هم خوانی داشته باشید. البته نیاز است متن را تمرین کنید.با این کار تلفظ های ترانه را تمرین و تکرار می کنید.

آهنگ را بخش بخش بخوانید

اگر شما در سطح مبتدی هستید ممکن برایتان سخت باشد تا یکباره به کل آهنگ گوش دهید و بتوانید آن را کامل متوجه شوید. شما میتوانید آهنگ را به تکه های کوچکتری تقسیم کنید و هر قسمت را چند بار چند بار گوش دهید و تحلیل کنید. آهنگ های گروهی برای شروع خوب است زیرا اغلب آهنگ تکرار می شود، و معمولا دارای لحن جذاب است.

آهنگ را تمرین و بعد دوباره تکرار کنید

لازم نیست حتماً یک ترانه را به طور کامل یاد بگیرید و بعد به سراغ دومی بروید. شما می توانید با تسلط بر روی یک ترانه به سراغ دومی بروید و آن گاه در حین تمرین دومی، ترانه اول را نیز مرور کنید.

مراحل یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موزیک

  1. یکبار آهنگ مورد نظرتان را پخش کنید و تنها به ریتم آن توجه کنید. در این مرحله سعی نکنید چیزی را حفظ کنید.
  2. دوباره به آهنگ گوش دهید و سعی کنید متوجه شوید که از چه کلمات و لغاتی استفاده میشود. شما میتوانید هر چه را که میشنوید بر روی کاغذ بنویسید و در نهایت با متن آهنگ مقایسه کنید تا متوجه شوید که در کدام قسمت ها اشتباه کردید.
  3. بعد از این که با تمام کلمات استفاده شده در متن آشنا شدید میتوانید متن آن را کنارتان قرار دهید و همراه با آهنگ بخوانید. هر چند بار که این کار را تکرار کنید تسلط بیشتری را پبدا خواهید کرد.

معرفی چند مورد از آهنگ هایی که برای یادگیری زبان می توانند مفید باشند :

آهنگ Dangerous ساخت David Guetta

این موزیک بسیار شادی است و کلمات و عبارت‌های جدید مختلفی را بیان می‌کند که برای زبان‌آموزان سطح مبتدی و متوسط بسیار مناسب هستند.

یکی دیگر از خوبی‌های این آهنگ شاد این است که زبان‌آموزان را با تلفظ صحیح کلمه  Dangerous  آشنا می‌کند. اکثر زبان‌آموزان ایرانی با تلفظ این کلمه مشکل دارند ولی بعد از گوش کردن این آهنگ، دیگر هیچ‌گاه تلفظ درست آن را فراموش نخواهید کرد. پس موسیقی گوش دادن نقش مهمی در تقویت تلفظ دارد.

آهنگ From Zero to Hero با صدای Sarah Connor

ریتم به یاد ماندنی این آهنگ، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تقویت زبان انگلیسی و به ویژه تقویت لیسنینگ تبدیل کرده است. کلمه‌ها و عبارت‌های این شعر با یکدیگر هم‌ وزن هستند و از زبان غیررسمی در آن استفاده شده است. از آنجایی که خواننده، شعر را با سرعت بالایی می‌خواند، این آهنگ برای زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب و خوب است.

آهنگ Wherever I Go کاری از گروه معروف One Republic

اگر به دنبال این هستید که سرعت صحبت کردن خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم این آهنگ را دانلود حفظ کنید و همراه با آن بخوانید. بدون شک از یادگیری زبان با کمک این آهنگ لذت زیادی خواهید برد.

یادگیری زبان با آهنگ Europe’s Skies با صدای Alexander Rybak

آقای Alexander Rybak از خواننده‌هایی است که علاوه برای صدای خوب خود، توانایی زیادی در ویولن و پیانو دارد و ترانه‌های زیادی را خوانده است. آهنگ Europe’s Skies ریتم بسیار آرامش‌بخشی دارد که با نواختن ویولن آغاز می‌شود. کلمه‌ها و عبارت‌هایی که در متن این شعر به کار رفته‌اند برای افرادی که به دنبال آهنگ انگلیسی برای سطح مبتدی و متوسط هستند بسیار مناسب است.

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ Lash Out از خواننده معروف Alice Merton

ریتم شاد و جذابی که آهنگ Lash Out دارد، زبان‌آموزان را ترغیب می‌کند که با انگیزه و اشتیاق زیادی این آهنگ را چندین و چند بار گوش دهند. همین باعث تقویت زبان آن‌ها می‌شود. عبارات به کار رفته در این آهنگ برای زبان‌آموزان سطح متوسط مناسب هستند. سرعت خواندن Alice Merton در آهنگ Lash Out متوسط است به همین خاطر زبان‌آموزان به راحتی می‌توانند متن آهنگ را حفظ کنند و با خواننده همراهی کنند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن