آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا

آسان ترین و سخت ترین زبان های دنیا

آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا را نمی توان بطور دقیق مشخص کرد. زیرا این انتخاب به عوامل و معیار های مختلفی بستگی دارد. یادگیری زبان پروسه ای است که نیازمند تلاش و کوشش و تمرین روزمره و با برنامه می باشد. در دهه های گذشته معیار باسواد بودن آدم ها خواندن و نوشتن و حساب و کتاب ریاضی بود؛ اما امروزه ملاک های دیگری از جمله توانایی کار با کامپیوتر، استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی و یا دانستن زبان دیگری مانند انگلیسی است. زبان شناسان برای انتخاب آسان ترین و سختترین زبان دنیا  معیار هایی مانند: دستور زبان یا صرف افعال و تعداد حروف الفبا و همچنین میزان دوری و اختلاف با زبان مادری، نحوه نگارش و… را در نظر می گیرند. اما در کل یادگیری هر زبان جدیدی سختی ها و دشواری های خود را دارد حال برخی دشوارتر و برخی دیگر آسان تر می باشند.

معیار سنجش سختی و آسانی زبان

برای انتخاب آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا باید به مواردی همچون منابع، انگیزه شما برای یادگیری، واژگان و حروف الفبا، دستور زبان و گرامر و حتی میزان وقتی که شما برای مطالعه آن زبان می گذارید، توجه داشته باشیم. سه نکته اصلی برای مشخص نمودن سختی یا آسانی یک زبان داریم.

  1. دستور زبان و گرامر آن چقدر پیچیدگی دارد.
  2. چه میزان  با زبان مادری و سایر زبان هایی که یاد گرفته اید اختلاف دارد.
  3. سیستم آوایی و نحوه تلفظ کلمات در آن چگونه است.

براساس این معیار ها و یک سری معیار دیگر که تخصصی تر هستند، زبان شناسان برخی از زبان ها را در دسته سخت ترین ها و برخی دیگر را در دسته آسان ترین ها قرار داده اند. نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که، اگر زبانی که می خواهید یاد بگیرید به هر میزان که با زبان خودتان اشتراکات بیشتری داشته باشد و به هم مرتبط تر باشند یادگیری آن برای تان آسان تر می شود.

انگیزه

یکی از موارد مهم  در تعیین آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا انگیزه است. انگیزه برای یادگیری هر کاری از جمله یادگیری زبان، ضروری است. به هر میزان انگیزه و شوق شما برای یادگیری آن زبان بیشتر باشد، یادگیری آن برای شما راحت تر خواهد شد. پس قبل از اینکه به دنبال راحت ترین زبان برای یادگیری باشید به دنبال ایجاد انگیزه برای یادگیری آن باشید.

توانایی یادگیری

یکی دیگر از موارد مهم برای یادگیری زبان توانایی زبان آموز در یادگیری آن زبان می باشد. هر چقدر توانایی و استعداد فرد در یادگیری و آموزش زبان قوی باشد، قاعدتا راحت تر آن را یاد می گیرد قسمت های سخت آن را آسان تر درک خواهد کرد.

در ادامه به معرفی چندتا از سخت ترین ها و آسان ترین زبان ها می پردازیم.

سخت ترین زبان ها

در جهان برخی از زبان ها وجود دارند که واقعا یادگیری آن ها برای زبان آموزان از سایر زبان ها سخت تر می باشد. ما در اینجا به معرفی 5 تا از سخت ترین زبان ها پرداخته ایم که شرح زیر می باشد.

زبان ماندارین

زبان ماندارین یا همان زبان چینی با اختلاف سخت ترین زبان دنیا است که بیش از 1.2  میلیارد نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند. پایه و اساس این زبان بر اساس طنین صدا یا “TONAL” می باشد و رکن اصلی در این زبان سیستم آوایی و تلفظ می باشد یعنی در واقع با تغییر زیر و بم صدا معنی واژگان تغییر می کند که این کار را برای زبان آموزان بسیار دشوار می کند.  در کنار این دشواری، باید دشواری ساختار نوشتاری و وجود هزاران کاراکتر و پیچیدگی در خط چینی  را هم در نظر بگیریم. در واقع در زبان چینی چیزی به نام حروف الفبا وجود ندارد و به جای آن از نشانه ها و نماد های خاصی استفاده می شود. حفظ کردن کلمات و نوشتن آن ها در این زبان به قدری دشوار است که جستجوی کلمات در فرهنگ لغت، یک مهارت محسوب می شود.در فرهنگ لغت های بزرگ و مرجع چینی حدود 47000 نشانه وجود دارد. با این حال برای اینکه بتوانید به این زبان صحبت کنید فقط به 5 تا 7 هزار از این نشانه ها نیاز دارید و باقی آن ها کاربرد کمتری دارند.

زبان عربی

پس از زبان چینی زبان عربی که ششمین زبان رسمی سازمان ملل هست و بیش از 300 میلیون نفر در بخش هایی از آسیا و آفریقا به این زبان صحبت می کنند، سخت ترین زبان می باشد. در این زبان اصوات نقش پر رنگی دارند به طوری که تغییر یک صوت می تواند معنی کلمه ای را تغییر دهد. در واقع این زبان بزرگ ترین عضو از شاخه زبان های سامی می باشد. این زبان به دلیل سبک نوشتن از راست به چپ، کمبود آوا های صدا دار و همچنین تلفظ سخت کلمات یادگیری آن بسیار سخت خواهد بود.

زبان ژاپنی

یکی دیگر از زبان های سخت دنیا باز هم زبانی از قاره ی آسیا است. زبان ژاپنی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است که حدود 130 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند.  در زبان ژاپنی از سمت چپ به راست می نویسند و مانند زبان چینی به جای حروف الفبا از نشانه ها استفاده می کنند. این زبان دارای بیش از 2هزار نشانه می باشد  که برای بیان کلمات استفاده می شوند. این زبان که واقعا سخت است، در تدوین آن از سه سیستم نوشتاری مجزا استفاده کرده اند که “کاتانا”، “هیراگانا” و “کانجی” نام دارند.

زبان کره ای

این زبان نیز مانند سایر زبان های آسیای شرقی، برای کسانی با زبان  این منطقه آشنایی ندارند زبانی سخت و یادگیری آن طاقت فرسا است که حدود 80 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. یکی از مشکلات آن، دستور زبان متفاوت و نحوه ی تغییر افعال در زمان های مختلف است. حروف صدا دار در زبان کره ای تعداد شان زیاد است و 10 مورد از 24 حروف این زبان را شامل می شوند. در این زبان هم مانند زبان های چینی و ژاپنی از هزاران کاراکتر برای کلمات و جمله بندی استفاده می شود.

زبان مجارستانی

زبان مجارستانی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است که حدود 13 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند. این زبان همراه با زبان های فنلاندی و استونیایی جزو زبان های اورالی محسوب می شوند. این زبان ریشه مشخصی ندارد و برخلاف سایر زبان های رایج در اروپا ریشه لاتین ندارد. زبان مجارستانی دارای  44 حرف است و برخی از حروف آن از ترکیب دو یا سه حرف تشکیل می شوند که در نوع خود بی همتا می باشد. مثلا ترکیب “dzs” معادل حرف j  است. علاوه بر این قواعد گرامری آن هم سخت و متفاوت می باشد.

آسان ترین زبان های دنیا

آسان بودن یادگیری یک زبان در مرحله اول به میزان شباهت آن به زبان مادری شما بستگی دارد. به غیر از این، معیار های دیگری وجود دارد که در بالا درباره  آن ها صحبت کردیم. در ادامه به معرفی چندتا از آسان ترین زبان ها خواهیم پرداخت.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است در واقع یکی از آسان ترین زبان های دنیا است. حدود نیمی از لغات آن ریشه فرانسوی یا لاتین دارند. قواعد دستور زبان و گرامری و حتی نوشتاری آن ساده بوده و چندان قواعد پیچیده ای نیست. به همین دلیل یادگیری آن برای افراد راحت بوده و طرفداران زیادی دارد. این زبان به دلیل پراکندگی زیادی که دارد بسیار کاربردی می باشد. شما می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه نمایید.

زبان اسپانیایی

یکی دیگر از زبان های ساده در دنیا زبان اسپانیایی است. زبان اسپانیایی از لحاظ واژگان، دستور زبان و گرامر بسیار شبیه انگلیسی است. در این زبان کلمات همانگونه که نوشته می شوند تلفظ می گردند و زبانی فونتیک و آوایی است.  در کنار ساده بودن قواعد و دستور زبان آن، این زبان پراکندگی زیادی هم دارد که باعث شده خیلی ها آن را به عنوان زبان دوم انتخاب کنند. به جز قاره ی اروپا، همه  کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی به جز برزیل به این زبان صحبت می کنند.

زبان ایتالیایی

این زبان هم زبان بسیار ساده ای است. در زبان ایتالیایی مانند اسپانیایی، کلمات همانگونه که نوشته می شوند تلفظ می گردند. صرف افعال و گرامر آن ساده است و در آن جملات ساختار ریتمیک دارند و اغلب واژگان به حروف صدا دار ختم می شوند.

زبان فرانسوی

یکی دیگر از زبان های ساده در دنیا زبان فرانسوی می باشد. بسیاری از کلمات این زبان با انگلیسی مشترک است به همین دلیل افراد انگلیسی زبان به راحتی می توانند آن را یاد بگیرند. البته با این تفاوت که تلفظ واژگان در این زبان دشوار است. همچنین انواع فعل و اسم های جنسیتی در این زبان بیشتر است.

کلام آخر

تعیین آسان ترین و سخت ترین زبان دنیا کار سختی است و به معیار های زیادی بستگی دارد. در اینجا ما به معرفی چندتا از سخت ترین و آسان ترین زبان ها پرداختیم و آن را معرفی کردیم. در بین اینها، اینکه کدامیک سخت تر یا راحت تراست، به تشخیص شما و میزان آشنایی یا نیازی که به آن زبان دارید بستگی دارد.

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود