ویژگی های کلاس زبان خوب

ویژگی های کلاس زبان خوب و استاندارد

ویژگی های کلاس زبان خوب، شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد یادگیری زبان انگلیسی را داشته باشد اما با این حال نمی دانید که در کدام آموزشگاه زبان ثبت نام کنید و شروع به یادگیری کنید. آموزشگاه های زیادی در شهر ها و مراکز استان ها وجود دارد و همچنین آموزش های آنلاین زیادی نیز وجود دارد اما سوالی که برای خیلی از شما ها به وجود می آید این است که آیا می توان گفت که همگی استاندارد و قابل اطمینان هستند؟

قبل از شرکت کردن در یک آموزشگاه یا آموزش های آنلاین شما باید ویژگی یک ویژگی های کلاس زبان خوب را بدانید. دراین  مقاله می خواهیم ویژگی های یک کلاس زبان خوب را کاملا توضیح دهیم که یک موسسه زبان خوب باید چه ویژگی و استانداردهایی را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم معیارها، استانداردها و ویژگی های کلاس زبان خوب در یک آموزشگاه زبان را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

ویژگی های یک کلاس زبان خوب

این ویژگی ها عبارت است از:

  1. داشتن برنامه آموزشی کلاس زبان
  2. تجهیز کلاس به سیستم صمعی و بصری مدرن و به روز
  3. ایجاد ارتباط بین کلاس درس و زندگی روزمره
  4. استادان خوب
  5. یکپارچگی دانش فرهنگی و مهارت ها
  6. پاسخگویی و انتظارات بالا
  7. مشتری مدار بودن
  8. چیدمان و دکور مناسب
  9. تاثیر معلم در یادگیری زبان انگلیسی
  10. متکی بودن کلاس زبان انگلیسی خوب بر فعالیت زبان آموزان
  11. فضای آموزشی مناسب
  12. ارزیابی پیشرفت و شناسایی نقاط ضعف زبان آموزان

داشتن برنامه آموزشی کلاس زبان

از دیگر ویژگی های کلاس زبان خوب، هدفمند بودن و داشتن برنامه آموزشی مشخص است. به عبارت دیگر طبق یک برنامه مدون باید مشخص کرد که بعد از اتمام ترم مربوطه، زبان آموزان چه مطالب و نکاتی را باید فرا گرفته باشند. علاوه بر این در یک برنامه آموزشی استاندارد شیوه های ارزیابی مستمر زبان آموزان باید گنجانده شود تا بتوان از نقاط ضعف و قوت شان مطلع شد. در یک کلاس زبان خوب باید تنظیم و نگارش محتوای آموزشی اصولی و صحیح دقیقا اعلام کنند که دانشجویان در فلان سطح مربوطه باید بعد از اتمام ترم به آن دسته از مهارت های لازم منطبق بر سطح گذرانده شده برسند. علاوه بر این در کنار کتاب اصلی و جزوات و کتابهای داستان برای هر ترم لحاظ شده و فعالیت های متنوع جانبی در این راستا در نظر گرفته شده باشد تا زبان آموز بتواند از مطالب تدریس شده کتاب به راحتی و به طور طبیعی استفاده کند. همچنین باید به موارد فوق به روز بودن مطالب آموزشی را نیز افزود. کتب آموزشی هر چند سال یک بار مورد بازبینی قرار می گیرند و تنها دلیل این امر تسهیل نمودن یادگیری زبان است.

تجهیز کلاس به سیستم صمعی و بصری مدرن و به روز

تکنولوژی همه جنبه های زندگی مدرن را تغییر داده ‌است و آموزش زبان  نیز از این قاعده جدا نیست. کلاس زبان انگلیسی مدرن زبان آموزان را به طور موثری با فن‌ آوری درگیر می کند مدرسان زبان باید با استفاده از فن‌ آوری زبان آموزان کلاس خود را هدایت کنند و یادگیری را سرگرم‌ کننده و موثر کنند و بین زبان آموزان خود رقابت ایجاد کنند. اکنون در بسیاری از کلاس خوب زبان به این نکات بسیار توجه می کنند که زبان آموزان از یادگیری زبان خسته نشوند.

ایجاد ارتباط بین کلاس درس و زندگی روزمره

از جمله فاکتورها و ویژگی های کلاس زبان خوب و پویا و نیز تاثیرگذار باید به جنبه ارتباطی کلاس و میزان اثر بخشی آن در زندگی روزمره اشاره کرد. باید دانست که هدف از ارائه مطالب چیست و چگونه می توان از آنها در دنیای واقعی بهره برد. برای مثال درس امروزتان مکالمه بین فروشنده لباس و یک مشتری است فضای کلاس را باید مانند یک فروشگاه لباس درست کنید و دستیاری فروشنده لباس را انتخاب کنید که مشتری را راهنمایی کند و…. این کار بسیار تاثیرگزار است.

استادان خوب

اصلی‌ ترین معیار برای انتخاب یک کلاس زبان خوب، وجود استاد زبان انگلیسی خوب است. برخی افراد به ‌اشتباه فکر می ‌کنند که معیار انتخاب استاد، تسلط داشتن بر زبانی خاص است. در حالی که این ‌گونه نیست. به طور ما به زبان فارسی تسلط سظکافی داریم؛ اما، آیا این موضوع موجب می‌ شود که ما استاد خوبی هم باشیم؟ مسلماً خیر! رضایت از عملکرد استادان باید توسط نظرسنجی از زبان ‌آموزان پرسیده شود تا شایستگی استادان از لحاظ سطح علمی، مهارت تدریس و اخلاق مشخص شود و همواره بتوان از استادان خوب برای تدریس بهره برد.

یکپارچگی دانش فرهنگی و مهارت ها

یکی از ویژگی های کلاس زبان خوب یکپارچگی دانش فرهنگ و مهارت ها است. یادگیری انگلیسی در مورد دستور زبان، دایره لغات و تلفظ نیست مگر این که شما بخواهید تنها برای نوشتن مقاله‌ های دانشگاهی از این مهارت ‌ها استفاده کنید. شما انگلیسی یاد می ‌گیرید که قادر به ارتباط برقرار کردن باشید. برای موفقیت در مهارت ‌های زبان انگلیسی، باید درک روشنی از مفهوم فرهنگ داشته باشید. اگر شما قرار است در مورد فرهنگ آمریکایی مصاحبه شوید و یا در ایالات‌ متحده کار کنید، یک دوره آموزشی عمیق‌ تر فرهنگی می ‌تواند مفید باشد، اما مدرس انگلیسی شما حداقل باید برخی از جنبه‌ های فرهنگ آمریکا و نحوه جاسازی آن ‌ها در زبان را معرفی کند. این یکی از مهم ترین نکات کلاس زبان خوب است.

پاسخگویی و انتظارات بالا

علاوه بر این که کلاس زبان انگلیسی شما باید آزمون کتبی داشته باشد، پیشرفت شما باید به گونه‌ ای ارزیابی شود و شما باید برای مطالب جدید که یاد می‌ گیرید پاسخگو باشید. این به شما این مسئولیت را می ‌دهد که تمرین کنید و بهتر شوید. معلم شما باید انتظار زیادی از شما داشته باشد و شما نیز باید انتظار زیادی از خودتان داشته باشید!

مشتری مدار بودن

افرادی که قصد دارند در یک کلاس زبان خوب شرکت کنند، اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار دهند، معتبر بودن آموزشگاه است. یک آموزشگاه معتبر، مشتری مدار است! منظور از مشتری مدار بودن، ارائه خدمات و توجه به دانشجویان است. معیار خوب بودن یک آموزشگاه، میزان توجه و اهمیت مدیران و مشاوران به اهداف و ویژگی‌های دانشجویان و برطرف کردن سؤالات و ابهامات مختلف آن‌ ها است. در واقع آموزشگاه زبانی  که پرسنل‌ های دل ‌سوز داشته باشد و از ارائه حتی کوچک‌ ترین خدمات هم به زبان ‌آموزان دریغ نکند، یک کلاس زبان خوب محسوب می‌شود.

چیدمان و دکور مناسب

کلاس زبان خوب باید از دکور مناسب و شاد برخوردار باشد تا از لحاظ روان شناختی بتوان انرژی مثبتی را به زبان آموزان انتقال داد. استفاده از رنگ آمیزی مناسب، دارا بودن نور کافی، تهویه مناسب، سیستم سرمایشی و گرمایشی خوب، آکوستیک بودن درب کلاس جهت به حداقل رساندن ورود صدای بیرون همگی از ملزومات یک کلاس استاندارد می باشند. علاوه بر این نباید از چیدمان صندلی های کلاس طبق اصول آموزش غفلت کرد. باید استفاده از صندلی های چوبی سفت و سخت به حداقل ممکن رسیده و از صندلی های نرم و راحت تر استفاده نمود. با توجه به تصویر فوق استفاده از صندلی های مناسب با رنگ های متنوع می توان انتظار یک کلاس به مراتب پویا تری را داشت.

تاثیر معلم در یادگیری زبان انگلیسی

این امر هرگز بر کسی پوشیده نیست که یک معلم خوب نقش به سزایی در فرایند یادگیری دارد. نحوه تدریس و استفاده از منابع مختلف جهت تسهیل یادگیری و ایجاد انگیزه در زبان آموزان همگی بستگی به معلم مربوطه دارد. علاوه بر این باید گفت که علاوه بر داشتن سطح زبانی بالا، یک معلم خوب باید یک راهنما و تسهیل کننده خوبی  برای یک کلاس زبان خوب باشد. همچنین شناخت کافی از علایق و نکات شخصیتی دانشجویان یکی دیگر از فاکتورهایی است که یک استاد خوب داشته باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که یک استاد خوب باید یک روان شناس خوب نیز باشد.

متکی بودن کلاس زبان انگلیسی خوب بر فعالیت زبان آموزان

درر یک کلاس زبان خوب و استاندارد شما باید از 80 درصد وقت جهت فعالیت و صحبت کردن بهره ببرید و استاد تنها از 20 درصد زمان آن هم جهت گرفتن اطلاعات از شما و تدریس مطالب استفاده کند. به عبارت بهتر شما باید بعد از اتمام کلاس خسته شوید.

فضای آموزشی مناسب

یک کلاس زبان خوب باید در فضایی آرام قرار گرفته باشد. فضای مناسب و آرام به‌ میزان بسیار زیادی استرس زبان ‌آموز را کم می‌ کند و میزان یادگیری را افزایش می ‌دهد. در واقع فضای یادگیری باید یک فضای دوستانه و گرم بوده و از هر گونه صدای زنگ، رفت‌وآمد های زیاد و گفت ‌و گو های بلند به ‌دور باشد.

ارزیابی پیشرفت و شناسایی نقاط ضعف زبان آموزان

یکی دیگر از ویژگی های کلاس زبان خوب این است که اساتید در هر کلاس باید با ایجاد یک پروفایل یا بهتر است بگوییم پرونده نقاط مثبت و ضعف دانشجویان را یادداشت کرده تا بتواند هر چند جلسه یکبار طی یک صحبت کوتاه feedback و یا همان نقطه نظراتش را در اختیار دانشجویان قرار دهد.امروزه در بسیاری از آموزشگاه ها این روش را انجام می دهند برای ایجاد یک ویژگی های کلاس زبان خوب و استاندارد.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود