درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست یکی از بهترین روش ها برا تقویت زبان انگلیسی است، ما درعصر دیجیتال و تکنولوژی زندگی می کنیم و و این در مورد یادگیری زبان هم صدق می کند. در زمانی که همه چیز از سفارش مواد غذایی گرفته تا یادگیری مهارت های جدید بسیار راحت و در دسترس است. امروزه، شما به راحتی می توانید به کمک تلفن همراه یا کامپیوتر و اینترنت زبان انگلیسی یاد بگیرید. شما حتی اگر در حال دویدن، درحال رفت و آمد یا در حال مسافرت با ماشین یا هواپیما و غیره باشید، می توانید پادکست گوش بدهید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. پادکست ها روشی عالی برای درک بهتر هر زبان خارجی هستند و بهترین راه برای گشترش دایره لغات جدید در طول رفت و آمد یا تمرین هستند. در این مقاله ما بهترین پادکست ها را به زبان آموزان انگلیسی در تمام سطوح معرفی می کنیم.

پادکست گوش دادن چه کمکی به ما می کند؟

پادکست‌ ها آسان و راحت هستند

پادکست ها بسیار ساده هستند و به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید و در هر جایی که باشید می توانید از آنها استفاده کنید. پادکست ها یک راه عالی برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به تلاش و زمان زیاد هستند.

در پیشرفت مهارت گوش دادن انگلیسی کمک می‌کنند

بسیاری از پادکست ها هستند که به دلیل سادگی ضبط آنها و به دلیل اینکه از مکالمات روزانه‌ی افراد ضبط و ایجاد شده است و قدرت شنیداری و درک زبان آموزان را افزایش می‌دهد.

می‌توانند دایره لغت و واژگان تخصصی زبان انگلیسی شما را گسترش دهند

پادکست ها برای تقویت زبان انگلیسی مناسب و برای هر علاقه وهر حرفه ای است از این رو زبان آموزان می‌توانند براساس علاقه و حرفه‌ی خود و سطح یادگیری زبان انگلیسی، در سنین مختلف پادکست های مربوط به حوزه خود را گوش داده و لغت های تخصصی را با تلفظی صحیح به همراه لهجه‌های انگلیسی را بخوانند.

می توانند به تلفظ صحیح کلمات کمک کنند

شنیدن مکالمات انگلیسی با پادکست ها به شما کمک می‌کند وقتی که شما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید تمامی لغات را با تلفظ صحیح بگویید. خوبی پادکست ها این است که دیگر شما نیازی نیست هزینه ای را پرداخت کنید و بهترین پادکست ها کاملا رایگان است.

پادکست Podcasts in English

Podcasts in English یک مجموعه پادکست کامل و جامع یادگیری زبان انگلیسی است که برنامه‌هایی برای افراد مبتدی، افراد متوسط و پیشرفته دارد. این پادکست به طور دقیق سطح‌بندی شده است. حتی پادکست‌هایی برای کسانی که نیاز به یادگیری زبان تجاری انگلیسی دارند را دارد. درس‌ها در بصورت قالبی کوتاه به زبان انگلیسی نوشته شده است و مکالماتی دو نفره به زبان انگلیسی در این پادکست انجام می‌شود. این درس‌ها موضوعات گوناگونی را در بر می‌گیرد. موضوعات بسیاری را در این پادکست می بینید، مانند المپیک‌های زمستانی تا فیسبوک و غیره. این پادکست‌ها کوتاه و راحت و در عین حال هیجان انگیز هستند و دارای نسخه متنی و لغات جدید است.

Learn English Podcast from the British Council

یکی از بهترین پادکست‌های خارجی برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی پادکست British Council است. این پادکست زبان انگلیسی رایگان را شورای فرهنگی بریتانیا تهیه کرده است. پس برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی مبتدی با لهجه‌ی بریتیش یک گزینه‌ی بسیارکاربردی و مناسب است. در این پادکست زبان انگلیسی دفعه اول و دوم ۱۰ اپیزود و دفعه سوم و چهارم نیز هر کدام ۲۰ اپیزود موجود است. این پادکست انگلیسی موضوعات مختلفی دارد و در هر اپیزود روی یک موضوع خاص از اتفاقات روزمره صحبت می‌کند. بخش‌هایی جالب مانند مکالمه مجری‌های شاد پادکست درباره هر موضوعی، صحبت کردن با مهمان، جوک تعریف کردن، مسابقه کلمات با مهمانان، مصاحبه با مردم در خیابان و در آخر هر قسمت، تام که یک معلم است درمورد نکته‌های زبانی که از هر قسمت می‌توانید یاد بگیرید صحبت می‌کند. وب سایت British Council یک صفحه‌ی مشخص برای تمام اپیزودهای این پادکست دارد که در آن فایل های صوتی با توجه به سطح آن، متن انگلیسی همراه فایل PDFو تست و تمرین‌ در وب سایت قرار دارد.

پادکست VOA Learning English

پادکست VOA Learning English موضوعاتی مختلف در انواع سطح‌ها منتشر می‌کند. افراد با سلیقه‌های گوناگون می‌توانند موضوعات موردعلاقه خود را در میان این پادکست‌ها پیدا کنند. موضوع‌هایی چون فرهنگ و هنر، داستان‌های آمریکایی ، تحصیلات، گرامر، سلامتی و سبک زندگی، تاریخ آمریکا، علم و تکنولوژی، زبان انگلیسی در فیلم، زبان انگلیسی در شغل، تافل، رئیس‌جمهورهای آمریکا وغیره در کنار پادکست‌های آموزش انگلیسی در‌ پادکست‌ VOA ارائه می‌شوند. این پادکست از واژگان محدود و جملات کوتاه‌ استفاده می‌شود. پادکست انگلیسی VOA Learning English برای مبتدی‌ها به صورت ویژه منتشر می‌شود. هر اپیزود به بخش‌های گوناگونی مانند خبرهای جهان، موضوعات علمی، اصطلاحات انگلیسی و تاریخ آمریکا است.

پادکست Better at English

این پادکست مکالمه با افرادی است که زبان انگلیسی زبان مادری آن ها است و موضوعات مختلفی از جمله موضوعات جدی تا موضوعاتی که جنبه تفریح و سرگرمی دارند با سرعتی نرمال ارائه می گردد. گوش دادن به مکالمه هایی که با لحن عامیانه گفته می شود و مردم در مکالمه های روزانه آن ها را می شنود خوبی این پادکست این است که این پادکست زبان آموزان را با عبارات و اصطلاحات روزانه آشنا می کند. این پادکست برای زبان آموزان سطح مبتدی، متوسط و بالاتر مناسب است. مخصوصا برای زبان آموزان سطح مبتدی که تمایل دارند سطح زبان خود را به چالش بکشند. پادکست Better at English به همراه متن مکالمه های هر اپیزود و واژگان مورد استفاده ارائه می شود.

پادکست serial

این یک پادکست جذاب و افسانه ای است. برای فهمیدن معنی افسانه ای آن باید از همان شروع فصل اول به آن گوش دهید. روزنامه نگاری به جست و جو و تجدید نظر در یک پرونده جنایی می پردازد و بر اساس مصاحبه ها، تحلیل ها و گفت و گوها، نظریه های جدیدی به موضوع نمایش می دهد. همه این جریانات در قالب یک داستان جذاب و هیجان انگیز تولید شده است و شنوندگان و طرفداران بسیاری را درگیر کرده است.

پادکست the English we speak

این یک پادکست آموزش انگلیسی دیگر از bbc  است که زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته بدون شک با شنیدن آن لذت خواهند برد. این پادکست در مقایسه با پادکست های دیگر کوتاه تر و روان تر است و مدت زمان آن سه دقیقه است. هر اپیزود روی اصطلاحات انگلیسی و اصطلاحات رایج در کشور انگلستان معطوف شده است. قطعا و بدون شک، شنیدن اصطلاحات در متن، یکی از بهترین راهکارها برای گسترش لغات و حفظ واژه های جدید است.

سخن آخر

بهترین کاربرد و ویژگی پادکست ها این است که هر زمان و در هر کجا که هستید می توانید به آنها گوش دهید. در حال حاضر، یادگیری زبان انگلیسی با پادکست یک روش مناسب و مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی برای کسانی که دست کم در سطح مبتدی هستند به شمار می رود. هر زبان آموز می تواند پادکستی که متناسب با نیازهایش باشد را پیدا کند و به کمک آن به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کند و روز به روز پیشرفت خود را در گفت و گو حس کند. اگر درسطح مبتدی هستید، شروع به یادگیری پادکست های زبان انگلیسی غیر بومی کنید و خود را در دستور زبان و لغات زبان انگلیسی، تقویت کنید. این پادکست ها همچنین به شما در مهارت های شنیداری و درک مطالب نیز کمک خواهد کرد. اگر احساس کردید می توانید به سطح بعدی بروید، حتما پادکست های انگلیسی زبان بومی را گوش دهید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن