نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا

نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا برای پذیرش و ثبت نام داوطلبان، حداقل مدرک آیلتس و حداقل نمره آیلتس را از پیش تعیین کرده اند. کم ترین نمره در اسپیکینگ آیلتس، نمره 1 در نظر گرفته می شود. با این حال، هر دانشگاه برای داوطلبانی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، نمره مورد نیاز خود را تعیین کرده است. یکی از مهمترین ملزومات برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های خارجی نمره زبان انگلیسی می باشد، زیرا در صورت نداشتن حداقل‌ نمره زبان مورد نیاز دانشگاه، باعث حذف شما از روند پذیرش و منجر به رد درخواست اپلای شما خواهد شد. تقاضای دانشجویان جهت ادامۀ تحصیل در دانشگاه‌های مطرح دنیا روز به روز در حال افزایش است. کسب حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه‌های اروپا اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم هر چه زودتر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. مدرک آیلتس IELTS  معتبرترین مدرک زبان انگلیسی در سراسر دنیاست.

نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های اروپا

دانشگاه های مطرح و موسسات آموزشی سراسر دنیا شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. یکی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های معتبر اروپایی قبولی و اخذ نمره بالا در آزمون آیلتس است. شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به وب سایت های اصلی دانشگاه های مورد نظر شرایط پذیرش دا دانشگاه های مربوطه را مطالعه کنند. اگر تصمیم شما جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپا جدی است به شما توصیه می کنیم هر چه سریع تر یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. نمره آیلتس برای دانشگاه های اروپا اهمیت فراوانی دارد.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای کشور های مختلف

همان طور که می دانید حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا  بسته به هر دانشگاه در کشورهای مختلف، متفاوت است. آزمون آیلتس زبان انگلیسی برای  نتیجه این آزمون برای درخواست ویزای کانادا و استرالیا ضروری است. درصد بالایی از دانشگاه ‌های بین ‌المللی و سازمان‌های حرفه ‌ای در سراسر جهان، نتیجه این آزمون را به رسمیت می‌ شناسند. این آزمون، یکی از استاندارد ترین و معتبرترین آزمون‌ ها برای سنجش سطح زبان انگلیسی شما است و توجه داشته باشید که این آزمون برای کسانی است که زبان مادری آن‌ ها انگلیسی نیست! با این وجود در ادامه به بررسی دقیق حداقل نمره آیلتس در کشورها و دانشگاه‌های مختلف می‌پردازیم.

دانشگاه کمبریج

از سال 2018 -1017 ، کمبریج برای دانشجویان مقطع کارشناسی بالغ بر 5/7 است. در میان دپارتمان های مختلف، به طور متوسط ​​نمره IELTS معمولا باید در هر بخش 7 یا بالاتر باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با دریافت برنامه هایی که می خواهند به آنها درخواست دهند، نیازمنی های خاص هر دپارتمان را بررسی کنند.

دانشگاه آکسفورد

در سال تحصیلی سال 2018-2017، آکسفورد برای دانشجویان مقطع کارشناسی نمره کلی 7 درخواست کرده بود، حداقل 7 در هر یک از چهار بخش. بنابراین نمره متوسط ​​IELTS برای یک حاشیه رقابتی باید حداقل 5/7 باشد. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیازمندی های آیلتس، بسته به برنامه، بسیار متفاوت است. پس برای نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا بهتر است نمره های بالا کسب کنید.

نمره آیلتس در استرالیا

برای دولت استرالیا، نمره خوب IELTS می تواند به دسته های مختلف تقسیم شود. نمرات شما به آنها می گوید که مهارت های شما به اندازه کافی خوب است تا مشخص شود که functional، vocational، competent، proficient و یا superior است. هر نوع ویزا دارای حداقل نیاز است. در اینجا چگونگی نمره کلی آیلتس را می سنجیم:

Functional: میانگین کلی نمره IELTS 4.5

vocational: حداقل 5 در هر دسته (لیسینیگ، ریدینگ، رایتینگ، و اسپیکینگ)

competent: حداقل 6 در هر دسته

Proficient: حداقل 7 در هر دسته

superior: حداقل 8 در هر دسته با هر سنجش این نمره خوب آیلتس است.

جایزه! حق الزحمه مهاجرت به استرالیا بر روی یک سیستم نمره ای تعیین می شود. اگر انگلیسی شما Proficient یا superior است، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد (به ترتیب 10 و 20) که درخواست شما را تقویت می کند.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های جمهوری چک

گذراندن تحصیلات در دانشگاه‌ های کشور زیبای چک، گزینه‌ ای مناسب برای دانشجویان است. این کشور دوره‌ های معتبری را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌ کنند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های این کشور باید نمرۀ مناسب را در آزمون‌های تافل یا آیلتس کسب کنید. لازم به ذکر است در برخی دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل بدون داشتن مدرک تافل یا مدرک آیلتس زبان انگلیسی وجود دارد. از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به امکان تحصیل به صورت رایگان، موقعیت جغرافیایی مناسب کشور چک و هزینۀ مناسب تحصیل در این کشور اشاره کرد. حداقل نمرۀ آیلتس برای تحصیل در اکثر دانشگاه‌های این کشور نمرۀ 5/5 می‌باشد.

نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا

نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا که یکی از آن ها دانشگاه های کشور ایتالیا است و محبوب ترین کشور جهت ادامه تحصیل است. وجود دانشگاه های مطرح و ارائه برنامه درسی عالی دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به کشور ایتالیا رهسپار می کند. برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر و یا مدرک زبان ایتالیایی هستید. شرایط قبول شدن در دانشگاه های ایتالیا و حداقل نمره قبولی برای اپلای دانشگاه های ایتالیا نسبت به کشور هایی مانند کانادا و یا انگلستان آسان تر است. بیشتر رشته های این دانشگاه ها قابل ارائه به زبان انگلیسی هستند. ارائه مدرک آیلتس با نمره قابل قبول به دانشجویان کمک می کند تا از بورس ها . کمک هزینه های تحصیلی متنوع دانشگاه های این کشور استفاده کنند. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به مواردی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته انتخابی بستگی دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا که یکی از آن ها ایتالیا است نمره 6 است که باید آن را در آزمون آیلتس کسب کنید تا به دانشگاه های ایتالیا دست پیدا کنید.

اهمیت نمره آیلتس برای دانشگاه های اروپا، کشور آلمان

کشور آلمان یکی از کشور هایی است که نمره آیلتس برای دانشگاه های برتر دنیا شامل دانشگاه های این کشور نیز می شود. اکثر دانشگاه های این کشور صرفا با ارائه مدرک تافل یا آیلتس دانشجو پذیرش می کنند. دانشگاه های این کشور رشته های مختلف را به زمان آلمانی و انگلیسی تدریس می کنند. نمره قابل قبول برای رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند 5/6 است. از بهترین دانشگاه های این کشور آلمان می توان دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه آخن را نام برد. حداقل نمره آیلتس برای پذیرش دا دانشگاه مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه آخن 5/6 می باشد.

حداقل نمره آیلتس برای انگلستان

آیلتس پرکاربرد ترین و معتبر ترین آزمون برای مهاجرت کاری و تحصیلی به انگلستان است. برای اخذ انواع ویزا به انگلستان باید مدرک آیلتس داشته باشید. 5/5 حداقل نمره ای است که برای ورود به انگلستان نیاز دارید. حداقل نمره آیلتس در دانشگاه برتر دنیا در دانشگاه های انگلستان مانند زیر است:

کینگز کالج لندن

شما برای ورود به این کالج به حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس نیاز دارید.

دانشگاه وارویک

فرانسه از دیگر کشور هایی است که برای پذیرش شما نیاز به مدرک آیلتس تان دارد. توجه داشته باشید که با توجه به مقصد شما و رشته تحصیلی تان، ممکن است به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط باشید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه های برتر فرانسه به شکل زیر است:

  • E. coli des ponts Paris tech

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به حداقل نمره نهایی 5/7 در آزمون آیلتس نیاز دارید.

  • دانشگاه سوربن

حداقل نمره نهایی 5/6 در آیلتس از جمله شرط های ورود و اخذ پذیرش به دانشگاه سوربن ایتالیت است. که برای به دست آوردن نمره آیلتس در دانشگاه های برتر دنیا کسب این نمره ها است.

  • دانشگاه گرنوبل و دانشگاه مونپلیه

برای نمره آیلتس در دانشگاه های برتر دنیا که یکی از آن ها دانشگاه گرنوبل و دانشگاه مونپلیه است برای به دست آوردن اخذ در این دانشگاه نیاز است که نمره 6 به بالا کسب کنید البته باید بدانید که حداقل نمره نهایی در آزمون آیلتس برای برخی از رشته ها در دانشگاه گرنوبل بالاتر از 6 است.

  • sciences po

برای ورود به این دانشگاه نیاز دارید به نمره حداقل 7 در آزمون آیلتس. برای برخی رشته ها در این دانشگاه، حداقل نمره آزمون آیلتس بالاتر از 7 است.

نمره 5/5 در آزمون آیلتس نمره خوبی است؟

امروزه سوال بسیاری از زبان آموزان این است که می پرسند این نمره برای اخذ پذیرش و…. در دانشگاه ها مناسب است؟ در جواب این سوال باید بگویم که نمره باند 5/5 در آیلتس معمولا توسط اکثر دانشگاه های جهان به عنوان نمره خوب در نظر گرفته نمی شود. با این حال داوطلبانی که نمره 5/5 در آیلتس دارند می توانند در دانشگاه های دارای رتبه A ثبت نام کنند. علاوه بر این، با کسب امتیاز 5/5 داوطلبان نمی توانند از فرصت های بورسیه ارائه شده توسط دانشگاه ها بهره مند شوند. برای استفاده از بورسیه تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه های خوب نمرات باند آیلتس بالای 6 توصیه می شود.

سخن آخر

با توجه به مقاله بالا نتیجه می گیریم داشتن نمره آیلتس برای دانشگاه های اروپا اهمیت بسیاری دارد. بدون ارائه مدرک آیلتس و کسب نمره قابل قبول نمی توانید از دانشگاه های مطرح اروپا پذیرش بگیرید. پس به همین دلیل به شما توصیه می شود از همین امروز شروع کرده و با آموختن مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

پیام بگذارید

تخفیف ویژه

هدیه خرید اولی ها به مدت محدود