خودآموز زبان انگلیسی

معرفی ۵ کتاب فوق العاده برای خودآموز زبان انگلیسی

خودآموز زبان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروزی بسیار کاربردی و مفید است به طوری که در عصر حاضر به راحتی می توانید به وسیله این زبان ارتباطات خود را تقویت کنید و در کار و به وضوح پیشرفت را در کارهای خود ببینید. برای یادگیری زبان انگلیسی راه های زیادی وجود دارد و بیشتر مردم هم برای یادگیری از روش ها و متدهای متفاوتی استفاده میکنند. یکی از این روش ها خود آموزی می باشد که در این مقاله ما به معرفی 5 کتاب فوق العاده برای خودآموزی انگلیسی می پردازیم.

Practical English Usage مجموعه کتاب برای خودآموز زبان انگلیسی

مجموعه کتاب Practical English Usage جزء بهترین مجموعه کتاب هایی است که برای خودآموز زبان انگلیسی مناسب می باشد. با استفاده از این مجموعه کتاب شما می توانید گرامر زبان انگلیسی را یادبگیرید. این کتاب در سال 2014 برنده جایزه  ELTons 2014 British Council lifetime achievement award شده است و کتابی بسیارکاربردی برای کسانی که می خواهند زبان انگلیسی را از صفر تا صد یاد بگیرند. با خواندن این کتاب به راحتی می توانید زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیرید. در این کتاب واژگان و نکات بسیار مهمی به همراه اصطلاحات زبان انگلیسی است و بیشتر روی نکات و گرامرهایی تمرکز دارد که اکثر افراد در این گرامر ها به مشکل خورده اند. با بخش اول این کتاب می توانید نکات زیادی را در مورد گرامر زبان انگلیسی یاد بگیرید.

کتاب Practical English Usage برای دو هدف نوشته شده است:

  • پاسخ به سؤالات دستور زبانی و واژگانی به طور دقیق و جزئی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته
  • توضیح دادن قواعد و نکات کامل آموزشی برای کمک به معلم های زبان انگلیسی
  • این کتاب توسط مایکل سوان در 673 صفحه نوشته شده است، به خاطر حجم بالای نکات و موضوعات دستور زبان، لغات و نکته های گفتاری و حجم کم آن، کتاب خوبی است.
  • بیشتر مطالب این کتاب به نکته ها و قواعد دستور زبان انگلیسی اشاره دارد.
  • دسته بندی تمام دستورزبان انگلیسی و قواعد آن بر حسب موضوع و ارائه در 28 فصل ارائه
  • این کتاب با زبان رایج در جنوب انگلستان نوشته شده است. در این کتاب تفاوت‌های عمده‌ی زبان انگلیسی در آمریکا، انگلستان، استرالیا و … نوشته شده است.
  • در این کتاب دستور زبان با بیان و روشی ساده و روان توضیح داده شده‌است و هر جا که لازم بوده، اشتباهات آن نیز بیان شده است.

کتاب English grammar in use

یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی مجموعه کتاب‌های grammar in use است. این کتاب‌ها توسط ریموند مورفی (Raymond Murphy) نوشته شده است. مجموعه کتاب‌های grammar in use کل دستور زبان انگلیسی را در سطح‌های مبتدی تا پیشرفته را کاملاٌ استاندارد آموزش می‌دهد.

ویژگی‌های مهم کتاب‌های Grammar in use برای خودآموز زبان انگلیسی

  • کتاب‌های Grammar in use برای آموزش دستورزبان نوشته شده‌اند.
  • کتاب‌های این مجموعه در سطح های مختلفی نوشته شده‌ است. این کتاب برای سطح مبتدی تا متوسط رو به پایین دو کتاب basic grammar in use و essential grammar in use نوشته شده است. زبان‌آموزان می توانند سطح متوسط و پیشرفته را به ترتیب از کتاب grammar in use intermediate و grammar in use advanced این مجموعه استفاده کند.
  • کتاب‌های Grammar in use با هدف خودآموزی نوشته شده‌است و هر زبان‌آموز خود به تنهایی می‌تواند این مجموعه کتاب را بخواند، البته اساتید زبان انگلیسی هم می‌توانند از کتاب‌های این مجموعه در کلاس‌های درسی خود برای آموزش استفاده کنند.
  • نکات و قواعد دستور زبان این مجموعه کتاب بر حسب موضوع اصلی به چند بخش جدا تقسیم شده است وهر بخش هم به چند درس جزئی‌تر دسته‌بندی شده است. برای مثال گرامر مربوط به افعال گذشته در یک بخش شامل 5 درس توضیح داده شده است. در هر درس از این بخش یک نوع مشخص از افعال گذشته و فرق انواع فعل‌های گذشته نوشته شده است.

کتاب  Oxford Word Skills

مجموعه کتاب Oxford Word Skills درسطح مبتدی، متوسط و پیشرفته منتشر شده است و مجموعه ای از ٣کتاب (Basic ,intermediate ,advanced) است که برای یاد گرفتن، تمرین کردن و اصلاح کردن واژه های جدید برای زبان آموزان است که با استفاده از فایل‌های صوتی که در کنار کتاب‌ها طراحی شده است. این مجموعه کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای افرادی که قصد خودآموزی زبان انگلیسی را دارند به حساب می آید. پایه ی مبتدی این مجموعه شامل بخش بزرگی از لغات مورد نیاز در جامعه وموضوع های مهم و بخشی از گرامر وابسته به کلمات وجود دارد. پایه ی متوسط هم شامل لغت های پر تکرار و اشکال گوناگون نوشتاری است. در سطح پیشرفته نیز زبان آموز با اصطلاحات بیشتری آشنا می شود. هرکتاب شامل 80 درس است که بیشتر لغت ها و عبارات پرکاربرد زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. در کنار هر درس توضیحاتی ساده و تمرین‌های مناسبی برای یادگیری نیز قرار دارد.

  • Oxford Word Skills Basic: این سطح از کتاب برای زبان‌آموزان مبتدیA1 و A2 است که با لغت های زبان انگلیسی آشنا می شوند. موضوعات کتاب شامل ساختاری ساده مثل اتفافات روزمره و همراه با لغات، اصطلاحات و معنی آن‌ها است.
  • Oxford Word Skills Intermediate: این سطح از کتاب برای زبان‌آموزان سطح متوسط B1است.در این کتاب سطح لغات دشوارتر از کتاب سطح کبتدی است. البته در این کتاب از ابزارهای آموزشی و آزمون‌های مختلف استفاده شده است که باعث افزایش سطح یادگیری  و با مترادف‌ها و اصطلاحات بیشتر آشنا می‌شود.
  • Oxford Word Skills Advanced: این کتاب پیشرفته‌ترین سطح مجموعه کتاب های oxford word skillsاست و برای زبان‌آموزان سطح B2 و C1 طراحی شده است. کتاب Oxford Word Skills Advancedباعث تسلط درگسترش زبان انگلیسی زبان‌آموز بر کلمات و جایگاه درست آن در جمله می‌شود که می‌تواند به پیشرفت زبان آموز کمک بسیاری بکند.

کتاب  Four corners

این کتاب پیشنهاد مناسبی برای کسانی که می خواهند از صفر و به طور خودآموز زبان انگلیسی را شروع کنند و برای کودکان وبزرگسالان، منابع بسیارمفیدی دارد. کتاب Four corners شامل فایل ویدئویی، فایل‌های صوتی، کتاب تمرین و کتاب معلم است. روش تدریس این کتاب بسیار آسان و روان است و برای یادگیری 4 مهارت reading، writing، listening و speaking با لهجه آمریکایی مناسب است و دارای سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است. کتاب four corners یکی از بهترین کتاب ها برای زبان آموزانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی در خانه را دارند. این مجموعه کتاب ازهمان ابتدای به چاپ رسیدن در کشور ما مورد استفاده قرار گرفت و بسیار مورد استقبال زبان آموزان زبان انگلیسی قرار گرفت. این کتاب مناسب کسانی است که می خواهند زبان انگلیسی را به صورت عامیانه صحبت کنند، هردوره از این کتاب شامل گرامر، لغات، مکالمه، تلفظ، مهارت درک مطلب و غیره است. مجموعه کتاب های four corners دارای چهار سطح Four Corners 1, 2, 3, 4 است، که توسط Jack C Richard و David Bohlke نوشته شده است. هدف اصلی این کتاب تسلط زبان آموزان بر مکالمه وتقویت مهارت در برقراری ارتباط با دیگران با استفاده از اصطلاحات روزمره است.

کتاب  Speak Out

مجموعه کتاب Speak Out شامل 6 سطح زبان انگلیسی است که انتشارات لانگمن آن را به چاپ رسانده است. در این مجموعه شما زبان انگلیسی را با لهجه بریتیش یاد می گیرید. این کتاب روی بخش اسپیکینگ و لیسنینگ تمرکز دارد و می‌توانید از این کتاب برای آمادگی آزمون‌های بین‌‌المللی استفاده کنید. این کتاب توسط گروه آموزشی Learning English وشبکه خبری انگلیسی زبان BBC نوشته شده است.

ویژگی‌های کتاب Speak Out

  • افزایش سطح مکالمات به صورت کاملا پیشرفته
  • شامل تصویرهای مناسب در هر درس تا مطالب بهتر در حافظه زبان‌آموزان جای بگیرد.
  • مروری بر درس های گذشته در انتهای هر درس
  • در آخر کتاب فصلی به نام Photo Bank وجود دارد که برای افزایش لغات طراحی شده است.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود