یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی

یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی؛ یک روش جذاب و کاربردی

امروزه ما به راحتی می توانیم برای یادگیری زبان از روش های گوناگونی مانند یادگیری از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فیلم ها و حتی بازی های مختلف نیز استفاده کنیم. یکی از جدیدترین متدهای آموزشی یادگیری زبان انگلیسی با بازی می باشد که توانسته است به عنوان یک روش هدفمند و سرگرم کننده به علاقمندان یادگیری زبان انگلیسی نیز کمک کند. شاید یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی برای ما خیلی جا نیفتاده باشد، اما به حقیقت یادگیری زبان انگلیسی با بازی های سرگرم کننده جذابیت خاصی دارند و در حین حال کمک زیادی به یادگیری زبان میکنند داشتن احساس خوب هنگام یادگیری زبان می تواند نقش بسزایی در سریع پیش رفتن یادگیری ما داشته باشد.

اطلاعات بیشتر درباره ی یادگیری زبان انگلیسی با بازی

بیستر افراد بر این باور هستند که شیوه مناسب یادگیری شیوه‌ای است که بسیار جدی بوده و فارغ از هر نوع بازی و لذت باشد. چراکه در غیر این صورت یادگیری هرگز اتفاق نخواهد افتاد. امروزه مفهوم یادگیری چیزی فراتر از یکسری متدهای خسته کننده و خشک است. بازی‌ها قادرند امکان تسلط به مهارت‌های لازم در هر زبان را به بهترین و مفرح‌ترین شکل ممکن در اختیار فراگیران قرار دهند. بنابراین می‌توانید ضمن لذت بردن از بازی‌ها به‌طور ناخودآگاه نیز مهارت‌های گوناگون یک‌زبان را فرابگیرید. درواقع بازی‌ها ابزارهای بسیار مؤثری هستند که می‌توان از آن‌ها در یادگیری هر زبانی استفاده کرد. این کار از طریق انواع بازی هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند انجام می گیرد. انواع بازی های اینترنتی و رایانه ای نیز در این زمینه وجود دارد که به راحتی در دسترس شما قرار می گیرد و مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع چیزهایی که از نظر شما می توانند سرگرم کننده و جالب به نظر برسند بدون شک می توانند در روند یادگیری زبان انگلیسی با بازی نیز به پیشرفت شما یاری برسانند.

مزیت یادگیری زبان انگلیسی با بازی

بازی های یادگیری زبان انگلیسی به دلایل گوناگونی توانسته اند در طی سالیان اخیر به عنوان روش های جایگزین یادگیری این زبان از نفوذ و رواج بیشتری در بین علاقه مندان یادگیری این زبان برخوردار باشند. فواید بازی های زبان انگلیسی در مقایسه با سایر روش های موجود را می توان به اختصار به صورت زیر مطرح کرد:

  • دسترسی راحت زبان آموزان به بازی های زبان انگلیسی
  • افزایش انگیزه یادگیری
  • نصب راحت و دسترسی رایگان بازی های زبان انگلیسی
  • استفاده از روش های خلاق در ارائه و تولید این نرم افزارها
  • کاهش استرس نسبت به اشتباهات رایج در سایر روش های آموزشی
  • محیط جذاب برنامه ها و هدفمند بودن بازی های زبان انگلیسی
  • ایجاد نگرش مثبت نسبت به یادگیری
  • ادغام مهارت های چهارگانه یادگیری زبان انگلیسی (speaking، writing، reading، listening) از طریق بازی

آشنایی با بازی های پرکاربرد آموزش زبان انگلیسی

روش های یادگیری زبان انگلیسی چنان گسترده شده است که روش قدیمی و بدون بازدهی قبل در حال حذف شدن هستند. روش های جدید یادگیری زبان انگلیسی با بازی، خلاقیت و ابتکار عمل چنان پیشرفت کرده اند که روشهای سنتی و خسته کننده قبل دیگر به چشم نمی آید. اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند به شما در یادگیری زبان در هر سطحی کمک کنند. آنها کاربردی راحت و آسان دارند  و همیشه می توانند در دسترس باشند. در ادامه این بخش به معرفی چند اپلیکیشن بسیار سرگرم کننده و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

آموزش با اپلیکیشن Duolingo

این اپلیکیشن یادگیری زبان بازی و سرگرمی به کاربران آموزش می دهد تا ضمن سپری کردن اوقات مفرح و لذت بخشی در فضای اینترنت به بازی های مختلفی که بدین منظور طراحی شده اند بپردازند. این برنامه تاکنون غیر از زبان انگلیسی 16 زبان معتبر جهانی را نیز در بر گرفته است که علاقمندان می توانند از این طریق با این زبان ها آشنا شوند. البته هنوز زبان های چینی و ژاپنی وارد این فهرست نشده اند. برنامه Dualingo به عنوان یک پلتفرم یادگیری زبان انگلیسی با بازی طراحی و تولید شده است که می تواند ابزار مناسبی برای ترجمه های اینترنتی نیز محسوب شود.

آموزش با اپلیکیشن Grammarly

این برنامه بسیار پرطرفدار است و فراتر از صرف اصلاح نگارش و دیکته است. این برنامه می تواند اشتباهات گرامری شما را اصلاح کند و توضیحات لازم و کافی در همان راستا به شما بدهد. می توانید آن را هم روی لب تاپ و کامپیوتر و هم گوشی تان نصب کنید.

آموزش با اپلیکیشن Anki

فلش کارت های دیجیتال است. یکی از بهترین روش های یادگیری به ویژه زبان استفاده از فلش کارت ها است که می توانید با خودتان به هر جا ببرید و از آنها استفاده کنید. این برنامه بهترین کاربرد را برای یادگیری واژه و گرامر دارد، شما می توانید فلش کارت های گفتاری تهیه کنید یا از فلش کارت هایی که دیگران اماده کرده اند هم استفاده کنید.

آموزش با اپلیکیشن Babbel

این اپلیکیشن نیز که برای استفاده از آن لازم است به اینترنت نیز دسترسی داشته باشید به عنوان یک برنامه منحصر به فرد و با گرایش و تمرکز کمتری به یادگیری زبان انگلیسی با بازی و بیشتر با تکیه بر تکرار و تمرین می تواند غیر از زبان انگلیسی ۱۴ زبان دیگر را نیز به شما آموزش دهد.البته هنوز زبان های ژاپنی و چینی وارد زبان های اموزشی این اپلیکیشن نشده اند ولی زبان های دیگری از قبیل روسی، دانمارکی و اندونزیایی نیز توسط این برنامه آموزش داده می شوند. در صورتی که جزو علاقمندان یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی هستید این اپلیکیشن را می توانید از اینترنت و گوگل پلی دانلود کنید.

آموزش با اپلیکیشن Bravolol

Bravolol  برنامه فراگیر و مشتمل بر چندین بخش متفاوت است که می تواند به دلیل بهره مندی از بازی های گوناگون یکی از برنامه های کاربردی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی بر شمرده شود.در حال حاضر این برنامه مشتمل بر آموزش ۱۷ زبان زنده جهان می باشد.

در این فهرست زبان هایی مانند ژاپنی، کره ای، عربی و تایلندی نیز قرار دارند. آموزش زبان های مختلف از طریق برنام هایی مانند آب و هوا و یا موضوعات دراماتیک انجام می گیرد. شما از طریق نوشتار، تلفظ، تشخیص بصری و فعالیت هایی که برای حل مسئله انجام می دهید می توانید مهارت های خودتان را برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی تقویت کنید. یکی از نکات قابل توجه و شگفت انگیز در خصوص این بازی این است که به شما این امکان را می دهد تا در هنگام تلفظ کلمات صدای خود را ضبط کنید و آن را با تلفظ زبان مادری خودتان مقایسه کنید. در قسمت فوقانی این برنامه که از برنامه های کاربردی به منظور یادگیری زبان انگلیسی با بازی می باشد همچنین امکاناتی برای ورود به دو برنامه تخصصی کسب و کار چینی و حسابداری چینی نیز تعریف شده است که می توانید در صورت تمایل از آنها نیز استفاده کنید.

نکاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی

فراموش نکنید انتخاب نوع بازی و یا هر یک از دستگاه هایی که قصد دارید اپلیکیشن مربوطه را روی آن نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید به انتخاب خودتان بستگی دارد. در واقع هر فردی که تمایل دارد تا از بازی های متفاوت و سرگرم کننده لذت ببرد می تواند محرک و مشوق خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی را نیز در اختیار داشته باشد.

تا زمانی که خودتان به طور عملی وارد این پروسه نه چندان پیچیده و بسیار لذتبخش نوید هنوز هم نمی توانید درک کنید یادگیری زبان انگلیسی با بازی تا چه اندازه می تواند راحت باشد.​

سوالات متداول

چرا رویکرد بازی برای آموزش زبان انگلیسی مفید است؟

استفاده از تنوع فعالیت ها و بازی یادگیری زبان انگلیسی  سبب ایجاد سبک های متفوتی از یادگیری زبان انگلیسی شده اند، بازی ها نه تنها برای بچه هایی که دائما از یک سبک آموزشی استفاده کرده اند سودمند است بلکه به همه زبان آموزان کمک می کند تا اطلاعات را بهتر و بیشتر یاد بگیرند و به تمرکز و پیشرفت آنها نیز کمک فراوانی می کند.

چگونه می توان از طریق بازی انگلیسی یاد گرفت؟

بیشتر افراد بر این باور هستند که شیوه مناسب یادگیری شیوه‌ای است که بسیار جدی بوده و فارغ از هر نوع بازی و لذت باشد. چراکه در غیر این صورت یادگیری هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بازی‌ها قادرند امکان تسلط به مهارت‌های لازم در هر زبان را به بهترین و مفرح‌ترین شکل ممکن در اختیار فراگیران قرار دهند.

شبکه ها و رسانه هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند کدامند؟

شبکه های BBC News، Sky News، VOA News، CNN، NBCو The New York از جمله بهترین شبکه ها برای یادگیری زبان هستند اما مجلات و شبکه های فیلم و کارتون نیز مانند Cartoon Network ,Netflix  و غیره می توانند بسیار مفید و موثر باشند.

آیا می توانم از رسانه انگلیسی به عنوان بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنم؟

یادگیری به ویژه یادگیری زبان از طریق رسانه می تواند بسیار مفید باشد زیرا محدود به زمان و مکان نیست و بسیار منعطف است. این از مزایای بسیار مهم آموزش از طریق رسانه است که در این دنیای پر مشغله می تواند بسیار مفید باشد.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود