باید و نباید های روز امتحان آیلتس

باید و نباید های روز امتحان آیلتس

آزمون آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی طراحی شده است و مهم‌ترین آزمون بین‌المللی برای زبان انگلیسی به شمار می‌رود. این آزمون به صورت سیستماتیک و کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این مهارت‌ ها می‌ پردازد. در روز امتحان آیلتس ممکن است آنقدر استرس و نگرانی داشته باشید که چیزهای کوچک هم بتوانند حواستان را پرت کنند و تمرکز شما را از آزمون بگیرند. برای همین باید یک سری باید و نباید های روز امتحان آیلتس را انجام دهید تا حداقل اتفاقات کوچک هم نتوانند شما را منحرف کنند. برای اینکه در روز آزمون به بهترین نحو از معلومات خود استفاده کنید و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید، مهم است که بدانید دقیقاً با چه محیطی مواجه خواهید شد چه کارهایی در روز آزمون به شما کمک خواهد کرد. همچنین کارهایی هستند که نمی توانید انجام دهید. در این مقاله ما سعی کرده ایم که باید و نباید های روز آزمون آیلتس را برای شما زبان آموزان ارائه داده ایم.

بیشتر بدانید: مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است؟

باید های روز آزمون آیلتس

باید خوب بخوابید

همان طور که می دانید آزمون آیلتس حدود سه ساعت زمان می برد. یعنی شرکت کنندگان باید دو ساعت و چهل دقیقه سر جلسه باشند و به سوالات بخش های listening, reading, writing پاسخ دهند، بدون وقفه و استراحت. بنابر این لازم است که انرژِی کافی داشته باشید تا دچار مشکلاتی مثل خستگی، افت فشار و … نشوید. پس علاوه بر این که باید خوب غذا خورده باشید، لازم است که شب قبل از آزمون خواب کافی داشته باشید. این یکی از مهمترین باید و نباید های روز امتحان آیلتس است که حتی اگر آمادگی کامل برای آزمون داشته باشید اما اگر خواب کافی نداشته باشید ممکن است که تمرکز کافی سر جلسه نداشته باشید پس حتما این نکته را رعایت کنید.

باید لباس راحت بپوشید

لباس راحت بپوشید. هیچ کس به خاطر ظاهرتان به شما نمره ای نخواهد داد. پس چیزی بپوشید که در آن احساس راحتی میکنید و به شما اعتماد به نفس می دهد. در ضمن ممکن است سالن آزمون به خاطر روشن بودن کولر سرد باشد. یک لایه اضافه لباس حتماً با خود ببرید. اگر این مورد از باید و نباید های روز امتحان آیلتس را رعایت کنید ممکن است که لباس شما به گونه ای باشد که گرما و سرمای محیط باعث آزارتان شود و این باعث از دست دادن تمرکز می شود.

نوشیدنی به همراه داشته باشید

یکی از اصلی ترین باید و نباید های روز امتحان آیلتس همراه داشتن نوشیدنی با خود است. بهتر است در روز آزمون یک بطری نوشیدنی مثل آب یا آبمیوه همراه خود داشته باشید. البته ناگفته نماند باید نوشیدنی در بطری شفاف باشد تا اجازه داشته باشید آن را با خود سر جلسه ببرید.

زود رسیدن به محل امتحان

پیش از امتحان محل آزمون را پیدا کنید و از اینکه چقدر طول میکشد تا از خانه به محل آزمون برسید سر در بیاورید. دیر نکنید. کسانی که دیر برسند به جلسه آزمون راه داده نمی شوند. درهای محل آزمون راس ساعت 8:45 دقیقه بسته می شود و دیگر کسی راه داده نخواهد شد. باید پیش از آزمون مدارکتان بررسی شود برای همین سعی کنید زودتر برسید تا وقت کافی داشته باشید.

قبل از آزمون از سرولس بهداشتی استفاده کنید

یکی از باید و نباید های روز امتحان آیلتس استفاده از سرویس بهداشتی است. همان طور که می دانید  زمان امتحان آیتلس دو ساعت و چهل دقیقه است و هیچ استراحتی بین آن به شما داده نمی شود. بنابراین حتما قبل از شروع آزمون، از سرویس بهداشتی استفاده کنید. قطع روند آزمون تمرکز شما را کاهش می دهد و از طرفی، در بخش هایی از آزمون مثل ده دقیقه آخر Reading، Writing، و کل امتحان Listening اجازه استفاده از دستشویی را ندارید.

مداد و پاک کن همراه خود داشته باشید

شرکت کنندگان باید حداقل دو مداد و یک پاک کن همراه خود داشته باشند. به این ترتیب اگر یکی از آن ها بشکنند یا به هر دلیلی کار نکنند، می توانید از مداد دوم استفاده کنید. شرکت کنندگان می توانند مداد و پاک کن همراه خود به جلسه آزمون ببرند اما اجازه نخواهند داشت دیکشنری یا کاغذ اضافه همراه خود داشته باشید. حتی در روز مصاحبه speaking تنها چیزی را که می توانید به همراه داشته باشید مدارک شناسایی است.

مدارک هویتی را فراموش نکنید

یکی از باید و نباید های روز امتحان آیلتس داشتن مدارک هویتی است برای شرکت در جلسه آزمون آیلتس، باید مدارکی از جمله پاسپورت و یا کارت ملی همراه خود داشته باشید. تنها در موارد خاصی اجازه دارید پاسپورت نداشته باشید. حتما قبل از جلسه با مرکز برگزاری خود صحبت کنید تا بفهمید دقیقا چه مدارکی برای حضور در جلسه لازم است که آن ها را همراه خود داشته باشید پس این نکته باید و نباید های روز امتحان آیلتس را فراموش نکنید که یکی از مهمترین این ها است.

واضح و بلند صحبت کنید

فراموش نکنید که ما در دوران کرونا به سر میبریم و به همین علت شیشه ای بین شما و اگزمینر Speaking  حایل خواهد بود. در چنین شرایطی بهتر است که بلندتر و واضح تر و شمرده شمرده تر صحبت کنید تا اگزمینر به شکل کامل صحبت های شما را بشنود و در این زمینه به مشکلی بر نخورید و حداکثر نمره را دریافت کنید. این یکی از مهمترین باید و نباید های روز امتحان آیلتس است که همه ی شرکت کنندگان در این آزمون باید آن را رعایت کنند.

معلولیت

اگر هر نوع معلولیت (محدودیت در توانایی) دارید که روی امتحانتان تاثیر می گذارد باید پیش از امتحان با مرکز برگزاری صحبت کنید و آن ها را در جریان بگذارید تا امکانات لازم را برای شما محیا کنند. با این کار مسئولین برگزار کننده شرایط را به گونه ای فراهم می کنند که در راحت ترین شکل آزمون را به پایان برسانید. این نیز یکی از باید و نباید های روز امتحان آیلتس است که باید آن را در میان بگذارید که از اتفاق های احتمالی که ممکن است اتفاق بیفتد مانع شوید.

نباید ها در روز امتحان آیلتس

تقلب ممنوع

مانند تمامی باید و نباید های روز امتحان آیلتس، در جلسه آیلتس هم اجازه تقلب کردن ندارید. این یک آزمون بین المملی است و در مورد قوانین اش کوچک ترین سهل انگاری وجود ندارد. تقلب کردن به معنای به منزله محرومیت از آزمون است. به هیچ عنوان خطر تقلب در این امتحان را به جان نخرید؛ چه برای خودتان چه برای شرکت کنندگان  دیگر. هرگونه شکلی از تقلب در این امتحان تبعات سنگینی به دنبال دارد و ممکن است برای مدت زمانی طولانی از آزمون دهی محروم شوید و حتی درخواست ویزای شما نیز از سوی موسساتی که جهت آنها اقدام کرده اید لغو گردد.

برگه های آزمون را باخود نبرید

به هیچ وجه اجازه بردن برگه سوال ها خارج از جلسه امتحان را ندارید، پس از پایان آزمون، برگه ها را به ممتحن ها تحویل دهید.

پس از تمام شدن زمان آزمون نباید چیزی بنویسید

یکی از باید و نباید های روز امتحان آیلتس این است که سر جلسه به حرف های ممتحن خوب گوش کنید و وقتی از طریق بلندگو اعلام شد که زمان آزمون تمام شده است، دست از نوشتن چیزی بردارید. نوشتن حتی یک کلمه پس از پایان زمان آزمون، باعث مردود شدن شرکت کنندگان می شود. پس حتما به این نکته با دقت گوش دهید و آن را در سر جلسه انجام دهید.

بهترین کار این است که ماشین با خود نبرید

معمولا محل برگزاری آزمون آیلتس ها شلوغ است و جای پارک کافی پیدا نمی شود. بنابر این بهترین کار در این شرایط این است که ماشین شخصی نبرید تا زمانی را صرف پیدا کردن جای پارک نکنید. وسایل نقلیه عمومی بهترین گزینه برای تردد شما در این روز ها است. این نکته از نکته های باید و نباید روز امتحان آیلتس است که با انجام دادن آن شما از اتفاق های ناگهانی دور می مانید.

احراز هویت و عکس

پرسنل های مراکز آزمون آیلتس به محض ورود، مدارک هویتی شما را کنترل می کند. همان مدرکی که زمان ثبت نام مشخص کرده اید را در روز آزمون آیلتس همراه خود داسته باشید و ارائه دهید، در صورت ارائه مدرک هویتی دیگر (هر چند معتبر) از ورود شما به مرکز آزمون آیلتس جلوگیری خواهد شد. در باید نباید های روز امتحان آیلتس امکان دارد از شما خواسته شود که دو عکس پرسنلی جدید و یکسان نیز به همراه داشته باشید.

همه چیز به زبان انگلیسی

از آن جایی که آیلتس تماما مهارت های شما را در بخش های مختلف زبان می سنجد، صحبت کردن، فکر کردن، نوشتن به زبان انگلیسی، در هفته های پیش از امتحان ، مغز شما را بیشتر و بیشتر برای آزمون آماده می کند. البته فراموش نکنید که حضور شما در این امتحان باید حضوری پر انرژی باشد و از خسته کردن حودتان در روز های قبل از آزمون خودداری کنید. شب قبل از آزمون خواب کافی داشته باشید و روز امتحان صبحانه ای سبک و مقوی میل کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کرده ایم که باید و نباید های روز امتحان آیلتس را ارائه دهیم که شما با شرکت کردن در این آزمون باید این باید و نباید های روز امتحان آیلتس را رعایت کنید تا نتیجه ی خوبی به دست بیاورید و همین طور نمره ی مد نظر خود را، البته این نکته را فراموش نکنید که حتما مدارک هویتی خو را به همراه داشته باشید و همین طور آب یا نوشیدنی که این دو گزینه یکی از مهم ترین نکات شرکت در آزمون آیلتس است.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود