زمان آینده در انگلیسی

آموزش کامل زمان آینده در انگلیسی

زمان آینده در انگلیسی برای زبان آموزان لازم و ضروری می باشد. در آموزش زبان انگلیسی یک نوع زمان وجود دارد که زمان آینده کامل است. گرامر زمان آینده کامل: در توضیح گرامر باید بگوییم که زمان آینده کامل در انگلیسی زمانی به کار برده می شود که می خواهیم به کامل شدن انجام عملی در آینده تا زمان مشخص اشاره کنیم این زمان مشخص را با حروفby  نشان میدهیم. زمان آینده در انگلیسی معادلی در زبان فارسی ندارد و به همین خاطر آن را مانند آینده ساده ترجمه می‌کنیم این مفهوم برای افرادی که از بومیان انگلیسی هستند متفاوت است و نشان دهنده اقدامی در آینده می باشد که نسبت به زمان مشخص در آینده، گذشته محسوب می شود.

ساختار گرامر زمان آینده کامل

ساختار کلی به این صورت است: فاعلwill+have+pp+

مثال برای آینده کامل: من تا آخر هفته آینده پروژه را تمام خواهم کرد. I will have finished the project by next weekend.    

فعل با قاعده: آنها تهران را ترک خواهند کرد. They have left Tehran

در ساختار گرامر زمان آینده کامل به شکل سوم فعل اشاره شده است به همین منظور در مورد افعال بی قاعده و باقاعده و نحوه صرف آنها توضیحاتی باید داده شود و از نحوه صرف آنها باید آشنایی کامل داشته باشیم.

افعال با قاعده و بی قاعده

در مواقعی لازم است برای بیان زمان وقوع رویدادی افعال را صرف کنیم. افعال در زبان انگلیسی به دو حالت زمان گذشته و اسم مفعول صرف می شوند بسیاری از افعالی که در زبان انگلیسی هستند با قاعده هستند و برای صرف کردن آنها تنها لازم استd یا edاضافه کرد و به همین خاطر هیچ الگوی خاصی در صرف این گونه از افعال وجود ندارد و تنها راه برای شناسایی و استفاده درست کردن از این افعال حفظ کردن آنها می باشد. مانند seen, saw, see

چگونگی منفی کردن در زمان آینده کامل

برای ساختن جملات منفی در زمان آینده در انگلیسی تنها کافیستnot  به فعل کمکی will  اضافه کنیم. فرمول منفی کردن در این ساختار:

فاعل + will + not+have+pp

مثال: I will not have finished this book من این کتاب را تمام نخواهم کرد.

سوال کردن در گرامر زمان آینده کامل

دو روش برای سوال کردن در زبان انگلیسی وجود دارد: روش اول سوالات بله و خیر است در این شیوه می توانیم از شیوه سوالات بله و خیر استفاده کنیم و برای سوالی کردن در این شیوه باید جای will  را با فاعل عوض کنیم.

در روش دوم استفاده از کلمات سوالی wh دار می باشد و روش دیگر برای سوالی کردن در گرامر زمان آینده در انگلیسی استفاده از کلمات  “w five” می باشد که این کلمات مثل where, when, why, who, what می باشند. در این روش برای سوالی کردن ابتدا جای will را با فاعل عوض می کنیم پس کلمات سوالی را در ابتدای جمله قبل از will به کار می گیریم.

مثال:  when+ will+ subject+ have+ pp.                     When will have left her jobs?

عبارت کاربردی در گرامر زمان آینده کامل

 در ساختار گرامر آینده کامل معمولا از عبارتی مانندby, until, before  و غیره استفاده می شود‌.

مثال: ما کار را تا ماه آینده تکمیل خواهیم کرد. We will have completed the work by the next month

مفاهیم و کاربرد گرامر زمان آینده کامل

کاربرد اول:

هنگام بیان عملی که قبل از زمان مشخص شده در آینده تکمیل می شود‌.

آنها تا ساعت ۶ به تهران می رسند. They will reach Tehran at 6 o clock

کاربرد دوم:

وقتی میخواهیم در مورد مدت زمان عملی صحبت کنیم که شروع شده و تا آینده ادامه دارد از این روش استفاده می‌کنیم. در این روش از اصطلاح for در جمله استفاده میکنیم.

برای مثال: از زمانی که ازدواج کرده ایم دو سالی می‌شود که سارا را می شناسم

 when we get married , I will have know Sara for 2 years.

کاربرد سوم:

وقتی می خواهیم درباره عملیات کاری در آینده صحبت کنیم که دقیقا نمیدانیم آن کار کی به پایان میرسد از زمان آینده کامل استفاده می‌کنیم در این ساختار از جمله ها از کلمه by و عباراتی مثل by then, by tomarrow   استفاده می کنیم.

مثال: تا ساعت ۹ تکالیفم را تمام کرده ام. By 9 o clock I will have finished my home work

در این جمله فرد تصمیم دارد تکالیفش را تا ساعت ۹ تمام کند اما ممکن است کارش طول بکشد و زمان بیشتری نیاز داشته باشد برای همین مطمئن نیست که تکالیفش را قبل از این زمان به پایان برساند.

شکل مجهول آینده کامل

وقتی از شکل مجهول در گرامر زبان انگلیسی استفاده می کنیم که نمیدانیم فاعل یا کننده کار چه کسی بوده و فقط می‌خواهیم خود عمل یا کار انجام شده را بیان کنیم و توضیح دهیم. استفاده از شکل مجهول در گرامر زمان آینده کامل چندان رایج نیست ولی بهتر است هر فردی با ساختار آن آشنا باشد.

 فرمول تبدیل حالت معلوم به حالت مجهول در آینده کامل: subject+ will+ have+ been+ pp

من کیک درست کرده ام I will have a cake  (حالت معلوم )

کیک درست خواهد شدa cake will have been made   (حالت مجهول)

در صورتی از حالت مجهول در گرامر زمان آینده کامل استفاده میکنیم که میخواهیم در رابطه با کار یا عملی که قبل از زمان مشخص در آینده به پایان رسیده صحبت کنیم و اگر جمله محدودیت زمانی نداشته باشد باید از مجهول آینده ساده استفاده کنیم.

این گزارش تا اول نوامبر نوشته خواهد شد the report will have been written by the one st of novamber

منفی کردن زمان آینده کامل در حالت مجهول

 برای منفی کردن آینده کامل در حالت مجهول باید کلمهnot را بهwill  اضافه کنیم.

Subject+ will+ not+ have+ been+ pp

مثال: a cake will not have been made  کیک درست نخواهد شد .

سوالی کردن زمان آینده کامل در حالت مجهول: برای سوالی کردن زمان آینده کامل از فرمول زیر استفاده می کنیم

Will+ subject+ have+ been+ pp

مثال: آیا کیک پخته خواهد شد؟  will a cake have been made?

تفاوت کاربردbe going to  و will در گرامر زمان آینده کامل: در گرامر زمان آینده کامل تفاوت کاربردی در استفاده از be going to و will وجود دارد.

فرمول استفاده از be going to:

Subject+ am/is/are+ be going to+have+pp

مثال:

آنها قصد دارند پنجره را بشکنند  they are going to have broken the window

در جمله بالا be going to مانند will  به صورت زمان آینده ترجمه می شود اما باید بدانیم که این دو ساختار از جمله چه تفاوتی با هم دارند و چه زمانی ما باید از be going to استفاده کنیم. هنگامی که ما می‌خواهیم درباره اقدامی که برنامه قطعی برای انجام آن داریم صحبت کنیم از be going to  استفاده می کنیم. در ترجمه فارسی آن قصد دارند یا قرار است می باشد اما برای تصمیمات ناگهانی و غیره قطعی از ساختار استفاده می کنیم.

من در انجام تکالیف به تو کمک می کنم ( تصمیم ناگهانی) I will have helped you with your homework

من قصد دارم در انجام تکالیف به تو کمک کنم ( قول قطعی) I am going to have helped you with your homework

ساختار  be going to غیر رسمی می باشد به همین خاطر در متون رسمی و در خبرها از این ساختار استفاده نمی شود و به جای آن از will استفاده می شود.

منفی کردن ساختار be going to

Subject+ Am/Is/are+ Not+ going to+ have+pp

سوالی کردن ساختار be going to

Am/is/are+ subject+going to+have+pp

ما در زبان انگلیسی ۱۲ نوع زمان متفاوت داریم که زمان آینده کامل یکی از آنها میباشد زمان آینده کامل برای بیان اتفاقاتی است که در آینده قبل از زمان خاص و یا اتفاقاتی که قطعیت کمی دارند کاربرد دارد.

اهمیت یادگیری زمان آینده در انگلیسی

برای اینکه افراد به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند لازم است که زمان ها را نیز خوب یاد بگیرند چرا که زمان ها بخش مهمی از فرایند یادگیری زبان می باشد برای این منظور باید هم در گفتار و هم در نوشتار به زمان ها توجه داشته باشید و تا زمانی که فرد نتواند در این زمینه تسلط کافی داشته باشد نمی تواند زبان انگلیسی را فرا بگیرد و بیاموزد و نمی‌تواند در امتحان آیلتس و تافل نمره عالی کسب کند. برای یادگیری زبان لازم است ما مهارت چهارگانه زبان انگلیسی را یاد بگیریم و زمان‌ها بخش مهمی از این مهارت ها می باشند که باید هر فردی به خوبی آن ها را بشناسد و در جمله از آنها استفاده کند برخی از افراد فکر می‌کنند که یادگیری مهارت های زبان انگلیسی کسل کننده و زمان بر می باشد در صورتی که با استفاده از دوره پازلینگ دکتر منوچهرزاده افراد می‌توانند به وسیله آن مهارت های زبان انگلیسی را یاد بگیرند و با زمان های آن و به خصوص زمان آینده در انگلیسی آشنا شوند.

کلام آخر

در آموزش زبان انگلیسی نیز با ۳ نوع زمان سر و کار داریم آینده، حال، گذشته که گذشته برای توصیف اتفاقات و وقایع زمان گذشته به کار برده می شود و زمان حال برای اتفاقاتی است که در زمان ها رخ می دهد و زمان آینده نیز برای اتفاقاتی است که در آینده رخ خواهد داد و هنوز اتفاق نیفتاده است. زمان آینده در زبان انگلیسی شامل آینده ساده و آینده کامل، آینده کامل استمراری می باشد که هر کدام ساختار و فرمول خاصی را برای خود دارند و در جمله به صورت های متفاوتی به کار برده می شوند.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود