سریالها برای تقویت زبان انگلیسی

بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی

اگر عاشق زبان انگلیسی باشید یا قصد مهاجرت داشته باشید و بخواهید در آزمون‌های معتبر زبان شرکت کنید، لازم است تا مهارت شنیداری‌تان را تقویت کنید. حتما شما هم شنیده‌اید که بعضی افراد مدعی هستند که زبان را از طریق دیدن سریال‌های انگلیسی آموخته‌اند. شاید این ادعا به طور دقیق درست نباشد! اما زمانی که در حال مطالعه و آموختن زبان انگلیسی هستید، مشاهده بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی، کمک می‌کند تا مکالمات روزمره و آرام را متوجه شوید و درک صحیحی از Listening داشته باشید. بخش مهمی از آزمون‌های تعیین سطح زبان و آزمون‌های بین‌المللی مربوط به همین بخش است. اگر تمایل دارید برای تقویت زبان انگلیسی سریال ببینید، تا پایان همراه ما باشید تا بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی را معرفی کنیم.

چرا برای تقویت زبان انگلیسی سریال بهترین گزینه است؟

یکی از نیروهای ماورایی که در سریال‌های جذاب وجود دارد، کشش مداوم به سمت آن در طول زمان است. در واقع، شما پس از دنبال کردن چند قسمت ابتدایی یک سریال، اگر نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشید، هر هفته منتظر پخش قسمت جدید هستید. سریال‌ها حس عجیبی در ما ایجاد می‌کنند که موجب می‌شوند پیوسته در فکر دنبال کردن داستان آن باشیم. به همین دلیل، مشاهده بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی می‌تواند گزینه عالی برای‌تان باشد. شما با مشاهده بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی، به شکلی ناخودآگاه تشویق می‌شوید تا درک عمیق‌تری پیدا کنید و بدون مشاهده زیرنویس مکالمات را ترجمه کنید. به همین دلیل، مشاهده سریال‌ها روش خوبی برای بهبود عملکرد مغز در یادگیری زبان با فیلم است.

تکنیک‌های آموزش زبان با سریال

اگر بخواهید بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی را مشاهده کنید، لازم است تا تکنیک‌های آموزشی را بدانید. با درک این تکنیک‌ها شانس بالاتری در رسیدن به هدف‌تان دارید؛ چرا که این تکنیک‌ها شما را یاری می‌کند تا بالاترین بازخورد را مشاهده کنید و تاثیر شگفت انگیز سریال‌های زبان اصلی در تقویت زبان‌تان را مشاهده کنید.

مشاهده زیر نویس انگلیسی و فارسی

یکی از روش‌هایی است که برای زبان آموزان مبتدی پیشنهاد می‌شود، دیدن همزمان زیرنویس فارسی و انگلیسی است. به این ترتیب، می‌توانید تمام کلمات را درک کنید و واژه‌های روتین مکالمات را متوجه شوید. یادداشت لغات جدید می‌تواند اقدام مناسبی برای پیشرفت‌تان باشد.

مشاهده دو یا چند مرتبه سریال

یکی از روش‌های عالی برای بهبود زبان انگلیسی، مشاهده چند مرتبه فیلم‌ها و سریال‌ها است. با این اقدام می‌توانید یک بار روند و سیر داستان را متوجه شوید و بار دوم تنها با زیرنویس انگلیسی سریال را مشاهده کنید و دفعات بعدی بدون زیرنویس انگلیسی ادامه دهید.

همراه با فیلم تکرار کنید

در زمان مشاهده بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی، دیالوگ‌های خاص را تکرار کنید. یکی از روش‌هایی که برای داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس و تافل مناسب است، تکرار دیالوگ پس از مشاهده آن است. این کار به مهارت شنیداری و مکالمه کمک زیادی می‌کند. حتی مشاهده با دقت زیرنویس‌ها نیز، تاثیر زیادی بر مهارت نوشتاری دارد.

سریالها برای تقویت زبان انگلیسی

بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی

حال که متوجه ضرورت استفاده از روش‌های نوین برای تقویت زبان شده‌اید، قصد داریم در این بخش به معرفی بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی بپردازیم.

سریال فرندز Friends

در معرفی بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی، رتبه نخست به سریال فرندز می‌رسد. یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی که برای درک مکالمات ساده و دوستانه روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. حس و حال مطلوب در سریال و همچنین، روابط جذاب این دوستان با هم، موجب می‌شود تا علاقه‌مندی زیادی به دنبال کردن آن داشته باشید. این سریال 236 قسمت دارد که قطعا با مشاهده آن رشد عمیقی در زبان انگلیسی‌تان احساس می‌کنید. این سریال به افرادی توصیه می‌شود که مکالمه روزمره برای‌شان اهمیت دارد؛ چرا که سبک گفتار حاکم بر سریال، مناسب فضاهای رسمی و دانشگاهی نیست.

سریال خانه پوشالی House of Cards

خانه پوشالی با دارا بودن 73 قسمت در 6 فصل مختلف می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی تقویت زبان محسوب شود. بخش‌های زیادی از این سریال در خصوص موضوعات مالی و بازرگانی است؛ بسیاری از مکالمات رسمی در فضای اداری جریان دارد. همین موضوع کمک شایانی به درک شما از این سبک مکالمات می‌کند. سعی کنید تمامی جملات و اصطلاحات را یادداشت کنید تا آرشیو فوق‌العاده‌ای جمع آوری نمایید.

سریال آشنایی با مادر How I Met Your Mother

یکی از سریال‌های سرگرم کننده که دارای 200 قسمت جذاب و کمدی است، همین سریال آشنایی با مادر است. مکالمات این سریال بسیار دوستانه، عمیق و پر از اصطلاحات مختلف است. درک این اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را به گونه‌ای دیگر تجربه کنید. روند سریال طوری است که احتمالا هر بار چند قسمت را هم زمان، مشاهده می‌کنید تا دل بکنید. فضای گرم و صمیمی با حس و حال خنده دار، شرایط را برای یک آموزش غیرمستقیم و عالی فراهم می‌کند.

سریال شرلوک هولمز Sherlock

اگر عاشق لهجه بریتیش هستید و می‌خواهید نحوه مکالمات روزمره، اداری و رسمی را گوش کنید، این سریال بهترین گزینه است. شرلوک با 14 قسمت می‌تواند نوعی از روند مکالمه روزمره و اداری را ارائه کند. استفاده از اصطلاحات و عبارات خاص در فضاهای اداری و درک زبان بدن در مواقع ادای یک کلمه خاص، موجب می‌شود تا پله‌های درک Listening را درنوردید.

سریال کشتن لیو Killing eve

اگر علاقه‌مند به ژانر جنایی هستید و می‌خواهید یک سبک جدید از سریال را تجربه کنید، سریال کشتن ایو می‌تواند یکی از بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی باشد؛ چرا که مکالمات روزمره ساده با سرعتی معمول بیان می‌شود و شما فرصت دارید به عنوان یک زبان آموز کوشا، همه چیز را بررسی کنید.

سریال تاج Crown

اگر طرفدار سریال‌های تاریخی هستید و می‌خواهید لهجه بریتیش نسبتا تاریخی را تجربه کنید، سریال تاج گزینه مناسبی است. در این سریال با رویدادهای تاریخی از زمان چرچیل مواجه می‌شوید و اصطلاحاتی که در مکالمات استفاده می‌شوند، بسیار رسمی و کلاسیک است. جالب است بدانید که این سریال یک آشنایی نسبی در خصوص خاندان سلطنتی انگلستان ایجاد می‌کند که قطعا برای مهاجرت به آن حوالی مفید است.

سریال این ما هستیم This Is Us

درصورتی‌که عاشق سریال‌های خانوادگی هستید که ابعاد زندگی و روانشناسی در آن نشان داده می‌شود، سریال این ما هستیم، انتخاب خوبی است. مکالمات روزمره در بطن زندگی آمریکایی با لهجه آمریکایی می‌تواند تجربه مناسبی برای شما باشد. خصوصا اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان را داشته باشید، قطعا کمک شایانی به درک مطلب و مهارت شنیداری شما با لهجه آمریکایی می‌کند.

سریال دنیای مالکوم Malcolm in the Middle

اگر طرفدار سریال‌های کمدی هستید و می‌خواهید مکالمات روزمره در کنار شوخی‌های موجود در فرهنگ زندگی آمریکایی را بیاموزید، مشاهده سریال مالکوم بهترین گزینه است. در این سریال با شوخی‌های متعدد مواجه می‌شوید که اصطلاحات خاصی در آن بکار رفته است. جهت درک بیشتر محتوا حتما نسبت به نوشتن این اصطلاحات و عبارات اقدام کنید. یادتان باشد دیدن بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی فقط زمانی موثر است که بتوانید نکات آن را یادداشت کنید.

مزایای مشاهده سریال برای تقویت زبان

زمانی که شروع به دیدن بهترین سریالها برای تقویت زبان انگلیسی می‌کنید، آشنایی با فرهنگ خانواده‌ها و روابط دوستانه یا اداری در کشورهای مختلف، یکی از دستاوردهای مهم برای شما است. اگر قصد مهاجرت داشته باشید، این سریال‌ها می‌توانند ذهنیت اولیه شما را بسازند. از سوی دیگر، آشنایی با شوخی‌های فرهنگی انگیزه‌ای برای جستجوی بیشتر و مطالعه در فضای مجازی به زبان انگلیسی را ایجاد می‌کند. یاد گرفتن اصطلاحات جدید و یادداشت آن موجب می‌شود تا شانس بکار بردن آن در موقعیت‌های مشابه را داشته باشید. مزیت فوق‌العاده دیگر دیدن سریال‌ها، آشنایی با لهجه‌های مختلف در زبان انگلیسی است که بسیار پرکاربرد خواهد بود.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود