سخت ترین مهارت زبان انگلیسی

سخت ترین مهارت زبان انگلیسی کدام است؟

هر زبان آموزی به خوبی می‌ داند که سخت ترین مهارت زبان انگلیسی خود کدام مهارت است و همچنین کدام مهارت خوب یا بد است. برای همه ما پیش آمده هنگام یادگیری یک مهارت جدید حس کنیم برخی از قسمت ‌های آن دشوار و چالش ‌برانگیز است؛ این یک حس کاملاً طبیعی می ‌باشد و زبان انگلیسی هم از این قاعده جدا نیست. همه ما هنگام آموزش زبان مادری ابتدا گوش می‌دهیم بعد از آن صحبت کردن را یاد می ‌گیریم سپس می ‌توانیم بخوانیم و بنویسیم. این چهار مهارت برای زبان انگلیسی هم وجود دارد. هر زبان آموزی در یک یا چند مهارت قوی‌ تر است و لزوماً نمی ‌توان یک مهارت را نسبت به سایرین سخت ‌تر دانست. شاید یک مهارت سخت از نظر شما، ساده‌ترین مهارت از نظر همکلاسی ‌تان باشد. از نظر شما سخت‌ترین مهارت در یادگیری زبان چه مهارتی است؟ در ادامه مقاله با سخت ترین مهارت زبان انگلیسی می پردازیم.

سخت ترین مهارت زبان انگلیسی

امروزه سوال بسیاری از زبان آموزان این است که کدام مهارت در یادگیری زبان انگلیسی سخت است در جواب این سوال باید بگوییم که طی تحقیقات و نظر سنجی های انجام شده سخت ترین مهارت زبان انگلیسی تقویت speaking و تقویت writing دشوار تر از reading  و listening است.

  • Speaking هم به نوبه خود دشوار است زیرا بیان تفکرات در چند ثانیه به یک زبان جدید کار بسیار چالش برانگیزی است. شاید شما نتوانید در لحظه کلمات و اصطلاحات مناسبت خود را پیدا کنید!
  • Writing سخت است زیرا شما نمی ‌توانید از تأکید صوتی یا زبان بدن استفاده کنید و باید همه چیز را در قالب کلمات بیان کنید؛ با این حال مزیت آن این است که شما می‌توانید بارها و بارها آن را مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. اغلب زبان ‌آموزان معتقدند writing کار زمان بر و پر زحمتی است زیرا جزئیات فرعی بسیار زیادی دارد حتی برخی از آن‌ها دائماً دچار نارسا نویسی و نارسا خوانی می‌ شوند.

راه کار های موثر برای بهبود مهارت Speaking

آیا فکر می ‌کنید speaking سخت ‌ترین مهارت زبان انگلیسی یا کار در یادگیری زبان انگلیسی است! در حقیقت طرز فکر شما بزرگ ‌ترین عاملی است که مانع از صحبت کردنتان می‌ شود. شما باید با خجالتتان مبارزه کنید و اعتماد به نفس داشته باشید یعنی حتی اگر دچار اشتباه شدید باز هم به خودتان بخندید. یکی دیگر از روش های دیگر تفوین این بخش افزایش دایره لغت انگلیسی است. هنگامی که  در اینترنت به دنبال راه‌های تقویت speaking و یادگیری مکالمه انگلیسی می گردید احتمالاً روش‌ هایی را پیدا می‌ کنید که شما را در نهایت مجبور به پول خرج کردن می ‌کند در صورتی که منابع بسیار شگفت انگیزی وجود دارند که بدون نیاز به هزینه اضافه یا ترغیب شما به سفرهای خارجی به شما یاد می ‌دهند تا در همان شهری که زندگی می ‌کنید شروع به صحبت کنید و از انجام این کار لذت ببرید. در ادامه دو سایت به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی استفاده کنید:

ltalki

این وب سایت به شما این امکان را می ‌دهد تا هر چهار مهارت زبان انگلیسی را تمرین کنید. وب سایت Italki برای تبادل زبان است و فقط شامل زبان انگلیسی نمی ‌شود. شما می‌ توانید در فضای Italki از سراسر جهان دوست و شرکای مطالعه پیدا کنید و از طریق پیام با آن‌ها در ارتباط باشید. البته کلاس‌های پولی هم برای افرادی که به دنبال یادگیری بیشتر هستند وجود دارد. هر کدام از کلاس‌ها قیمت متفاوتی دارند. شما می ‌توانید به ‌صورت انفرادی با یک فرد بومی، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. و مکالمه زبان خود را تقویت کنید.

Pen Pal World

این وب سایت به شما اجازه می ‌دهد تا به‌ صورت رایگان با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. اغلب زبان آموزان دائماً شکایت می‌کنند که کسی را ندارند تا با او زبان انگلیسی را تمرین کنند. فضای Pen Pal World یک راه عالی برای پیدا کردن دوست است. شما می ‌توانید با افرادی که علایق مشابهتان را دارند ارتباط برقرار کنید و از طریق اسکایپ با آن‌ها حرف بزنید. این شخص می‌ تواند آمریکایی، ایرلندی، بریتانیایی، استرالیایی یا ساکن شهرهای دیگر باشد. سایت Pen Pal World محیط خوبی برای به اشتراک گذاشتن زبان و فرهنگ‌های مختلف است.

پر کاربرد ترین اصطلاحات در مکالمه های انگلیسی را یاد بگیرید

یادگرفتن و حتی حفظ کردن بعضی عبارات در ابتدای مسیر یادگیری بسیار می تواند به شما کمک کند. دانستن این که چطور به زبان انگلیسی به دوستانتان خوش آمد بگویید و یا از یک غریبه درخواست کمک کنید و یا سوالی بپرسید ، مواردی هستند که در یک فیلم کوتاه آموزشی هم می توانید همه را یاد بگیرید.البته که نباید فقط به دیدن این کلیپ های آموزشی زبان بسنده کنید بلکه لغاتی را که می شنوید با صدای بلند تکرار کنید. در مقابل آیینه صحبت کنید.صدای خودتان را ضبط کنید و آن ها را با پارتنر زبان انگلیسی خود تمرین کنید. یادتان باشد که هر چقدر بیشتر تمرین کنید ،راحتر خواهید توانست به انگلیسی صحبت کنید.

ضبط کردن صدای خود

اگر هنوز هم خجالت می ‌کشید به زبان انگلیسی صحبت کنید ، می توانید در خانه این کار را انجام دهید و صدای خودتان را ضبط کنید. این روش به شما کمک می‌ کند که اشتباهات تان را پیدا کنید. از طریق گوش دادن به صدای ضبط شده به صورت مداوم، قادر خواهید بود نقاط ضعف تان را بشناسید و آن ها را ارتقا دهید.

راه کار های مهارت تقویت writing

حال راه کار رویارویی با این که writing سخت ترین مهارت زبان انگلیسی می باشد چیست؟ یادگرفتن قواعد یک بحث است و استفاده صحیح و فهم درست از آن بحث دیگری می باشد. تصور کنید که شما در سطح متوسط هستید. طبیعتا قواعد مربوط به زمان گذشته ساده و یا گذشته استمراری به همراه جملات شرطی نوع دوم و سوم را می دانید. برای درک و استفاده صحیح از این قواعد سعی کنید درباره اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده مطلبی کوتاه بنویسید و تمام اتفاقاتی که رخ داد را شرح دهید. باید بتوانید ارتباطی میان زمان های گفته شده در بالا را برقرار کنید. اگر فکر می‌کنید writing سخت ‌ترین مهارت زبان انگلیسی اسکیل زبان انگلیسی است باید از خودتان بپرسید که آیا فقط به الفبای لاتین عادت ندارید یا در بیان زبان انگلیسی دچار مشکل هستید! در هر صورت جای نگرانی وجود ندارد زیرا حتی افراد بومی هم گاهی اوقات در این مهارت به مشکل می‌خورند. در ادامه چند پیشنهاد برای تقویت writing به شما می‌دهیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

یک دوست خوب پیدا کنید

بهترین کار برای افرادی که فکر می‌ کنند نوشتن سخت ‌ترین مهارت زبان انگلیسی در یادگیری زبان انگلیسی است پیدا کردن یک دوست خوب و چت با او است. شما می ‌توانید از طریق نوشتن نامه و ارسال با پست یا چت آنلاین با دوستانتان حرف بزنید آرزوها، رؤیاها، عادات، اتفاقات و لحظات خوبتان را با او به اشتراک بگذارید. این کار علاوه بر اینکه اعتماد به نفستان را بیشتر می ‌کند، راه خوبی برای پیدا کردن اشتباهات و نقاط ضعفتان است.

کامنت گذاشتن در وبلاگ های مختلف آنلاین

وبلاگ‌ های تعاملی هستند و خوانندگان اجازه دارند که کامنت بگذارند و نظر خود را به جزئیات مربوط به پست بیان کنند. حتی اگر یک طرفدار تخصصی از این صفحه خاص حساب نمی شوید،  اما باز هم می توانید با قرار دادن یک کامنت ساده در این مورد نقش مهمی داشته باشید. فقط چند جمله در مورد چیزی که فکر می‌کنید، چیزی که در مورد محتوا احساس می کنید، کامنت بگذارید. این یک راه عالی برای تمرین رایتینگ یا نوشتار و مهارت های ارتباطی در زبان انگلیسی است. همچنین می توانید در این مسیر با افراد دیگر آشنا شوید. برای این روش که سخت ترین مهارت زبان انگلیسی است کافی است که کامنت بگذارید.

برچسب زدن به چیز های مختلف در خانه

این استراتژی برای افراد مبتدی مناسب است. می توانید این کار را از طریق نوشتن نام آیتم های مختلف با استفاده از برچسب و کاغذ های چسب دار در منزل انجام دهید. این روش به شما کمک می‌ کند که از طریق ارتباط برقرار کردن با وسیله‌ ای که برگه خاصی را به آن چسبانده اید، کلمات را بهتر به ذهن بسپارید. برای مثال از وسایل آشپزخانه شروع کنید که شامل گاز و یخچال و … است و به انگلیسی اسم آن ها را بنویسید که مدام با آن ها در ارتباط باشید.

داشتن دفترچه خاطرات

یکی از بهترین روش های تقویت رایتینگ و پرورش عادت نوشتن در خودتان این است که یک دفتر خاطرات تهیه کنید و وقایع روزانه زندگیتان را در آن بنویسید. و از آنجایی که دفتر خاطرات ،وسیله ای شخصی است هیچکس دیگر آن را نمی خواند و کاری هم به اشتباهات زبان انگلیسی شما نخواهد داشت، پس با خیال راحت هر چه دل تنگتان می خواهد بنویسید.

می توانید درباره فعالیت هایی که در آن روز انجام داده اید بنویسید یا درباره خاطرات مورد علاقه ای که از گذشته داشته اید یا حتی درباره هدف ها و آرزوهاتون بنویسید.روزهایی هم که خسته بودید و حوصله نوشتن نداشتید ، به جای نوشتن جمله ای طولانی ، وقایع روز را به صورت لیست بنویسید. اما بنویسید!

سخن آخر

در حال حاضر بیشتر مردم دنیا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان مادری یا زبان دوم یاد دارند اما این به معنای آسان بودن زبان انگلیسی نیست. انگلیسی همانند هر زبان دیگری پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. قطعا هر زبان آموزی می تواند تعیین کند کدام مهارت برایش راحت و کدام مهارت دشوار تر است اما بر اساس نظر سنجی های انجام شده speaking و writing از سخت ترین مهارت زبان انگلیسی هستند که با دانستن این موضوع یادگیری زبان را بریتان راحت تر می کند.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود