درخواست مشاوره رایگان و دریافت نمونه فایل‌های کلاس

| به مناسبت فصل تابستان

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در آموزشگاه زبان دکتر منوچهرزاده شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت ما و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

صفت در زبان انگلیسی _ آموزشadjective  در زبان انگلیسی

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

صفت در زبان انگلیسی _ آموزشadjective  در زبان انگلیسی

صفت در زبان انگلیسی لغتی است که حالت، کیفیت یا کمیت یک اسم یا ضمیر را در یک جمله نشان میدهد. به یاد داشته باشید که یک صفت فقط می تواند یک اسم یا یک ضمیر را شرح دهد. اگر کلمه ای یک فعل یا دیگر صفت ها را شرح دهد باید به آن قید گفت. صفت در زبان انگلیسی همواره قبل از اسم یا بعد از افعال to be به کار میرود. بهترین نویسندگان می دانند که اجزای مختلف جمله با یکدیگر متفاوت هستند و از این طریق بهتر چیزی را می نویسند. اطلاعات کافی در مورد صفات جزء روش های موثر برای نزدیک‌تر شدن به بومیان انگلیسی است. فرقی ندارد که گزارشگر باشید یا یک دانش آموز در هر صورت باید بتوانید که بهترین واژگان را برای توصیف صحنه ها و کاراکترها و وقایع انتخاب کنید تا بتواند برقراری ارتباط را در شما بهبود ببخشد فرقی ندارد که شما از چه روشی استفاده میکنید اما ترتیب این صفت ها بسیار مهم است.

چگونه صفت در زبان انگلیسی را شناسایی کنیم؟

آسان ترین راه برای تشخیص یک صفت پیدا کردن کلمه ای است که توضیح داده شده است اگر یک اسم یا یک ضمیر است چیزی که آن را کیفیت میبخشد صفت خواهد بود. صفت ها کلمه هایی هستند که می توان با اضافه کردن er به انتهای آنها صفت تفصیلی ساخت و می توان با اضافه کردن  est به انتهای کلمه صفت عالی ساخت و میتوان صفت ها را بعد از فعل seems قرار داد. صفات به همراه اسم می آیند تا خصوصیاتی مثل رنگ، اندازه، تعداد و نوع آن را مشخص کند این کلمات معنای جمله را واضح تر یا دقیق تر می کنند گاهی اوقات می توان از بیش از یک صفت برای توصیف یک اسم استفاده کرد استفاده بیشتر از یک اسم به فهرست وار کردن صفات معروف است. یک صفت را میتوان قبل و بعد از یک اسم به کار برد یک صفت وصفی صفتی است که بلافاصله قبل از اسم می آید. برای آشنایی با ساختار جملات شما میتوانید به سایت دکتر منوچهر زاده مراجعه کنید.

انواع صفت

صفات اشاره:

صفاتی هستند که برای چیزهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. This,these,that,those

صفات ملکی:

این صفات برای نشان دادن مالکیت به کار برده می شوند که عبارتند ازmy,our,his,your

صفات کمی نامعین:

صفاتی هستند که موارد خاص را نشان نمی دهند و اسم را به صورت نا مشخصی توصیف میکند‌‌ یعنی اطلاعات نا معینی درباره اسم به ما می دهد. آنها شکلی از ضمایر نامشخص هستند برخی از این صفات عبارتند از: some, several, many

صفت ساده:

از صفت های ساده در زبان انگلیسی برای توصیف کسی یا چیزی استفاده می شود در استفاده از این گونه صفات قصد مقایسه بین اشخاص و اشیا را نداریم یعنی این صفات فقط و فقط برای توصیف یک چیز به کار می روند.

صفت های هم پایه:

در زبان انگلیسی برای مقایسه دو شخص یا دو چیز که دارای ویژگی مشابه هستند استفاده می شود این دو شخص یا دو چیز به یک اندازه از آن صفت برخوردار هستند.

صفت شمارشی:

این صفت اطلاعاتی درباره  کمیت اسم یا ضمیر به ما میدهد مثل: how much, how many

صفات مرکب:

در انگلیسی وقتی صفات در کنار هم قرار میگیرند و برای توصیف یک اسم به کار میروند صفت مرکب هستند این صفات از ترکیب دو یا چند کلمه ساخته می شوند و اغلب با یک خط فاصله از هم جدا میشوند.

صفات ترتیبی:

یکی دیگر از انواع صفت در آموزش زبان انگلیسی صفات ترتیبی است که موقعیت و جایگاه اسم را در بین چندین اسم دیگر نشان می دهد مثل:

  • First به معنی اولین
  • Second  به معنی دومین
  • Third  به معنی سومین
صفات استفهامی:

صفات استفهامی کلماتی هستند که با طرح یک سوال اسم را تغییر می‌دهند و اینجا به صفات استفاده در زبان انگلیسی اشاره می کنیم: what,wich, whose

صفات محدود کننده:
  • شمارشی
  • خاص
  • اشاره
  • ملکی
  • پرسشی
  • نا معین
  • ترتیبی
صفت خاص:

این صفت نیز اسم را توصیف میکند اما وجه تمایز آن با صفت های دیگر این است که از اسامی خاص ساخته می شود به همین دلیل حتما باید با حروف بزرگ نوشته شود. بسیلری از صفت ها از اسم کشور ها یا افراد شکل میگیرند.

علاوه بر این اعداد، رنگها و حروف تعریف به عنوان صفت در نظر گرفته می‌شوند.

تفاوت قید و صفت

کلام در دستور زبان انگلیسی نقش خیلی مهمی ایفا می کند چون از طریق بافت جمله می‌شود که فهمید هر کدام از اجزای جمله چه نقشی دارند همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم دو جز اصلی که ممکن است خواننده یا شنونده را به شک بیندازد صفت و قید هستند که بعضی از افراد آن ها را به جای هم اشتباه می گیرند. صفت کلمه یا مجموعه ای از کلمات است که اسم یا ضمیر را توصیف می کند. قید کلمه یا مجموعه ای از کلمات هستند که صفت فعل یا سایر قید ها را توصیف می کنند.

تفاوت اسم و صفت

صفت ها واژه های توصیفی هستند که همراه با اسم ها برای توضیح استفاده می شوند این جمله به نکته ظریفی اشاره می کند و در واقع می گوید که یک صفت را نمی توانیم بدون اسم در جمله استفاده کنیم در حالی که یک اسم را به راحتی می توانید به صورت منفرد بدون صفت در جمله به کار ببریم. اسم برای نامگذاری اشیا، حیوانات، انسان ها و هر چیز قابل لمس و غیر قابل لمسی استفاده می شود یعنی برای هر چیز جدید باید به آن چیز یک عنوان داده شود اما از صفات برای کامل تر شدن معنی اسم ها و یا تغییر معنی آنها استفاده می کنند همیشه هم باید صفت قبل از اسم در جمله قرار بگیرد تا از نظر گرامری صحیح باشد البته در برخی موارد ممکن است این قانون کمی تغییر کند.

نکات کلیدی

  • صفت ها هرگز جمع بسته نمی شوند.
  • اگر حرف آخر یک صفت بی صدا و حرف ماقبل آن صدادار باشد زمانی که به صفت تفضیلی و عالی تبدیل بشود حرف آخر آن دوبار نوشته میشود.
  • برای صفاتی که به Y ختم میشوند بعد از تبدیل شدن به صفت تفضیلی و عالی در حالت تک سیلابی یا دو سیلابی حرف y به i تبدیل می شود.
  • اگر بلافاصله پیش از یک اسم بیاید به احتمال زیاد صفت است.

انواع صفات محدود کننده

صفات محدود کننده در انگلیسی شامل انواع صفت های زیر هستند:

  • صفات شمارشی
  • صفات خاص
  • صفات اشاره
  •  صفات ملکی
  •  صفات پرسشی
  • صفات نامعین
  •  صفات ترتیبی
  • صفات مرکب

درجه بندی صفات در انگلیسی

به طور کلی ۳نوع درجه بندی برای صفت های انگلیسی داریم که عبارتند از:

  • صفات مطلق
  •  صفات تفصیلی
  •  صفات عالی

 این درجه بندی فقط برای صفت های توصیفی کاربرد دارد.

ترتیب قرارگیری صفت ها در زبان انگلیسی

گاهی اوقات در هنگام بیان صفتها ما قصد داریم چندین صفت را برای یک اسم بیان کنیم. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام صفت ها در زبان انگلیسی بر دیگری مقدم تر هستند یعنی اگر حداقل دو صفت داشتیم باید کدام را زودتر به کار ببریم.

  1. نظر
  2. اندازه و شکل
  3. سن
  4. رنگ
  5. اصالت
  6. جنس

جایگاه صفت با وجود افعال ربطی

در صورتی که از افعال ربطی مانند look, seem, become, were  استفاده کنید باید صفت را بعد از فعل قرار دهید تا جمله انگلیسی که نوشته شده صحیح باشد اگر در جمله افعال حسی داشته باشید این افعال قبل از صفت در زبان انگلیسی قرار می گیرند یعنی در جملاتی که افعال حسی وجود دارد باید صفت را بعد از افعال حسی استفاده کنید برای اینکه بهتر بتوانیم از صفت های مختلف زبان انگلیسی در جملاتی که می سازید استفاده کنید لازم است که پرکاربردترین صفت ها را در زبان انگلیسی بشناسید.

تبدیل اسم به صفت

برای تبدیل اسم به صفت در زبان انگلیسی لازم است که پسوند های صفت ساز را بشناسید به عنوان مثال برای تغییر beauty به صفت می توانید از یک پسوند ساز استفاده کنید. پس از اضافه کردن پسوند کلمه به صفت beautiful تبدیل می شود.

اسم هایی که به عنوان صفت هستند

برخی اوقات از اسم برای توصیف اسم دیگری استفاده میکنیم در چنین حالتی اسم اول نقش صفت را به خود میگیرد مثل:

  • War story  به معنی داستان جنگ
  • Ticket office  به معنی باجه بلیط فروشی

کلام آخر

صفت ها در زبان انگلیسی انواع مختلفی دارند و نحوه استفاده از آنها در جمله متفاوت است. در زبان انگلیسی وقتی صحبت از صفت به میان می آید اکثرا به کلمه ای فکر میکنیم که اطلاعات یا جزئیاتی را به اسم اضافه میکند اما صفات محدود کننده ویژگی اسم را محدود میکنند. یادگیری زبان انگلیسی ساده است به شرطی که هر بخش از گرامر انگلیسی را خوب یاد بگیرید یکی از بخش‌های مهمی که کمکتان می‌کند احساسات و عقایدتان درباره یک موضوع بیان کنید. در این مطالب استفاده صفت در زبان انگلیسی را بررسی کردیم برای تسلط به صفت های انگلیسی می توانید از منابع و کلاس های انگلیسی کمک بگیرید. صفت در زبان انگلیسی یکی از اجزای جمله است که نقش مهمی در جملات ایفا می کند در آموزش زبان انگلیسی یکی از شیرین ترین مباحث، بحث صفات می باشد.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن

یـک جلسه مشـاوره رایـگان

دریـافت نمونـه فایـل‌های کلاس

لطفا شماره همراه خود را در کادر زیر وارد کنید

مشـاوریـن مــا در سـریع تـریــن زمــان بــا شمـا تـماس میـگیـرن